Anonym bruker Skrevet 23. juni 2014 #1 Skrevet 23. juni 2014 Så på en annen tråd her at flere nevnte husarbeid hver kveld etter at barna var i seng, og ble litt overrasket over å lese dette. Selv kan jeg til nøds rydde litt på kjøkkenbenken og henge opp en vask etter at barna er i seng, men ellers er den tiden hellig for meg. Da er det voksen-tid og sa skal jeg slappe helt av! Jeg ble også litt overrasket over tidsbruken en del ser ut for å bruke. 1 time hver kveld?!? Seriøst? Hva i alle dager gjør man på da? Selv gjør jeg husarbeid innimellom. Matlaging mens ungene gjør lekser, ev. at de hjelper til. Setter på en vask mellom annet som skjer, men samler mest opp til helgene og får unna det meste da. Mannen rydder kjøkkenet etter maten. Barna må selv hjelpe til å brette og legge på plass klær (inkludert 4-åringen), men vi gjorde det fram til de var 3-4 år. Støvsuging, vask av bad og gulvvask tar vi i helgen, en voksen på hver prosjekt siden vi har stort hus og tre bad. Barna må ta sine rom, samt hjelpe til litt i huset (tørke støv, vaske trappen, tømme oppvaskmaskinen osv). Da bruker hele familien ca 1 time totalt, så ser det rimelig strøkent ut etterpå. Rydding må alle hjelpe til med, og det forsøker vi å ta fortløpende slik at det aldri blir mer enn 1-2 minutter her og der. Huset vårt ser for det meste noenlunde ryddig og rent ut. Skal vi ha gjester tar vi gjerne en ekstra runde på bad og med støvsugeren, ev. tørrmopper. Hvordan gjør dere det? Anonymous poster hash: e1494...79e
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2014 #2 Skrevet 23. juni 2014 På samme måte som dere. Jeg gjør ALDRI husarbeid etter at barna har lagt seg. Da slapper vi av, trener, drikker vin, leser, ser på film etc. Kvelden er hellig! Vi gjør alt husarbeid mens barna er våkne. Anonymous poster hash: 3f524...540
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2014 #3 Skrevet 23. juni 2014 Noen dager er kvelden med mannen hellig, andre dager er ettermiddagene med barn hellig. :-) Varierer husarbeid etter dagshumør. Men tar mesteparten av støvsuging og vasking av gulv osv i helger. Anonymous poster hash: 4f914...a94
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå