Gå til innhold

Jeg har med meg barnet mitt på jobb idag, og..

Anbefalte innlegg

Skrevet

min kollega har ennå ikke sagt hei til henne :huh: Hun bråker ikke, og gjør ingenting galt. Synes bare det er så fryktelig sløvt å overse et barn på 10 år. Går jo an å si ei setning om ikke annet......

Anonymous poster hash: 38ca1...097
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har barnet hilst pent da?

Det er barnet som er gjesten og bør ta initsiativ til å hilse først.

Anonymous poster hash: 9a064...ab5
Skrevet

Initsiativ??

Anonymous poster hash: 74c1d...e4c

Skrevet

Men barnet er et barn, og de andre er voksne! På min arbeidsplass er det en selvfølge å hilse på alle "gjester" uansett alder.

Anonymous poster hash: fe9e2...c97

Skrevet

Hun smilte bort til henne, men min kollega så ikke opp fra pulten sin engang. Jeg synes det er særere av en voksen å ikke hilse, enn et barn på 10 år.

Skrevet

Jeg synes det er litt sært å ta med ungen på jobb, jeg.

Men for å svare på spørsmålet ditt, ja hun burde sagt hei i det minste.

Skrevet

min kollega har ennå ikke sagt hei til henne :huh: Hun bråker ikke, og gjør ingenting galt. Synes bare det er så fryktelig sløvt å overse et barn på 10 år. Går jo an å si ei setning om ikke annet......

Tror ikke jeg hadde hengt meg veldig opp i det altså, kanskje kollegaen din prøver å konsentrere seg om noe? Jeg blir litt oppgitt noen ganger hvis jeg holder på med noe jeg må konsentrere meg om og må bli ferdig med samtidig som kollegaer i umiddelbar nærhet har med barn på jobb. Det blir avbrytelser selv om barnet er litt eldre... 

Da setter jeg heller pris på å få vite om det kommer barn på forhånd, slik at jeg evt kan jobbe hjemmefra hvis det er noe som krever konsentrasjon. 

Hvis det ikke er noen spesielle oppgaver som dette, så er det selvfølgelig bare koselig med barn på jobb i blant.

Anonymous poster hash: 8d847...0c0

Skrevet

Men barnet er et barn, og de andre er voksne! På min arbeidsplass er det en selvfølge å hilse på alle "gjester" uansett alder.

Anonymous poster hash: fe9e2...c97

Barnet er et barn, men har jo en mor som jeg regner med at kan oppfordre til å hilse pent ol hvis barnet ikke har lært seg å gjøre det av seg selv enda.

Skrevet

Hater at unger er med på jobb.

Selvsagt normalt å si hei men utover det SKAL unger være usynlige på jobb.

Anonymous poster hash: 82649...785

Skrevet

Jeg har med meg barnet på jobb hver gang det er planleggingsdag eller ferier jeg. De andre hilser på han selvfølgelig. Noe annet er rart :/

Skrevet

Initsiativ??

"initiativ" om du ikke forsto det. Beklager at jeg fikk med en s for mye.

Skrevet

Jeg hadde forventet at elle jeg jobbet sammen med sa hei først for barn er sjenert som regel. Også at de ville sakt mere en hei

Anonymous poster hash: df61f...2b2
Skrevet

Kommer Ann på hva slags jobb du har. Rimelig spesielt å ikke hilse på barnet uansett.

Anonymous poster hash: 2f3eb...439

Skrevet

Spesielt av kollegaen din å ikke hilse på barnet ditt.

Men også spesielt av deg å ikke presentere barnet ditt ordentlig!

At din kollega ikke så at barnet ditt smilte til henne når kollegaen satt og så ned i pulten, det er vel forståelig.

Men pussig at en voksen ikke hilser på et barn.

Anonymous poster hash: bcbab...5b5
Skrevet

Jeg hadde forventet at elle jeg jobbet sammen med sa hei først for barn er sjenert som regel. Også at de ville sakt mere en hei

Anonymous poster hash: df61f...2b2

Sakt?

SAGT! Lær deg rettskriving!

Anonymous poster hash: a9d5a...197

Skrevet

At din kollega ikke så at barnet ditt smilte til henne når kollegaen satt og så ned i pulten, det er vel forståelig.

Min kollega har truffet barnet mitt opptil flere ganger, så det er ikke slik at det trengs presentasjon.

Men kollegaen min gidder ikke se bort fra skjermen engang. Hun er ikke spesielt opptatt med noe, hun sitter og surfer på nettet.......

HI

Skrevet

Håper ikke du har barn selv?!

Til saken; synes kollegaen din burde sagt hei men vet ikke om jeg hadde startet en tråd om en sånn filleting...

Anonymous poster hash: 7cf0a...a9b

Skrevet

Min kollega har truffet barnet mitt opptil flere ganger, så det er ikke slik at det trengs presentasjon.

Men kollegaen min gidder ikke se bort fra skjermen engang. Hun er ikke spesielt opptatt med noe, hun sitter og surfer på nettet.......

HI

Kanskje hun har en tung dag og ikke vil snakke til barnet ditt i frykt for at barnet vil begynne å prate mye til henne? Jeg kan være litt sånn selv. Hjemme har jeg fire barn, og er som regel totalt kokt i hodet etter en vanlig dag. På veldig dårlige dager orker jeg rett og slett ikke å klistre på meg smil og være super klemz-ogkoz med andres unger. Jeg tror nok at jeg ville sagt hei, men jeg hadde nok også unngått mer kontakt mer barnet ditt dersom jeg hadde en ræva dag. Jeg er ikke noe videre begeistret for at andre har med seg barna på jobb.

Anonymous poster hash: 4663e...c95

Skrevet

Da er kollegaen din enten;

A) en tufs

Eller

B) sur eller fornærmet for noe (i så fall er hun også en tufs fordi en forventer at voksne folk kan oppføre seg noenlunde)

Skrevet

Håper ikke du har barn selv?!

Til saken; synes kollegaen din burde sagt hei men vet ikke om jeg hadde startet en tråd om en sånn filleting...

Anonymous poster hash: 7cf0a...a9b

Jøss?? Fordi man mener barn ikke har noe på en arbeidsplass å gjøre bør man ikke ha barn?

Håper ikke DU har barn heller. Stakkars unger.

Skrevet

HI her. Dette er min kollega som jeg har skrevet om tidligere. Hun som er så taus. Hun sier ingenting hvis ikke hun blir spurt om noe. Og da kommer det bare korte svar.

Men jeg ble ærlig talt paff i dag,  hun har ikke snudd på hodet engang, for  å si hei til ungen min. Jeg forventer meg ingen prat i det hele tatt, men et lite hei kan vel for faen meg ikke skade.

Kjenner jeg blir litt matt....... :huh:

Skrevet

Kanskje hun bare rett og slett er litt i sin egen verden i dag? Det blir jeg ofte, og da kan jeg sitte og holde på med noe,eller bare surfe mens jeg grubler på noe helt annet. En bombe kunne sikkert gått av uten at jeg merket det! :) Forøvrig ville jeg ikke ha reagert så mye dersom kollegaene mine ikke hadde hilst på barnet mitt om de satt og holdt på med noe. Kanskje har hun ikke lagt merke til at hun var der i det hele tatt, om hun er så stille? Syns du overreagerer litt...

Anonymous poster hash: b0dc3...431
Skrevet

HI

Mye å gjøre på arbeidsplassen deres, forstår jeg. Kollegaen din surfer på nettet.... og det samme gjør du som holder liv i tråden.

Kanskje ikke riktig måte å vise en 10-åring arbeidslivet ;)

Har du snakket med kollegaen din selv, kan hende hun har en dårlig dag, at det har skjedd noe som hun synes hun ikke kan ta opp når det er barn tilstede?

Skrevet

HI

Kanskje hun har en tung dag og ikke vil snakke til barnet ditt i frykt for at barnet vil begynne å prate mye til henne? Jeg kan være litt sånn selv. Hjemme har jeg fire barn, og er som regel totalt kokt i hodet etter en vanlig dag. På veldig dårlige dager orker jeg rett og slett ikke å klistre på meg smil og være super klemz-ogkoz med andres unger. Jeg tror nok at jeg ville sagt hei, men jeg hadde nok også unngått mer kontakt mer barnet ditt dersom jeg hadde en ræva dag. Jeg er ikke noe videre begeistret for at andre har med seg barna på jobb.

Anonymous poster hash: 4663e...c95

HI

Jeg hilser på barn som er med på jobb, men snakker ikke nødvendigvis mer med det, og er heller ikke særlig opptatt av barnet. Jeg har nok med mine egne barn hjemme, og når jeg er på jobb, prøver jeg å være effektiv, for alternativet er å ta med resten av jobben hjem. Vil heller ha tid til mine egne barn hjemme, enn til andres barn til jobben. Og ja - jeg kan godt sitte og surfe på nett om jeg trenger en femminutter fra arbeidet - selv om det er et barn til stede. Jeg føler meg ikke forpliktet til å gi barnet oppmerksomhet bare fordi jeg har en liten pause fra arbeidet.

Anonymous poster hash: 201e3...3ed

Skrevet

Ja, kollegaen din er sær, HI. Men det er jammen du og. Du har opprettet flere tråder om denne personen som tydeligvis ikke helt har forstått sosiale koder. Tror du ungen din blir traumatisert av at en person ikke sier hei til henne? Kanskje dere heller skulle gått hjem. Eller jobber du som dibber?

Anonymous poster hash: f2388...790

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...