Gå til innhold

Alternative måter å gifte seg på?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er ikke kristne. Og synes det er veldig stusselig med hele tinghus-bryllupet... Men siden samfunnet er lagt opp til at man bør være gift (rettigheter osv) så vil vi også være det:) og det ville ikke gjort noe om oss ikke-kristne kan få en feiring vi også, uten å måtte gå på tinghus.

Men hvilke andre måter er det å gifte seg på?

(Jeg vet man kan reise vekk osv, men det er jo fortsatt en prest som vier? Må det alltid være det? Beklager min uvitenhet)

Jeg leste artikkelen her på klikk om hun som hadde følt seg som en statist i sitt eget bryllup... Og hele den "til døden skiller dere av" er ganske drøy. For kjærligheten kan ta slutt, og jeg synes ikke man skal være sammen hvis man ikke føler noe for hverandre mer.

Jeg var nettopp i et veldig klassisk bryllup, og det var vakkert og jeg ble rørt (les: gråt litt...hehe) men jeg kunne ALDRI gjort det slik selv.

Har noen her forslag? Idéer? Noe alternativt? :P

Anonymous poster hash: a3ec5...0ae

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vet om noen som hadde utendørs vielse med en fra human etisk forbund. ved havet.

Anonymous poster hash: 149da...05d

Skrevet

Humanetisk vigsel.

Anonymous poster hash: ae2ae...f28

Skrevet

Her ute på Hurumlandet er det

Mange som gifter/ har human etisk vielse på stranden til Villa Malla og festen der etterpå. Idyllisk 😃

Anonymous poster hash: 619f1...a88

Skrevet

Utenlands?

Anonymous poster hash: 96e2f...f60
Skrevet
http://mittbryllup.wordpress.com sjekk ut unitarforbundet! Her kan dere og vigsler legge opp akkurat slik dere ønsker! Vi blir viet 25.juli i år. Gleder oss kjempemye. Vi har valgt en flott hage i den eldste sveitservillaen i byen :)
Skrevet

Jeg synes vielsen på tinghuset var fin jeg. Perfekt for oss iallfall. Og feiringen kan man jo ha som man ønsker uavhengig for sted for vielsen?

Skrevet

Www.bryllupsguiden.no

Anonymous poster hash: 40775...57b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...