Anonym bruker Skrevet 23. juni 2014 #1 Skrevet 23. juni 2014 Jeg har lest litt her inne nå og er ganske overrasket over hvor lite mange her inne ser ut til å snakke med menneskene rundt seg. I stede går de og irriterer seg, blir sinte og går rett i angrepsposisjon. F.eks: Venninne som ikke betaler tilbake penger. Nabo som klipper plenen klokken 7 en søndags morgen. Mannen som ikke plukker opp sokkene sine. Barnehagen som kledde på barnet for mye klær. Naboen som stadig lemper ungene over til deg slik at du ender som "barnevakt". Osv. Dere skjønner tegningen. I alle disse situasjonene, og liknende situasjoner, ville jeg snakket med dem det gjaldt. Spurt venninnen min om når hun kunne betale tilbake, tatt kontakt med naboen og høflig forhørt meg om det kunne vært mulig å klippe plenen på et annet tidspunkt, forklart mannen at vi har en skittentøyskurv, tatt opp med ped.leder at barnet mitt ikke trenger ekstreme mengder med klær på i sommervarmen, og ringt på til naboen og sagt i fra om at fordelingen av hvor barna er må bli litt jevnere. Noen av samtalene hadde jeg gruet meg for, men samtidig er det jo mye bedre enn å gå og irritere seg og blåse ting opp, er det ikke? Jeg blir bare litt forundret over at så mange later til å glemme(?) at det faktisk går an å forsøke å snakke med de rundt seg om det som måtte plage en, så kanskje man finner fram til gode løsninger sammen. Anonymous poster hash: 76726...41c
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2014 #2 Skrevet 23. juni 2014 Her inne så er normalt kommunikasjon mangel være. De syter og klager i stedetfor å åpne kjeften. Virker som mange tafatte kvinnfolk som er samlet på et sted. Snakk om litt ryggrad. Anonymous poster hash: c1069...2c4
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2014 #3 Skrevet 23. juni 2014 Du er tøff as, HI. Anonymous poster hash: 7d75d...cde
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2014 #4 Skrevet 23. juni 2014 Jeg har lest litt her inne nå og er ganske overrasket over hvor lite mange her inne ser ut til å snakke med menneskene rundt seg. I stede går de og irriterer seg, blir sinte og går rett i angrepsposisjon. F.eks: Venninne som ikke betaler tilbake penger. Nabo som klipper plenen klokken 7 en søndags morgen. Mannen som ikke plukker opp sokkene sine. Barnehagen som kledde på barnet for mye klær. Naboen som stadig lemper ungene over til deg slik at du ender som "barnevakt". Osv. Dere skjønner tegningen. I alle disse situasjonene, og liknende situasjoner, ville jeg snakket med dem det gjaldt. Spurt venninnen min om når hun kunne betale tilbake, tatt kontakt med naboen og høflig forhørt meg om det kunne vært mulig å klippe plenen på et annet tidspunkt, forklart mannen at vi har en skittentøyskurv, tatt opp med ped.leder at barnet mitt ikke trenger ekstreme mengder med klær på i sommervarmen, og ringt på til naboen og sagt i fra om at fordelingen av hvor barna er må bli litt jevnere. Noen av samtalene hadde jeg gruet meg for, men samtidig er det jo mye bedre enn å gå og irritere seg og blåse ting opp, er det ikke? Jeg blir bare litt forundret over at så mange later til å glemme(?) at det faktisk går an å forsøke å snakke med de rundt seg om det som måtte plage en, så kanskje man finner fram til gode løsninger sammen. Anonymous poster hash: 76726...41c Er veldig enig med deg HI. Mange konflikter og misforståelser kunne ha vært unngått hvis folk snakket sammen. Anonymous poster hash: f98c0...5a4
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2014 #5 Skrevet 23. juni 2014 Du er tøff as, HI. Anonymous poster hash: 7d75d...cde Eller normal Trodde jeg i det minste. HI Anonymous poster hash: 76726...41c
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2014 #6 Skrevet 23. juni 2014 Er som jeg kunne skrevet det selv. Jeg har dessverre en mann som du beskriver, istedenfor å ta opp ting sier han ingenting og eskalerer situasjonen.. Kommunikasjon er nøkkelen til veldig mye! Anonymous poster hash: 0b7b5...465
Gjest ronja røverdatter Skrevet 23. juni 2014 #7 Skrevet 23. juni 2014 DU har helt rett, HI. Her inne bruker man ikke tid på å snakke med folk, man holder seg strengt til hinting om man må uttrykke noe. Hinting er jo inmari deilig da, for da kan man til og med få lov til å bli ekstra irritert fordi mottaker ikke skjønner noe / gjør noe til tross for at man har sagt i fra, nei - hintet var det jo. Snakke med folk, det er fa'li det.
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2014 #8 Skrevet 23. juni 2014 DU har helt rett, HI. Her inne bruker man ikke tid på å snakke med folk, man holder seg strengt til hinting om man må uttrykke noe. Hinting er jo inmari deilig da, for da kan man til og med få lov til å bli ekstra irritert fordi mottaker ikke skjønner noe / gjør noe til tross for at man har sagt i fra, nei - hintet var det jo. Snakke med folk, det er fa'li det. Ja, det kan jo se ut for at det er veldig farlig Men jeg har virkelig ikke inntrykk av at det er slik i det virkelig liv, bare her inne. Enten er det bare at jeg er ekstremt heldig med min omgangskrets, eller så er det at det bare er de som ikke snakker som liker å lufte veldig mye her inne. HI Anonymous poster hash: 76726...41c
Von Hertelhofen Skrevet 23. juni 2014 #9 Skrevet 23. juni 2014 Men hallo... Folk bruker bl.a dette forumet til å få ut litt frustrasjon og damp. de som faktisk klarer å løse slike problemer selv skriver jo ikke om det her. Men jeg er mest overrasket over at du er overrasket over at folk ikke sier ifra. Selv om DU har bein i nesa, så er det ikke alle det faller like lett for. Å være konfliktsky er like normalt som å være frempå.
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2014 #10 Skrevet 23. juni 2014 Men hallo... Folk bruker bl.a dette forumet til å få ut litt frustrasjon og damp. de som faktisk klarer å løse slike problemer selv skriver jo ikke om det her. Men jeg er mest overrasket over at du er overrasket over at folk ikke sier ifra. Selv om DU har bein i nesa, så er det ikke alle det faller like lett for. Å være konfliktsky er like normalt som å være frempå. Ble litt satt ut av svaret ditt nå, for jeg har aldri sett på meg selv som en med bein i nesen og frampå. Jeg er vel mer stille og tilbaketrukket som person, men jeg klarer likevel å manne meg opp til å si i fra på en hyggelig måte dersom noe plager meg. Alternativet, altså å gå rundt å irritere seg, framstår jo som mye verre i mine øyne. HI Anonymous poster hash: 76726...41c
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2014 #11 Skrevet 23. juni 2014 Jeg liker å ta opp ting her for å sjekke om jeg er på jordet, og for å få slagkraftige argumenter til jeg skal ta det opp med vedkommende jeg klager over. Anonymous poster hash: ef400...ab1
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2014 #12 Skrevet 23. juni 2014 Jeg havnet i en slik 'kjip venn'-situasjon på ferie, og valgte å ikke si noe. Grunnen var at jeg valgte å beholde vennskapet på de premissene som allerede var lagt, og heller la være å dra noe sted eller sette meg i lignende situasjon med vedkommende igjen. Jeg gjorde det altså helt bevisst, normalt sett er jeg slett ikke konfliktsky. Jeg bare vet at det hadde endret vennskapet om jeg hadde tatt det opp og krevd penger. Anonymous poster hash: 91a32...08e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå