Anonym bruker Skrevet 23. juni 2014 #1 Skrevet 23. juni 2014 Leiemarkedet er presset i mange områder rundt om i landet. Enkelte folk klager på at de ikke finner noen som ville leie til de fordi de har dyr. Jeg skjønner utleier godt, ville heller ikke leid ut til noen med dyr. Når det er mange potensielle leietakere å velge i, hvorfor velge de som har dyr eller for eksempel røyker dersom man ikke må? Hvorfor skaffe seg dyr før man vet at man har et stabilt boforhold? Anonymous poster hash: d43e6...a78
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2014 #2 Skrevet 23. juni 2014 Blir som med unger. Vanskelig å få leie leilighet pga barn. Dyr/barn gir like stor slitasje på leiligheten. Så da burde alle som leier utsette å få barn også? Anonymous poster hash: fa37b...a3e
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2014 #3 Skrevet 23. juni 2014 Muligens, det blir vel en annen diskusjon. Mange ønsker å leie til en barnefamilie da de ofte er rolige. Anonymous poster hash: d43e6...a78
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2014 #4 Skrevet 23. juni 2014 Det er fult mulig å finne leiebolig selv om man har dyr. For mange er dyrene en viktig del av livet. Det er helsefremmende å holde dyr, det er mye selskap i dyrene, og for mange er de med på å gi livet mening. Det er ikke sånn at alle kan bestemme seg for at nå skal vi kjøpebolig.For meg ville det å ikke ha dyr være ensbetydende med å sette livet på vent. Mener du at man skal vente med å leve til man har penger nok til å kjøpe sitt eget? Jeg kan også forstå hvorfor mange utleiere velger å ikke tillate dyr, og det står selvsagt utleier fritt til. De av oss som ønsker å ha dyr må rett og slett forholde oss til at det ikke er alle leiligheter som er aktuelle for oss. Likevel har jeg aldri hatt store problemer med å finne leilighet. Det er lettest hvis man setter inn annonse selv, der man trekker fram de positive sidene sine, og også forteller om dyret/dyrene. Sist jeg flyttet, for ca fire år siden, satt jeg inn en slik annonse,og hadde innen kort tid tre leiligheter å velge mellom. Og jeg bor i en storby, der leiemarkedet slett ikke er blant de enkleste. Alle disse tre leilighetene var helt greie, den jeg endte opp med har også billig leie. Jeg ser tilsvarende leiligheter med tilsvarende beliggenhet leies ut for to-tre tusen mer i mnd. en jeg betaler. Anonymous poster hash: 7cfc4...f03
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2014 #5 Skrevet 23. juni 2014 Jeg leier ut og godtar alle dyr bortsett fra hunder. Dette fordi hunder kan skade parketten, de bråker og ikke minst: Allergener kan henge igjen i mange måneder. Det gjør det vanskelig for meg å leie ut til folk med allergi. Anonymous poster hash: 4ce83...9a4
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2014 #6 Skrevet 24. juni 2014 Fordelen med å leie ut til folk med hund er at "de" er etter min erfaring roligere. Pakker ikke boligen full av festglade mennesker. Det er heller ikke til å legge under teppet at siden det er vanskelig å få seg leilighet der dyr er tillatt så da er man heldigere ved å ha leiere som bor leeenge Anonymous poster hash: a6727...ace
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2014 #7 Skrevet 24. juni 2014 Skjønner ikke hvor du vil med dette innlegget???? Sånn er det bare og folk med dyr finner nå et sted å leie de og, både leiligheter og feriehus. At folk skal vente med å skaffe dyr til de kjøper leilighet er vel ikke noe poeng så lenge det finnes folk som leier ut til både hunder og katter? Hadde man endt på gaten så, men det skjer jo ikke. Ser dermed ikke din logikk eller trang til å bestemme dette. Har selv hund og vet hvor mye slitasje det blir, men det er da selv opp til huseier å velge om de ønsker folk med dyr eller ikke? Anonymous poster hash: 1e6a6...f93
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2014 #8 Skrevet 24. juni 2014 Det er jo mange som har hatt fast bosted, men så skjer det noe som gjør at de må flytte på seg. Og der kommer de som leier ut til folk med dyr godt med. Jeg er veldig glad for at noen lot meg leie med både barn og dyr på slep Anonymous poster hash: 94732...0ed
Fandens Oldemor Skrevet 24. juni 2014 #9 Skrevet 24. juni 2014 Tror jeg må være veldig trøtt, for jeg tolket overskriften som å "å holde i hånden med hund eller andre dyr", og måtte inn og se hva i all verden dette var slags tråd. Når jeg leier ut, prøver jeg først å finne leietaker uten hund. Skulle det vise seg at den som er best egnet ut fra andre og viktigere kriterier (voksen, god inntekt, langsiktig, skikkelig, selvstendig som ikke ringer meg for alt mulig) har hund, så blir det heller han/hun enn en leietaker uten hund som ikke "scorer" like godt på det viktige.
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2014 #10 Skrevet 24. juni 2014 Husk at det er stor forskjell på en Chihuahua og en Grand danois mtp slitasje... Anonymous poster hash: 31b84...6d6
Dama på bygda Skrevet 24. juni 2014 #11 Skrevet 24. juni 2014 Dette med at allergener sitter igjen ett hunder: Der er verre med katt, det sitter igjen myyyye lenger. Så vet du det.
humlemamma Skrevet 24. juni 2014 #12 Skrevet 24. juni 2014 Jeg har hund og leier. Først bodde vi på landet og leide enebolig, så måtte vi flytte på oss. Opplevde at det ikke var så veldig vanskelig, jeg forklarte at hunden var liten og rolig og følte selv at utleiere så på oss som attraktive leietakere. De som skrev "Ikke husdyr" i annonsen ringte jeg ikke til, ringte kun til de som ikke nevnte det. Fikk en leilighet til slutt til god pris, med hund og barn. Tror faktisk det var hunden og barnet som gjorde utslaget, da det hadde bodd unge gutter fra vgs der tidligere som bråkte om natten til de andre som bodde der. Med hund og barn skjønte jo utleier at vi var rolige mennesker som foretrakk å sove om natten.
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2014 #13 Skrevet 24. juni 2014 Dette med at allergener sitter igjen ett hunder: Der er verre med katt, det sitter igjen myyyye lenger. Så vet du det. Nei, det gjør det faktisk ikke Uansett ikke det viktigste da hunder lukter vondt, sliter på leiligheten og bråker. Anonymous poster hash: 4ce83...9a4
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2014 #14 Skrevet 24. juni 2014 Leiemarkedet er presset i mange områder rundt om i landet. Enkelte folk klager på at de ikke finner noen som ville leie til de fordi de har dyr. Jeg skjønner utleier godt, ville heller ikke leid ut til noen med dyr. Når det er mange potensielle leietakere å velge i, hvorfor velge de som har dyr eller for eksempel røyker dersom man ikke må? Hvorfor skaffe seg dyr før man vet at man har et stabilt boforhold? Anonymous poster hash: d43e6...a78 Jeg så etter en leietaker med hund. Har hund selv og elsker hunder, så jeg tenkte at det hadde vært koselig. Så var det en bekjent som trengte husrom, så da ble det henne i stedet (uten hund, dessverre). Hunder lukter godt, er koselige og holder tyver unna. Anonymous poster hash: a2cf9...a53
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2014 #15 Skrevet 24. juni 2014 Leier heller ut til noen med dyr enn barn. Unger som leker i min hage når jeg vil ha ro. GRØSS!!! Anonymous poster hash: 3b74b...654
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2014 #16 Skrevet 24. juni 2014 Må le litt av svart/hvitt synet til enkelte. Det er fullt mulig å være etablert, ha ryddige boforhold og likevel måtte på leiemarkedet. Vi har enebolig og hund. Har nå flyttet 1 år til en annen del av grunnet prosjekt på jobben. Så da måtte vi ut på leiemarkedet etter 7 år i egen enebolig med hunden. Anonymous poster hash: 37596...a56
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2014 #17 Skrevet 24. juni 2014 Vi leier med hund, andre bolig vi bor i nå. Flyttet pga plassmangel. Vi hadde masse å velge i. Hunden er rolig og så lenge man klipper klør blir det ikke slitasje. Hunden biter kun på egne leker, holder seg på sin plass osv. Anonymous poster hash: e4f81...96f
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2014 #18 Skrevet 24. juni 2014 Leiemarkedet er presset i mange områder rundt om i landet. Enkelte folk klager på at de ikke finner noen som ville leie til de fordi de har dyr. Jeg skjønner utleier godt, ville heller ikke leid ut til noen med dyr. Når det er mange potensielle leietakere å velge i, hvorfor velge de som har dyr eller for eksempel røyker dersom man ikke må? Hvorfor skaffe seg dyr før man vet at man har et stabilt boforhold? Anonymous poster hash: d43e6...a78 Jeg så etter en leietaker med hund. Har hund selv og elsker hunder, så jeg tenkte at det hadde vært koselig. Så var det en bekjent som trengte husrom, så da ble det henne i stedet (uten hund, dessverre). Hunder lukter godt, er koselige og holder tyver unna. Anonymous poster hash: a2cf9...a53 Feil! Hunder lukter kloakk. Anonymous poster hash: f4887...9d4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå