Anonym bruker Skrevet 23. juni 2014 #1 Skrevet 23. juni 2014 Gubben jobber fra 6 til 16. Og han har egentlig fri på fredag. Så vi hadde bestilt spadag til oss på fredag. Helt til han idag får vite at han må jobbe til kl 17 hver dag og dette gjelder også på fredag :-( Har noen av deres planer gått rett vest? Og hva gjorde dere istedenfor? Jeg mener om mannen jobber og du har fri den dagen dere hadde planer. Anonymous poster hash: 99ad0...bb5
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2014 #2 Skrevet 23. juni 2014 Jeg er bare så glad verken gubben eller meg har jobber der vi "plutselig" og på kort varsel får vite at vi må jobbe lenger eller jobbe en dag vi trodde vi hadde fri.... Anonymous poster hash: 92be3...5b7
Gjest ronja røverdatter Skrevet 23. juni 2014 #3 Skrevet 23. juni 2014 Selvfølgelig. Planer går rett vest rett som det er, det er en del av livet, tenker jeg. Da får vi gjøre om på planene og finne på noe annet. Eller sitte å deppe og ødelegge dagen på det, men det er det sjelden jeg orker.
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2014 #4 Skrevet 23. juni 2014 Det er da bare å legge nye planer. Anonymous poster hash: e49d8...ce8
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2014 #5 Skrevet 23. juni 2014 Jeg depper ikke, og ødelegger ikke dagen for noen fordi :-) Vi må bare flytte spadagen til lørdag og vetale noen kroner mer. :-) Ville bare høre om andres planer som gikk rett vest. :-) Anonymous poster hash: 99ad0...bb5
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 23. juni 2014 #6 Skrevet 23. juni 2014 Men kan jobben strengt tatt pålegge din mann å jobbe på en fridag, dersom han har andre planer? Synes de skal ha gode grunner for det.
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2014 #7 Skrevet 23. juni 2014 Her går de fleste planer rett vest.. Men det er fordi mannen prioriterer jobben fremfor familien (driver eget firma). Han er ofte med i planene, men så ender det opp med at jeg tar med meg ungene alene på det som er planlagt (kinotur, hytta, ferie osv). Er blitt så vant til dette at jeg knapt reagerer når han plutselig har noe viktigere han må gjøre. Anonymous poster hash: ff354...c87
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2014 #8 Skrevet 23. juni 2014 Jeg vil ikke tro det, men mannen sier sjefene ikke har noe med det. De bare holder orden på at pengene ruller inn. Mens det er en mannen jobber sammen med, som hadde dummet seg ut og tatt vakten mannen min egentlig skulle. (Transportjobb), så bilen mannen min skulle ha denne uken hadde allerede blitt hentet i går kveld.. Derfor må mannen jobbe fredagen, som egentlig den andre skulle ha jobbet... Men men :-) Anonymous poster hash: 99ad0...bb5
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2014 #9 Skrevet 23. juni 2014 Gubben jobber fra 6 til 16. Og han har egentlig fri på fredag. Så vi hadde bestilt spadag til oss på fredag. Helt til han idag får vite at han må jobbe til kl 17 hver dag og dette gjelder også på fredag :-( Har noen av deres planer gått rett vest? Og hva gjorde dere istedenfor? Jeg mener om mannen jobber og du har fri den dagen dere hadde planer. Anonymous poster hash: 99ad0...bb5 Jobben har ikke lov til å pålegge andre jobbtider med mindre det står i kontrakten. Din mann kan si nei Anonymous poster hash: d7644...de2
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 23. juni 2014 #10 Skrevet 23. juni 2014 Jeg vil ikke tro det, men mannen sier sjefene ikke har noe med det. De bare holder orden på at pengene ruller inn. Mens det er en mannen jobber sammen med, som hadde dummet seg ut og tatt vakten mannen min egentlig skulle. (Transportjobb), så bilen mannen min skulle ha denne uken hadde allerede blitt hentet i går kveld.. Derfor må mannen jobbe fredagen, som egentlig den andre skulle ha jobbet... Men men :-) Anonymous poster hash: 99ad0...bb5 Da burde han bare sagt at han hadde lagt planer, og at kollegaen hans måtte ordne opp i dette selv....
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2014 #11 Skrevet 23. juni 2014 Det står i kontrakten at jobbtidene kan forlenges eller endres. Husker ikke helt ordrett. Men det menes ihvertfall at om han begynner kl 6, kan han måtte begynne kl 4 i stedenfor. Arbeidsdagen slutter kl 16 men han må kanskje jobbe til kl 19. Veldig slitsomt. Men skal prate med mannen engang til og se om han ikke kan si ifra. Vil jo tro det er forsent nå, men ihvertfall så kan han si ifra neste gang noe slikt skjer. Anonymous poster hash: 99ad0...bb5
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2014 #12 Skrevet 23. juni 2014 Men kan jobben strengt tatt pålegge din mann å jobbe på en fridag, dersom han har andre planer? Synes de skal ha gode grunner for det. Ja, arbeidsgiver kan pålegge ekstra arbeid hvis det er nødvendig. Anonymous poster hash: 94e74...29e
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2014 #13 Skrevet 23. juni 2014 I min kommune må vi skrive under på at vakter kan endres på kort varsel, vo må også godta gjennomsnittsberegning av timeantall pr uke.. Luker jobben min, men ikke at den er kommunal ;p Anonymous poster hash: d54d8...64d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå