Anonym bruker Skrevet 23. juni 2014 #1 Skrevet 23. juni 2014 Litt vanskelig å forklare problemstillingen uten å tegne men prøver:) Vi bor i et rekkehus med 3 halvplan. I 1:e er det gang, stue og trapp opp. I stuen var det opprinnelig en bod som går i bakre vegg av halve stuen. I den boden har vi satt inn et ekstra toalett og servant. I 2. etg er det kjøkken og vaskerom med utgang til hage. I 3:e er det 3 sov og bad. I det ene soverommet var det opprinnelig en bod som er fjernet av de som bodde her før, slik at rommet er ganske stort. Det andre soverommet er ca 10 kvm mens det siste er knøttlite. Badet er langsmalt og lite, men nyoppusset og fint. Dilemmaet vårt er at vi pga 3 barn trenger mer plass. Å flytte til noe større i samme skolekrets er nærmest umulig pga høye priser å vi er nødt til å gjøre det beste ut av det vi har mens vi venter på å vinne i lotto:) Så vi planlegger å bygge på et halvplan til, og får da et ekstra soverom av ok størrelse samt en liten loftstue, til sammen ca 23 kvm. Da er soveromssituasjonen under kontroll. Men hvis vi tenker framover i tid, med 3 tenåringer, trenger vi nok to bad med dusjmulighet. Alternativene er da: 1. Å lage bad ut av ekstradoen i 1. etg, men er det ekstremt rart å ha et bad "i" stua?? 2. Å lage et lite bad i 3 etg i vårt store soverom, vegg i vegg med hovedbadet. Det er da kun adgang fra vårt soverom. Rart/upraktisk/dumt med to bad på samme etg?? 3. Et knøttlite bad i den nye etg. Vi er uenige om hva som er beste løsning:) Hva hadde dere valgt ut fra disse kriteriene? Anonymous poster hash: 6a870...1cd
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2014 #2 Skrevet 23. juni 2014 Dere trenger ikke 2 bad med dusjmulighet selv om dere har 3 tenåringer. Så lenge dere har toalettmulighet et annet sted klarer dere dere fint med en dusj. Det går an å vente på tur. Om dere skal ha et ekstra bad ville jeg valgt et knøttlite bad i den nye etasjen og beholdt et toalett uten dusj. Anonymous poster hash: 29235...db4
Mamma Mim Skrevet 23. juni 2014 #3 Skrevet 23. juni 2014 Her vi bor var det to bad vegg i vegg, ene med inngang fra vårt soverom. For oss fungerte ikke dette, så vi valgte å rive veggen mellom badene og heller ha ett stort bad. Vi har i tillegg toalett i 1.etasje og dusj i kjelleren, så den vil nok bli mer brukt etterhvert som ungene vokser til regner jeg med.
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2014 #4 Skrevet 23. juni 2014 Er helt klart for å vente på tur, men med 3 jenter ser jeg for meg at jeg selv aldri får dusjet hehe:) Eller, det går nok hardest ut over far! Til Mamma Mim, hvorfor fungerte det ikke med badet som hadde inngang fra soverommet? "Nysgjerrig":) Hi Anonymous poster hash: 6a870...1cd
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2014 #5 Skrevet 23. juni 2014 Dytt! Flere innspill? Anonymous poster hash: 6a870...1cd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå