Gå til innhold

Når slutte med melk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en ettåring som fortsatt drikker MME. Helsesøster sa vi kunne gi det ved siden av annen mat, men at det ikke er egne måltider lenger. Men fortsatt hender det vi gir det som egne måltider, eller som kos, får hun elsker å ligge og kose seg med flaska. Liker foreløbig ikke kumelk! (Tips til hvordan jeg kan få henne til å like kumelk?)

Men når burde de slutte med MME?

Anonymous poster hash: 3c0bf...dc8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Suttet med mme da hun var 1 år. Da begynte hun med kumelk og spiste alle måltider med fast føde.

For å venne henne til kumelk varmet jeg melken litt i varmebad.

Anonymous poster hash: 8099a...96b
Skrevet

Når de spiser fast føde har vi byttet mme med vann. Men våre har ikke vært vant til "å kose seg med flaska", så ikke noe problem å bytte til vann.

Anonymous poster hash: ed5fa...f22

Skrevet

Kan jo forsøke å varme melken litt og, ja. Men er det en type melk de gjerne liker bedre enn andre?

Hun liker vann, men merker særlig før hun legger seg, så vil hun ha flaske med melk. Hadde vært greit å klare og bytte ut MME med kumelk.

Skrevet

Jeg fikk tips fra helsesøster om å blande kumelk gradvis inn i mme, slik st hun blir vant med smaken. Så det gjør vi her. Nå er vi opp i ca 50/50.

Anonymous poster hash: da3a5...afd

Skrevet

Jeg fikk tips fra helsesøster om å blande kumelk gradvis inn i mme, slik st hun blir vant med smaken. Så det gjør vi her. Nå er vi opp i ca 50/50.

Anonymous poster hash: da3a5...afd

Det kan jeg prøve, ja! Hvor mye startet du med?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...