Anonym bruker Skrevet 23. juni 2014 #1 Skrevet 23. juni 2014 Har spysyken, startet i natt, kastet opp hver time omtrent hele natta, er dritsliten og har omtrent ikke sovet. Alt jeg har i meg av drikke kommer rett opp igjen, jeg er så svak at jeg nesten ikke klarer å stå. Spurte om å få en halvtime i senga alene da vi skulle stå opp, det var greit. Etter femten minutter, legger han en hylende unge i senga si så jeg ikke får slappet av. Han trodde ungen var trøtt, det er greit nok... Jeg står opp og prøver å drikke, spyr. Er utslitt.. La meg på sofaen med pute og dyne i forsøk på å slappe av. Gubben er så forbaska sur!!! Og ekkel... Sarkastisk når han snakker til meg, sur mot ungen, gidder ikke å hjelpe, når jeg spør om å få drikke, sier han at jeg maser. Jeg begynte å gråte foran ham fordi jeg er utslitt og svak og lei meg, han brydde seg ikke, var helt iskald... Sur fordi han må ta ungen. Sur fordi ungen er sur. Jeg føler at jeg er til bry, og at han ikke bryr seg om meg når alt kommer til alt. Jeg er skikkelig uttørket, tørr i munnen. Jeg har nok med å få i meg væske og forsøke å ikke spy.. Trenger en støttende skulder er det vanlig "manneoppførsel"? Anonymous poster hash: eef96...600
Gjest Syltebærtyttetøy Skrevet 23. juni 2014 #2 Skrevet 23. juni 2014 Jeg hadde blitt fly forbanna når jeg kom til hektene igjen om mannen hadde behandlet meg sånn! Vet av erfaring hvor liten man føler seg i slike situasjoner, eksen min var sånn. De to gangene i året jeg ble syk, var han sur og grinete! Nei, det skal ikke være slik man blir behandlet! (Snakker av erfaring igjen, møtt en mann som er helt i andre enden av skalaen! ) Tips mot spysyken: bland eplejuice og farris, ta en teskje av gangen, la det gå en stund mellom hver gang! Stikkpiller i stedet for orale tabletter.. Og når de har fått virket litt, prøv å få i deg litt ris, det binder litt i magen! Sov masse og send gubben bort med ungen! Masse god bedring!
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2014 #3 Skrevet 23. juni 2014 Nei, det er ikke normalt i min verden i hvert fall. De jeg har vært sammen med har stilt opp når jeg har vært syk og vært på tilbudssiden med både mat og drikke, lesestoff og det å få ro. Enig med Syltebærtyttetøy - jeg hadde tatt en ordentlig oppvask med ham når jeg ble frisk om jeg opplevde noe slikt! Hvis han generelt er sur og grinete og lite empatisk, samt gjør lite av felles plikter uten å grine for det, da hadde jeg vurdert hele forholdet... orker ikke menn som oppfører seg som drittunger! God bedring til deg Anonymous poster hash: 22fba...059
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2014 #4 Skrevet 23. juni 2014 Enig med de over, dette er ikke normal oppførsel. En partner skal støtte deg når du trenger det, gi omsorg og trøst. En som bare gjør ting værre er ikke en god partner! Ta vare på deg selv nå, så et oppgjør med mannen når formen er bra. Du fortjener bedre! God bedring! Anonymous poster hash: a926c...e12
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2014 #5 Skrevet 23. juni 2014 Nei, det er ikke normal mannfolkoppførsel, det er drittsekkoppførsel! Kan tenke meg du lar ham få hvile og gjøre minst mulig om han selv er syk, så det minste han kan gjøre for deg er å vise deg den samme respekten! God bedring, forresten! Anonymous poster hash: 4be21...b4f
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2014 #6 Skrevet 23. juni 2014 Mannen har jeg ingen råd mot, men jeg "oppdaget" stikkpillene ved oppkast. Da fikk jeg i meg paracet og den fikk tid til å virke. Det døyver. Om du ikke har stikkpiller for voksne er det bare til å "låne" av barnet. må bare ta flere. feks 4X250mg = 2 vanlige paraceter. Anonymous poster hash: 84755...b9f
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2014 #7 Skrevet 23. juni 2014 Tusen takk for svar og bedringsønsker!! Ja, jeg kommer til å ta en alvorlig pat med ham når jeg har krefter igjen. Vi må jo samarbeide. Jeg har så dårlig samvittighet for at jeg ikke klarer å ta meg av barnet mitt også - ligger bare på sofaen.. Fikk sovet litt nå (barnet dupper heldigvis), det hjelper litt. Men våknet av at jeg var så kvalm. Har stikkpiller til barn, ja, sånne små til spedbarn. Det skal jeg prøve! Drikker Farris og juice, og litt Coca cola (uten kullsyre), er kjempetørst, men tør ikke drikke for mye av gangen. Ca en ss per 5-10 minutt. Anonymous poster hash: eef96...600
Himmel og hav Skrevet 23. juni 2014 #8 Skrevet 23. juni 2014 Det er ikke hverken vanlig oppførsel eller manneoppførsel. Det er dusteoppførsel! God bedring til deg, og lykke til med grunnkurs i omsorg for mannen.
anonymemammaen Skrevet 23. juni 2014 #9 Skrevet 23. juni 2014 Hvordan er han ellers da? Hjelper han til med barnet, står opp med h*n i hverdagene f.eks? Utrolig trasig å høre om enkelte mannfolk som blir snakket om her inne, forstår ikke at dere orker. En partner skal være til hjelp og støtte, ikke tråkke deg ned når du er kjempe syk. Masse god bedring hi!
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2014 #10 Skrevet 23. juni 2014 Takk skal dere ha! Jo, vi deler nok 50-50, stort sett. Jeg tar nok ungen litt mer, men han pleier å være flink, dog litt sur ellers også, ja.. Han er nok ekstra sliten nå, da. Men gleder meg litt til den praten, og se hva han har å si. Heldigvis virket barnt i bedre humør etter en lang dupp, håper mannen også blir gladere. Jeg føler jeg trenger litt positivitet oppi alt dette her, huff. Forresten tips til hva man kan spise når man føler seg bedre? HI Anonymous poster hash: eef96...600
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2014 #11 Skrevet 23. juni 2014 Tusen takk for svar og bedringsønsker!! Ja, jeg kommer til å ta en alvorlig pat med ham når jeg har krefter igjen. Vi må jo samarbeide. Jeg har så dårlig samvittighet for at jeg ikke klarer å ta meg av barnet mitt også - ligger bare på sofaen.. Fikk sovet litt nå (barnet dupper heldigvis), det hjelper litt. Men våknet av at jeg var så kvalm. Har stikkpiller til barn, ja, sånne små til spedbarn. Det skal jeg prøve! Drikker Farris og juice, og litt Coca cola (uten kullsyre), er kjempetørst, men tør ikke drikke for mye av gangen. Ca en ss per 5-10 minutt. Anonymous poster hash: eef96...600 Ja, var slike til spedbarn jeg brukte første gangen også, men har kjøpt til voksne nå. Håper du ble litt bedre. Jeg synest alltid det er greit med litt salt chips til å starte magen på. Anonymous poster hash: 84755...b9f
Gjest Lirpa Skrevet 24. juni 2014 #12 Skrevet 24. juni 2014 Er det mulig å få spysyken på sommeren? Jeg trodde det kun var på vinterstid en kunne få det. Din mann virker som han mangler noe sosialt. Hvem behandler sine nærmeste slik?
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2014 #13 Skrevet 24. juni 2014 Du får si ifra til ham at hvis han ikke kan hjelpe til uten å være sur, kan han glede seg til neste gang han blir syk for da trenger ikke han tenke på og få fred for å bli frisk. Anonymous poster hash: c0361...023
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2014 #14 Skrevet 24. juni 2014 Er det mulig å få spysyken på sommeren? Jeg trodde det kun var på vinterstid en kunne få det. Din mann virker som han mangler noe sosialt. Hvem behandler sine nærmeste slik? Du trodde vel helt ærlig ikke at omgangssyken kun eksisterer på vinterstid? Jaja, god bedring hi Hatt omgangssyken mange ganger med tre barn, ikke noe behagelig, men det pleier ihvertfall å gå fort over. Spis litt salt kjeks/tørr kjeks og prøv å få i deg små skurker med cola. Ikke noe farlig å drikke mere om du er tørst. Det eneste som skjer er at det kommer opp igjen, noe som ofte er en lettelse når man er kvalm, da føler man seg bedre ei lita stund etterpå Anonymous poster hash: a3488...8f9
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2014 #15 Skrevet 24. juni 2014 Hvordan går det HI? Har du pratet med mannen? Anonymous poster hash: a926c...e12
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2014 #16 Skrevet 24. juni 2014 HI her Hei, ja, har fått pratet med ham, han skjønte heldigvis at det var en dårlig oppførsel, og han ba om unnskyldning og lovte på tro og ære å ikke være slik neste gang det er noe! Så jeg håper han holder det han lovte jeg tror i allefall på han, han virket lei seg... Så det er jo bra. Er bedre idag, farris og eplejuice var nesten et vidundermiddel synes jeg fikk i meg litt cola og n håndfull French fries sent i går kveld.. jeg har fobi mot å kaste opp, så dette var en påkjenning psykisk og (glad jeg ikke kastet opp noe særlig i svangerskapet, ja). Men tusen takk for alle svar og koselige ord Anonymous poster hash: eef96...600
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå