Anonym bruker Skrevet 23. juni 2014 #1 Skrevet 23. juni 2014 Vi gifter oss på nyttårsaften, etter mange år som kjærester, men vi blir ikke enige om hvordan vi skal feire dagen. Jeg trenger litt hjelp fra dere damer til å finne ut om det er jeg som tenker helt feil, eller om det er samboeren min. Den ene av oss mener at vi kan gifte oss på tinghuset og så spise en bedre middag med kun foreldre forlovere og søsken, og så ta en vennefest på kvelden, med bare venner (forlovere og søsken regnes som venner, og bli derfor med på festen, men ikke foreldrene). Den andre mener at det er stygt gjort å snyte foreldrene for selve festen, og vil dermed invitere de også til festen. Nummer en mener at hvis foreldrene skal være med på festen blir det ikke en ren vennefest, og at det da vil være rart å ikke invitere tanter og onkler og eventuelt søskenbarn også. Med bare foreldre og søsken er vi 25 personer, med tanter onkler og søskenbarn er vi 100 stk. Det skal ikke være enkelt dette... Anonymous poster hash: 35752...4ca
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2014 #2 Skrevet 23. juni 2014 Ville hatt med foreldre på festen. Anonymous poster hash: 2b76e...6e1
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2014 #3 Skrevet 23. juni 2014 Ville også tatt med foreldrene på festen. Trenger jo ikke ta med resten av familien. Anonymous poster hash: 2d891...c3e
HvittHus Skrevet 23. juni 2014 #4 Skrevet 23. juni 2014 Det å ta med foreldrene på festen innebærer jo ikke automatisk at man må ta med tanter, onkler og søskenbarn. Så jeg mener at foreldrene helt klart må få være med. Noe annet ville jeg ansett som rart.
soleia Skrevet 23. juni 2014 #5 Skrevet 23. juni 2014 Skjønar ikkje heilt kvifor tanter, onklar og søskenbarn plutseleg må inviterast fordi foreldra er til stades på festen om kvelden?
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2014 #6 Skrevet 23. juni 2014 Det finnes ikke noe rett eller galt svar på dette. Her er det snakk om rent følelsesmessige forhold mener jeg (fordi hvorvidt man ønsker foreldre, tanter ol der avhenger hvilket forhold man har til disse personene, i tillegg til økonomi selvsagt). Og derfor vil i alle fall ikke jeg komme med en konkret mening om dette. Men: Har dere et slikt forhold til foreldrene deres at dere kan spørre dem hva de tenker om saken? Det er jo ikke sikkert at de vil føle seg utelatt dersom de ikke er invitert til en slik fest når den er definert som vennefest feks. Anonymous poster hash: 8622c...429
Vaffelstrikk Skrevet 23. juni 2014 #7 Skrevet 23. juni 2014 (endret) Hvem som har rett kan vel ikke vi bestemme. Jeg hadde tatt med foreldrene, i vår familie kommer foreldre litt høyere på rangstigen enn tanter, onkler og søskenbarn. Endret 23. juni 2014 av Vaffelstrikk
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2014 #8 Skrevet 23. juni 2014 Tror neppe at verken mine eller hans foreldre hadde ønsket å delta på en vennefest med "ungdommen" så i vårt tilfelle hadde det ikke vært noe problem å utelate foreldre. Men søskenbarn ville iallfall jeg invitert. Anonymous poster hash: b69ce...995
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2014 #9 Skrevet 23. juni 2014 Møtes på halvveien. Ta med foreldre, ikke resten av slekta. Anonymous poster hash: d7d8c...974
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2014 #10 Skrevet 24. juni 2014 Hvorfor i alle dager skal hele familietreet bli med på festen?Jeg ville hatt festen med venner og foreldrene. Jeg hadde som mor blitt veldig lei meg hvis snuppa ikke hadde invitert meg til bryllupsfesten Anonymous poster hash: e5794...1a4
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2014 #11 Skrevet 24. juni 2014 Var nettopp i bryllupet til min søster, og de hadde kun foreldre, søsken og 2 vennepar invitert til festen. Vi var over 20 stk til middag. Alle andre var invitert i kirken. Sikkert noen av tanter og onkler som syns det var rart, men jeg syns det var veldig greit. Anonymous poster hash: f0750...a1e
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2014 #12 Skrevet 24. juni 2014 Vi har bryllup med foreldre, besteforeldre, søsken og venner. Ikke resten av slekta, for da hadde vi også blitt over 100stk. Ingen som har stusset ved det. Sett grensen et logisk sted så skjønner alle det. Ville hatt med foreldre hvertfall! Anonymous poster hash: e34e7...2de
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2014 #13 Skrevet 24. juni 2014 Jeg ville hatt med foreldre og venner. Hadde ikke følt at i hadde måttet be resten av slekta selv om foreldrene var med. De aller fleste ville forstått at det er forskjell på foreldre og tanter/onkler OSV... Jeg hadde også blitt veldig skuffet om ikke våre unger hadde ville ha oss med. Anonymous poster hash: 3cb9b...d8d
LillaGorilla♥♥ Skrevet 24. juni 2014 #14 Skrevet 24. juni 2014 Jeg kunne aldri hatt en bryllupsfest uten mine foreldre i alle fall. De er jo i en særstilling, så jeg skjønner ikke helt hvorfor tanter og onkler må være med dersom foreldre er det? Enhver oppegående person skjønner vel at det er forskjell på en mor og en tante?
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2014 #15 Skrevet 24. juni 2014 Jeg synes det er litt artig at det er så mange her som synes det er helt greit å utelate slektninger (=livslangt forhold til) til en fest, mens det i andre tråder blir hysteri fordi en venn av brudeparet blir invitert uten kjæresten som han/hun har hatt i en måned. Skjønner jo, dog, at det ikke nødvendigvis er de samme som uttaler seg her og i de andre trådene dog. Anonymous poster hash: 8622c...429
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2014 #16 Skrevet 24. juni 2014 Selvfølgelig kan dere inviterer foreldrene uten at hele slekta må bes! Anonymous poster hash: 12fb7...df0
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2014 #17 Skrevet 24. juni 2014 Jeg synes det er litt artig at det er så mange her som synes det er helt greit å utelate slektninger (=livslangt forhold til) til en fest, mens det i andre tråder blir hysteri fordi en venn av brudeparet blir invitert uten kjæresten som han/hun har hatt i en måned. Skjønner jo, dog, at det ikke nødvendigvis er de samme som uttaler seg her og i de andre trådene dog. Anonymous poster hash: 8622c...429 Hvorfor mener du at det kan likestilles? Jeg syns det er stor forskjell på å splitte par og å velge hvilke personer man vil invitere. Anonymous poster hash: 3cb9b...d8d
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2014 #18 Skrevet 24. juni 2014 Var nettopp i bryllupet til min søster, og de hadde kun foreldre, søsken og 2 vennepar invitert til festen. Vi var over 20 stk til middag. Alle andre var invitert i kirken. Sikkert noen av tanter og onkler som syns det var rart, men jeg syns det var veldig greit. Anonymous poster hash: f0750...a1e DET synes jeg er supersært! Man inviterer vel ikke noen til bryllup hvis de kun får lov til å være med på vielsen? I norge praktiseres det åpne kriker - dvs at i de fleste bryllup kan hvem som helst gå inn i kirken og overvære vielsen. Jeg synes det høyst unaturlig å sende ut innbydelse til å delta i vielsen for så å snyte de innbudte for en eller annen form for lunch/middag/fest etterpå..... Anonymous poster hash: 31761...ddf
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2014 #19 Skrevet 24. juni 2014 Jeg synes det er litt artig at det er så mange her som synes det er helt greit å utelate slektninger (=livslangt forhold til) til en fest, mens det i andre tråder blir hysteri fordi en venn av brudeparet blir invitert uten kjæresten som han/hun har hatt i en måned. Skjønner jo, dog, at det ikke nødvendigvis er de samme som uttaler seg her og i de andre trådene dog. Anonymous poster hash: 8622c...429 Hvorfor mener du at det kan likestilles? Jeg syns det er stor forskjell på å splitte par og å velge hvilke personer man vil invitere. Anonymous poster hash: 3cb9b...d8d Ved å 'splitte par' velger man også hvem man vil invitere og ikke... Så jeg tror vi kan være enige om å være uenig i det. Anonymous poster hash: 8622c...429
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2014 #20 Skrevet 24. juni 2014 Jeg ville tatt med foreldrene og videre invitert de man har mest med å gjøre. Det er sånn det kommer til å bli her. Jeg gidder ikke spandere en fest på folk som jeg nesten ikke har kontakt med. Anonymous poster hash: ef406...35a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå