Anonym bruker Skrevet 23. juni 2014 #1 Skrevet 23. juni 2014 Er det noen som har reist til Thailand uten å ta reisevaksiner. Hos oss har hele familien følgt barnevaksinasjonsprogrammet frem til skolealder, men vi tenker å reise uten å ta selve reisevaksinene. Er det forsvarlig? Noen som har gjort det? Vi sparer 5000,- på det + min mann er i utgangspunktet veldig skeptisk til vaksiner, var så vidt han gikk med på å følge vaksinasjonsprogrammet. Dvs. vi har følgt programmet, men hoppet av da barna begynte på skolen. Anonymous poster hash: a76c4...4e9
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2014 #2 Skrevet 23. juni 2014 Det er idiotisk å dra på ferie uten å ta anbefalte reisevaksiner. Og dere har ikke fulgt vaksineprogrammet når dere bare gav vaksiner før barna startet på skolen. En ting er at dere er villig til å påføre dere selv sykdom, men ille at dere vil utsette barna for dette for å spare penger. Anonymous poster hash: 3c1ed...8ec
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2014 #3 Skrevet 23. juni 2014 Det er idiotisk å dra på ferie uten å ta anbefalte reisevaksiner. Og dere har ikke fulgt vaksineprogrammet når dere bare gav vaksiner før barna startet på skolen. En ting er at dere er villig til å påføre dere selv sykdom, men ille at dere vil utsette barna for dette for å spare penger. Anonymous poster hash: 3c1ed...8ec Var kanskje dumt at jeg skreiv det med penger, men det bli mer som en bonus for meg siden min mann aldri vil gå med på å ta enda flere vaksiner når han ikke en gang vil gi flere av de vanlige vaksinene. Vaksinene i skolealder er jo nesten bare bostervaksiner så barna har nok en del beskyttelse. De er i alle fall bedre beskyttet en meg og min man og de fleste andre voksne. Jeg kjenner og har lest om flere som har reist til Thailand uten å ha tenkt på vaksiner. Vi skal bare være på typisk turiststeder. Anonymous poster hash: a76c4...4e9
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2014 #4 Skrevet 23. juni 2014 Jeg syntes det er helt tullete at dere i det hele reiser et sted hvor det anbefales vaksinering, og dere tenker å la være og vaksinert dere! Men hvis dere ønsker å ta den sjansen så vær så god, ingen som kan stoppe dere! Men utrolig kjipt hvis noen av dere skulle bli syk, det er en sjans jeg aldri hadde tatt for meg og barna! Anonymous poster hash: 24967...daf
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2014 #5 Skrevet 23. juni 2014 Fullstendig galskap å reise så langt uten nødvendige vaksiner. Hvordan vil dere føle dere om barna deres blir alvorlig syke pga deres idiotiske meninger? Noen folk burde ikke ha barn - og det er ikke noe jeg sier lett! Anonymous poster hash: 051a7...435
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2014 #6 Skrevet 23. juni 2014 Ei venninne var nettopp i Thailand, de hadde med seg dattera på 1 år, helsesøstra sa at dattera ikke trengte noen vaksiner. Jeg syntes at det hørtes rart ut men venninna mi sa at siden de ikke skulle være i slumen så var det greit. Hun er sykepleier. Jeg hadde vaksinert ungen. Anonymous poster hash: 20061...766
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2014 #7 Skrevet 23. juni 2014 Ei venninne var nettopp i Thailand, de hadde med seg dattera på 1 år, helsesøstra sa at dattera ikke trengte noen vaksiner. Jeg syntes at det hørtes rart ut men venninna mi sa at siden de ikke skulle være i slumen så var det greit. Hun er sykepleier. Jeg hadde vaksinert ungen. Anonymous poster hash: 20061...766 Vi skal heller ikke i slummen, og min fastlege sa at han anbefalt vaksiner, men at vi ikke løp noe stor risiko om vi reiste uten heller. Anonymous poster hash: a76c4...4e9
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2014 #8 Skrevet 23. juni 2014 Kommer jeg fra en reiseglad familie. Ikke en eneste vaksine og ingen sykdommer. De er anbefalte. Ikke påkrevd. Så det blir på egen risiko. Anonymous poster hash: 51718...e17
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2014 #9 Skrevet 23. juni 2014 Hvordan er det med reiseforsikring dersom man ikke vaksinerer seg og så blir syk pga. valget om å ikke ta vaksiner? Anonymous poster hash: e3cac...854
Duangdaw Skrevet 23. juni 2014 #10 Skrevet 23. juni 2014 Thailand er ikke et land hvor det er påkrevd med spesielle vaksiner! Jeg har bodd der i 3,5 år, vært der på ferie MANGE ganger, jobbet der, - blant annet på sykehus, så jeg har litt erfaring derifra! Det ordinære vaksinasjonsprogrammet BØR følges, men det er ikke krise om det ikke er fulgt, da må man bare være mer forsiktig når det gjelder mat, vann og kontakt med dyr! Før jeg flyttet dit tok jeg påfyll av difteri og stivkrampe, og jeg tok hele vaksine programmet for hepatitt A og B! Stivkrampe anbefales pga ulike dyr som KAN bite og klore, og hepatitt A KAN smitte via urent vann og uren mat! Thaiene er generelt opptatt av hygiene, og maten er for det meste bra tilberedt! De to gangene jeg ble matforgiftet der så hadde jeg IKKE spist thaimat!! MEN: Spis alltid mat som er gjennomstekt/-kokt! Drikk alltid vann fra flaske! Isbiter på restaurant er trygge så lenge de har hull i seg, - jeg har forøvrig aldri opplevd isbiter uten hull! Det er ikke lurt å svelge vann når man bader! IKKE klappe katter, hunder, aper mm! Hvis man blir klort eller bitt så SKAL man dra til lege/sykehus umiddelbart og MÅ starte behandling mot rabies og stivkrampe! Dette MÅ følges opp, også etter at man er hjemme igjen, - rabies forebyggende behandling består av 5 vaksiner i løpet av 6 måneder! I enkelte områder i Thailand finnes det malaria, men tabletter for forebygging brukes IKKE! Derimot er det viktig å bruke mygg beskyttelse, spesielt når sola går opp og ned, men egentlig hele døgnet! På turer i jungel og skog bør det hvertfall brukes! Denguefeber er en sykdom som også overføres med mygg, og denne myggen er stort sett aktiv på dagen! Det er økende fare for Denguefeber i Thailand, men allikevel ikke vanlig å få det! Sykdommen kan verken forebygges eller behandles, og regnes som alvorlig! Behandling kan kun gis mot symptomene, som ligner på influensa, men man føler seg spesielt trøtt og utmattet, får litt utslett og ofte blødninger fra tannkjøttet. En vanlig turist får sjelden denne sykdommen, men det er allikevel lurt å beskytte seg så mye man kan, i og med den ikke kan behandles! Skulle man trenge legehjelp er det best å kontakte sykehus, Bangkok Hospital kjeden er BRA, med SVÆRT GOD standard, og leger som snakker engelsk! Husk for all del reiseforsikring for hele familien! Ferie uten reiseforsikring er GALSKAP!!! Thailand er et paradis! God tur!
ønskerbebis Skrevet 23. juni 2014 #11 Skrevet 23. juni 2014 Tenk om barna blir dødssyke? Også sparte du bare 5000, de pengene betyr ikke så mye da?! Jeg hadde aldri tilgitt meg selv om det var meg og mine, og aldri tilgitt foreldrene mine om de tok meg med til et land hvor jeg ble anbefalt vaksiner og ikke fikk og deretter ble dødelig syk! Dra til Hellas eller liknende i stedet til alle barna er 18 da vel, så kan de velge selv om de vil vaksineres?! Når det er anbefalt hadde jeg ikke nølt. Jeg koste med både tigere, aper og elefanter i Thailand. Det var jo en del av opplevelsen. Kjedelig å være redd for alt under reisa også!
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2014 #12 Skrevet 23. juni 2014 Tenk om barna blir dødssyke? Også sparte du bare 5000, de pengene betyr ikke så mye da?! Jeg hadde aldri tilgitt meg selv om det var meg og mine, og aldri tilgitt foreldrene mine om de tok meg med til et land hvor jeg ble anbefalt vaksiner og ikke fikk og deretter ble dødelig syk! Dra til Hellas eller liknende i stedet til alle barna er 18 da vel, så kan de velge selv om de vil vaksineres?! Når det er anbefalt hadde jeg ikke nølt. Jeg koste med både tigere, aper og elefanter i Thailand. Det var jo en del av opplevelsen. Kjedelig å være redd for alt under reisa også! Vi er ikke så redde av oss og jeg har nå lest litt. Det er mange som reiser uten vaksiner. Eneste barna "mangler" er jo beskyttelse mot hepatitt A, en sykdom som ikke er kjekk å få, men dødlig syk? det blir man ikke. Uansett så er vi alltid forsiktige med maten vi spiser. Vaksine mot Hepatitt A er jo anbefalt i mange "syden" land også, men det er jo sjelden noen drar å vaksinerer seg før en vanlig sydentur. Anonymous poster hash: a76c4...4e9
Eucerin Skrevet 23. juni 2014 #13 Skrevet 23. juni 2014 Vi reiste til thailand 2 uker å valgte å ikke vaksinere, etter grundig søk på forhånd valgte vi å ikke gjøre det. Nettopp fordi at det man beskytter seg mot med vaksine, er den mildeste hepatitt, den slår ut 2-3 uker etter man er smittet, det vil si når man er hjemme og sykdommen utarter seg som en influensa. Det vil si kjedelig, vondt, slitsomt osv. Men ikke dødelig på noen som helst måte, og skulle man få det så er man imun for resten av livet. Det som er farlig i thailand er disse innsektsbittene som kan gi alvorlig og dødelig utfall, her er det ingen vaksine å ta. Hadde man kunnet det, hadde jeg tatt den. Uansett, svært sjeldent. så lenge man har fulgt normalt vaksineprogram, ville jeg personlig anbefalt å ikke ta det. God tur, herlig land å reise til med små barn. Vi gleder oss til neste gang, og kommer helt klart til å reise hit så ofte vi har råd og mulighet.
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2014 #14 Skrevet 23. juni 2014 Du må ikke finne på det! Malariatabletter er og viktig! Mange nordmenn tror Thailand er det nye Spania og jeg er helt sjokkert over at du vurderer dette for å spare. Har dere ikke råd får dere dra et annet sted da! Anonymous poster hash: 6a07f...d14
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2014 #15 Skrevet 23. juni 2014 Du må ikke finne på det! Malariatabletter er og viktig! Mange nordmenn tror Thailand er det nye Spania og jeg er helt sjokkert over at du vurderer dette for å spare. Har dere ikke råd får dere dra et annet sted da! Anonymous poster hash: 6a07f...d14 Om du leser en gang til så ser du at det er ikke pengene det står på. Som du ser er det og flere som reiser uten hepatitt A vaksine. Det går bra. Anonymous poster hash: a76c4...4e9
Duangdaw Skrevet 23. juni 2014 #16 Skrevet 23. juni 2014 Veldig lite malaria i Thailand, kun i grenseområdene i nordvest, nordøst og nord! Malariatabletter anbefales IKKE! Det er verre å utsette kroppen for de tablettene enn å utsette seg for den bittelille risikoen det er for smitte!!
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2014 #17 Skrevet 23. juni 2014 Thailand er ikke et land hvor det er påkrevd med spesielle vaksiner! Jeg har bodd der i 3,5 år, vært der på ferie MANGE ganger, jobbet der, - blant annet på sykehus, så jeg har litt erfaring derifra! Det ordinære vaksinasjonsprogrammet BØR følges, men det er ikke krise om det ikke er fulgt, da må man bare være mer forsiktig når det gjelder mat, vann og kontakt med dyr! Før jeg flyttet dit tok jeg påfyll av difteri og stivkrampe, og jeg tok hele vaksine programmet for hepatitt A og B! Stivkrampe anbefales pga ulike dyr som KAN bite og klore, og hepatitt A KAN smitte via urent vann og uren mat! Thaiene er generelt opptatt av hygiene, og maten er for det meste bra tilberedt! De to gangene jeg ble matforgiftet der så hadde jeg IKKE spist thaimat!! MEN: Spis alltid mat som er gjennomstekt/-kokt! Drikk alltid vann fra flaske! Isbiter på restaurant er trygge så lenge de har hull i seg, - jeg har forøvrig aldri opplevd isbiter uten hull! Det er ikke lurt å svelge vann når man bader! IKKE klappe katter, hunder, aper mm! Hvis man blir klort eller bitt så SKAL man dra til lege/sykehus umiddelbart og MÅ starte behandling mot rabies og stivkrampe! Dette MÅ følges opp, også etter at man er hjemme igjen, - rabies forebyggende behandling består av 5 vaksiner i løpet av 6 måneder! I enkelte områder i Thailand finnes det malaria, men tabletter for forebygging brukes IKKE! Derimot er det viktig å bruke mygg beskyttelse, spesielt når sola går opp og ned, men egentlig hele døgnet! På turer i jungel og skog bør det hvertfall brukes! Denguefeber er en sykdom som også overføres med mygg, og denne myggen er stort sett aktiv på dagen! Det er økende fare for Denguefeber i Thailand, men allikevel ikke vanlig å få det! Sykdommen kan verken forebygges eller behandles, og regnes som alvorlig! Behandling kan kun gis mot symptomene, som ligner på influensa, men man føler seg spesielt trøtt og utmattet, får litt utslett og ofte blødninger fra tannkjøttet. En vanlig turist får sjelden denne sykdommen, men det er allikevel lurt å beskytte seg så mye man kan, i og med den ikke kan behandles! Skulle man trenge legehjelp er det best å kontakte sykehus, Bangkok Hospital kjeden er BRA, med SVÆRT GOD standard, og leger som snakker engelsk! Husk for all del reiseforsikring for hele familien! Ferie uten reiseforsikring er GALSKAP!!! Thailand er et paradis! God tur! For en utrolig slitsom tekst å lese. Bytt ut utropstegnene dine med punktum, og sett inn et par avsnitt. Forøvrig - jeg ville aldri reist til Thailand uten anbefalte vaksiner. Jeg kunne tatt risikoen selv, men aldri om jeg hadde utsatt barna mine for potensiell smitte for å spare noen skarve kroner. Anonymous poster hash: 8794d...7c8
Duangdaw Skrevet 23. juni 2014 #18 Skrevet 23. juni 2014 Thailand er ikke et land hvor det er påkrevd med spesielle vaksiner! Jeg har bodd der i 3,5 år, vært der på ferie MANGE ganger, jobbet der, - blant annet på sykehus, så jeg har litt erfaring derifra! Det ordinære vaksinasjonsprogrammet BØR følges, men det er ikke krise om det ikke er fulgt, da må man bare være mer forsiktig når det gjelder mat, vann og kontakt med dyr! Før jeg flyttet dit tok jeg påfyll av difteri og stivkrampe, og jeg tok hele vaksine programmet for hepatitt A og B! Stivkrampe anbefales pga ulike dyr som KAN bite og klore, og hepatitt A KAN smitte via urent vann og uren mat! Thaiene er generelt opptatt av hygiene, og maten er for det meste bra tilberedt! De to gangene jeg ble matforgiftet der så hadde jeg IKKE spist thaimat!! MEN: Spis alltid mat som er gjennomstekt/-kokt! Drikk alltid vann fra flaske! Isbiter på restaurant er trygge så lenge de har hull i seg, - jeg har forøvrig aldri opplevd isbiter uten hull! Det er ikke lurt å svelge vann når man bader! IKKE klappe katter, hunder, aper mm! Hvis man blir klort eller bitt så SKAL man dra til lege/sykehus umiddelbart og MÅ starte behandling mot rabies og stivkrampe! Dette MÅ følges opp, også etter at man er hjemme igjen, - rabies forebyggende behandling består av 5 vaksiner i løpet av 6 måneder! I enkelte områder i Thailand finnes det malaria, men tabletter for forebygging brukes IKKE! Derimot er det viktig å bruke mygg beskyttelse, spesielt når sola går opp og ned, men egentlig hele døgnet! På turer i jungel og skog bør det hvertfall brukes! Denguefeber er en sykdom som også overføres med mygg, og denne myggen er stort sett aktiv på dagen! Det er økende fare for Denguefeber i Thailand, men allikevel ikke vanlig å få det! Sykdommen kan verken forebygges eller behandles, og regnes som alvorlig! Behandling kan kun gis mot symptomene, som ligner på influensa, men man føler seg spesielt trøtt og utmattet, får litt utslett og ofte blødninger fra tannkjøttet. En vanlig turist får sjelden denne sykdommen, men det er allikevel lurt å beskytte seg så mye man kan, i og med den ikke kan behandles! Skulle man trenge legehjelp er det best å kontakte sykehus, Bangkok Hospital kjeden er BRA, med SVÆRT GOD standard, og leger som snakker engelsk! Husk for all del reiseforsikring for hele familien! Ferie uten reiseforsikring er GALSKAP!!! Thailand er et paradis! God tur! For en utrolig slitsom tekst å lese. Bytt ut utropstegnene dine med punktum, og sett inn et par avsnitt. Forøvrig - jeg ville aldri reist til Thailand uten anbefalte vaksiner. Jeg kunne tatt risikoen selv, men aldri om jeg hadde utsatt barna mine for potensiell smitte for å spare noen skarve kroner.Anonymous poster hash: 8794d...7c8 [/quote Bedre nå?? Trodde ikke dette var forum for rettskriving!! Thailand er ikke et land hvor det er påkrevd med spesielle vaksiner. Jeg har bodd der i 3,5 år, vært der på ferie MANGE ganger, jobbet der, - blant annet på sykehus, så jeg har litt erfaring derifra. Det ordinære vaksinasjonsprogrammet BØR følges, men det er ikke krise om det ikke er fulgt, da må man bare være mer forsiktig når det gjelder mat, vann og kontakt med dyr. Før jeg flyttet dit tok jeg påfyll av difteri og stivkrampe, og jeg tok hele vaksine programmet for hepatitt A og B. Stivkrampe anbefales pga ulike dyr som KAN bite og klore, og hepatitt A KAN smitte via urent vann og uren mat! Thaiene er generelt opptatt av hygiene, og maten er for det meste bra tilberedt. De to gangene jeg ble matforgiftet der så hadde jeg IKKE spist thaimat!! MEN: Spis alltid mat som er gjennomstekt/-kokt! Drikk alltid vann fra flaske! Isbiter på restaurant er trygge så lenge de har hull i seg, - jeg har forøvrig aldri opplevd isbiter uten hull. Det er ikke lurt å svelge vann når man bader! IKKE klappe katter, hunder, aper mm! Hvis man blir klort eller bitt så SKAL man dra til lege/sykehus umiddelbart og MÅ starte behandling mot rabies og stivkrampe! Dette MÅ følges opp, også etter at man er hjemme igjen, - rabies forebyggende behandling består av 5 vaksiner i løpet av 6 måneder. I enkelte områder i Thailand finnes det malaria, men tabletter for forebygging brukes IKKE! Derimot er det viktig å bruke mygg beskyttelse, spesielt når sola går opp og ned, men egentlig hele døgnet. På turer i jungel og skog bør det hvertfall brukes. Denguefeber er en sykdom som også overføres med mygg, og denne myggen er stort sett aktiv på dagen. Det er økende fare for Denguefeber i Thailand, men allikevel ikke vanlig å få det. Sykdommen kan verken forebygges eller behandles, og regnes som alvorlig! Behandling kan kun gis mot symptomene, som ligner på influensa, men man føler seg spesielt trøtt og utmattet, får litt utslett og ofte blødninger fra tannkjøttet. En vanlig turist får sjelden denne sykdommen, men det er allikevel lurt å beskytte seg så mye man kan, i og med den ikke kan behandles. Skulle man trenge legehjelp er det best å kontakte sykehus, Bangkok Hospital kjeden er BRA, med SVÆRT GOD standard, og leger som snakker engelsk! Husk for all del reiseforsikring for hele familien! Ferie uten reiseforsikring er GALSKAP!!! Thailand er et paradis! God tur!
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2014 #19 Skrevet 23. juni 2014 Altså, fælt som vi skal anngripe. "dårlig mor" "sparer inn penger på bekostning av barna" "egoistisk" osv. Her har mor og far undersøkt grundig om det er nødvendig å ta vaksinene, hun sier også at det ikke handler om pengene, men sikter heller til spørsmålet om de er bortkastet. 5000kr bortkastede penger for å forsikre seg mot hepatitt c som ikke er en farlig eller kronisk sykdom, som man i tillegg blir immun mot om man skulle få den. etter min mening er hun en svært flink mor som A: undersøker grundig før hun gir barna sine injeksjoner, som ofte har bivirkninger og man føler seg litt syk B: hun undersøker med flere her for å forsikre seg om at hun tar rett valg. Dere er så styggge noen her, gi konstruktive tilbake meldinger som "jeg ville aldri gjort det fordi..." Ikke anngrip hun som uforsvarlig og dårlig mor fordi hun undersøker å prøver å gjøre det beste for barna! Anonymous poster hash: 017c0...28b
Mamma`n til turbo Skrevet 23. juni 2014 #20 Skrevet 23. juni 2014 Det er vel ikke hepatitt C HI skal droppe, denne finnes det ikke vaksine mot. Mest sannsynlig så går det helt fint men personlig så hadde jeg ikke tatt sjansen. Jeg og datteren min skal være i karibien i hele sommer og foruten det vanlige vaksinasjonsprogrammet så er vi begge vaksinert mot hepatitt a og B og tyfoidfeber.
Duangdaw Skrevet 24. juni 2014 #21 Skrevet 24. juni 2014 Tyfoidfeber er, såvidt jeg husker, med i vaksinasjonsprogrammet for barn i Thailand, men turister i Thailand trenger ikke å ta den. Skal man reise rundt på øde steder og/eller oppholde seg i flere døgn i landlige strøk, og ellers være langt unna turiststeder og sykehus, så trenger man mer forebygging (vaksiner o.l.) enn hvis man bare bor på hotell i 2 uker! Flertallet av de som reiser på hotellferie på de store turiststedene i Thailand har nok ingen vaksiner utover vaksinasjonsprogrammet, og ikke alle har de heller. Turistene der er jo fra 0-100 år, og barnefamilier med veldig små babyer er helt vanlig!
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2014 #22 Skrevet 24. juni 2014 Hør på mannen din. Vi har ikke vaksinert ungen vår og tro det eller ei, h*n lever enda på tross av reising til eksotiske steder. Anonymous poster hash: e00e8...dc9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå