Anonym bruker Skrevet 23. juni 2014 #1 Skrevet 23. juni 2014 Om at sønnen på 15mnd hadde hatt to bleier med løs avføring iløpet av dagen. Ble levert 7.30 og de ringte meg kl 14.15. Mannen dro og hentet han,men sa ifra til bhg at han synes det ikke var noe grunn til og ringe siden det hadde vært nesten 4 timer mellom disse to bleiene.. Har ikke hatt noe avføring siden de kom hjem og vært i topp form. Jeg kan sende han i bhg i morgen igjen da med god samvitighet?? Bhg mente nemlig det kunne være diarè,men der er jeg ikke enig... Hva ville dere gjort?? Anonymous poster hash: 14660...15a
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2014 #2 Skrevet 23. juni 2014 Sikkert bare tenner?? Anonymous poster hash: 9f2a5...dd1
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2014 #3 Skrevet 23. juni 2014 Det er ikke diare når det bare er løs avføring! Anonymous poster hash: 7b7d8...c7d
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2014 #4 Skrevet 23. juni 2014 Jeg hadde sagt det som det er. Diaré er ikke bare løs avføring. Han har ikke vært løs i magen etter at han ble hentet i går og allmenntilstanden virker helt fin. Vi har dessverre ikke mulighet til å ta ut syktbarndager når barnet ikke er sykt. Anonymous poster hash: 89895...e6c
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2014 #5 Skrevet 23. juni 2014 Jeg jobber i barnehage, og vi sender også hjem barn dersom de har mer enn en bleie med løs avføring i løpet av dagen. Grunnen er fordi hvis det viser seg at det er diare, så er det veldig smittsomt, og plutselig har hele barnehagen det.. Vi pleier å si at de må ha en vanlig avføring før de får komme i barnehagen igjen. Dersom det ikke kommer noe mer før i morgen tidlig, og formen er bra ser jeg ingen grunn til at han ikke skal kunne gå i barnehagen i morgen. Anonymous poster hash: 6f48f...167
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2014 #6 Skrevet 23. juni 2014 Jeg jobber i barnehage, og vi sender også hjem barn dersom de har mer enn en bleie med løs avføring i løpet av dagen. Grunnen er fordi hvis det viser seg at det er diare, så er det veldig smittsomt, og plutselig har hele barnehagen det.. Vi pleier å si at de må ha en vanlig avføring før de får komme i barnehagen igjen. Dersom det ikke kommer noe mer før i morgen tidlig, og formen er bra ser jeg ingen grunn til at han ikke skal kunne gå i barnehagen i morgen. Anonymous poster hash: 6f48f...167 Da kunne ikke min gutt vært i barnehagen i det hele tatt da. Han har løs avføring som sin vanlige, sjekket av leger og hele bøtteballetten. Diaré er vanntynn avføring, ikke bare litt løst. Anonymous poster hash: 0e416...91b
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2014 #7 Skrevet 23. juni 2014 Jeg jobber i barnehage, og vi sender også hjem barn dersom de har mer enn en bleie med løs avføring i løpet av dagen. Grunnen er fordi hvis det viser seg at det er diare, så er det veldig smittsomt, og plutselig har hele barnehagen det.. Vi pleier å si at de må ha en vanlig avføring før de får komme i barnehagen igjen. Dersom det ikke kommer noe mer før i morgen tidlig, og formen er bra ser jeg ingen grunn til at han ikke skal kunne gå i barnehagen i morgen. Anonymous poster hash: 6f48f...167 Da kunne ikke min gutt vært i barnehagen i det hele tatt da. Han har løs avføring som sin vanlige, sjekket av leger og hele bøtteballetten. Diaré er vanntynn avføring, ikke bare litt løst. Anonymous poster hash: 0e416...91b Selvfølgelig kunne han vært i barnehagen! Vi har barn i barnehagen der jeg jobber som har løs avføring hver dag - da vet vi jo det, og ringer ikke foreldrene hver gang barnet har vært på do. Når vi ringer er det barn som vanligvis har helt vanlig avføring som plutselig får løsere og/eller flytende avføring mer enn en gang. Anonymous poster hash: 6f48f...167
Håpet om nr 3 :-) Skrevet 23. juni 2014 #8 Skrevet 23. juni 2014 Barnehage ansatte på avdelingen der barnet går. Skjønner jo fort om barnet har løs avføring som vanlig eller om det er løs pga noe annet. Mange foreldre skylder på tenner hver gang ungene har løs avføring ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå