Anonym bruker Skrevet 23. juni 2014 #1 Skrevet 23. juni 2014 Er helt grusomt å ha mensen og det blir bare verre. Har så vondt nå at jeg ikke klarer å gå normalt. Vrir meg i smerter. Har spurt flere ganger om jeg ikke kan fjerne alt så jeg slipper å ha mensen, men jeg får ikke lov pga at det kan føre til overgangsalder. Jeg har allerede hetetokter hele mnd, migrene, masse smerter i løpet av mnd som er ekstra ille ved eggløsning og menstruasjon og vektproblemer. Noen som har tips? Begynner å bli rimelig desperat for det ødelegger livet mitt. Anonymous poster hash: 49712...28c
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2014 #2 Skrevet 23. juni 2014 Gå til en god gynekolog og få en utredning. Om konklusjonen skulle tilsi å fjerne noe, vil de fleste miste mensen av å fjerne livmor. Det fører ikke til overgangsalder. Anonymous poster hash: 55aad...dbc
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2014 #3 Skrevet 23. juni 2014 Omlegging av kosthold og akupunktur! Min erfaring er at det hjelper de fleste med å balansere kroppen igjen slik at man kan bli smertefri eller ha minimale plager. Finn en erfaren akupunktør. Anonymous poster hash: c3f0b...986
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2014 #4 Skrevet 24. juni 2014 Begynn med trening, det hjelper på. Jeg hadde også helt for jævlige smerter hver mnd, men etter jeg begynte med trening har de smertene minsket betydelig. Anonymous poster hash: 00bbb...bfd
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2014 #5 Skrevet 24. juni 2014 Jeg hadde voldsomme smerter før. Jeg oppdaget at hvis jeg tok 2 Ibux (eneste som hjelper meg) med en eneste gang jeg kjenner antydning av menssmerter, så får jeg mye mindre smerter. Hvis man venter for lenge før man tar Ibuxen, så hjelper de ikke på samme måte. Jeg bruker å ta 2 Ibux 4x den første dagen (selv om jeg ikke har store smerter, dette for å unngå at de rekker å "sette seg"), da går det fint. Anonymous poster hash: d1350...0a1
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2014 #6 Skrevet 24. juni 2014 Jeg trener, spiser sunt og har blitt utredet. Har kraftig endometriose. Skjønner bare ikke hvorfor det ikke blir gjort noe mer. Prøvd ulike hormonregulerende piller etc. uten nytte, kraftig smertestillende uten nytte... Anonymous poster hash: 49712...28c
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2014 #7 Skrevet 24. juni 2014 Zoladex. Kunstig overgangsalder, fjerner endoplager men gir typiske overgangsplager. Jeg får Livial østrogentilskudd i tillegg. Fungerer fint. Anonymous poster hash: 55aad...dbc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå