Anonym bruker Skrevet 23. juni 2014 #1 Skrevet 23. juni 2014 2-åringen har lett astma og falsk krupp. Han har hatt en periode med anfall nå, og som vanlig nekter han å puste inn ventolinen. Noe tips til hva jeg kan gjøre? Han har maske. Anonymous poster hash: f5a0f...937
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2014 #2 Skrevet 23. juni 2014 Vi gir flytende til vår 2åring. Ikke like stor effekt, men bedre enn å ikke få i seg medisin. Den smaker godt. :-) Anonymous poster hash: 8cf15...4ba
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2014 #3 Skrevet 23. juni 2014 Vi gir flytende til vår 2åring. Ikke like stor effekt, men bedre enn å ikke få i seg medisin. Den smaker godt. :-) Anonymous poster hash: 8cf15...4ba Finnes det?! Arghh.. Han har ikke så alvorlig astma, det er den falske kroppen han får anfall av, så den flytende er sikkert bra nok. Hva heter den? Anonymous poster hash: f5a0f...937
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2014 #4 Skrevet 23. juni 2014 Ventoline. :-) Anonymous poster hash: 8cf15...4ba
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2014 #5 Skrevet 23. juni 2014 Ventoline. :-) Anonymous poster hash: 8cf15...4ba Herregud! Har klaget til legen minst 10 ganger om dette. Så rart at vi ikke har fått mixtur! Tusen, tusen takk! 😁 Anonymous poster hash: f5a0f...937
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2014 #6 Skrevet 23. juni 2014 Ventoline. :-) Anonymous poster hash: 8cf15...4ba Herregud! Har klaget til legen minst 10 ganger om dette. Så rart at vi ikke har fått mixtur! Tusen, tusen takk! 😁 Anonymous poster hash: f5a0f...937 Jenta vår har forøvrig fått bedre effekt av flytende bricanyl enn ventoline etterhvert. Ventoline letter pusten og hosten, mens bricanyl gjør at hun nesten høres normal-pustende ut noen timer. Kan være verdt å høre med legen. Vår har heller ikke skikkelig astma (enda), men havner på legevakta for adrenalin når hun blir forkjøla (er så tungt for henne å puste at hun bare ligger og er helt helt slapp i kroppen, uten feber). Anonymous poster hash: 8cf15...4ba
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2014 #7 Skrevet 23. juni 2014 Men er det ikke bare til å holde maska over ansiktet hans, til slutt må han jo dra pusten. Vi måtte bruke litt lett tvang til å begynne med, men nå vet han at han ikke har noe valg og det går som en lek. Anonymous poster hash: d4793...827
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2014 #8 Skrevet 23. juni 2014 Vår 2 åring tar astma medisin daglig, og innimellom slår han seg vrang og nekter. Da forklarer vi at det er viktig å ta medisin en og så holde vi han faast så han må ta den.. synger en sang og teller ned som avledning. . Anonymous poster hash: 5f1d8...188
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2014 #9 Skrevet 23. juni 2014 Men er det ikke bare til å holde maska over ansiktet hans, til slutt må han jo dra pusten. Vi måtte bruke litt lett tvang til å begynne med, men nå vet han at han ikke har noe valg og det går som en lek. Anonymous poster hash: d4793...827 Vi prøvde med vår (og prøver stadig innimellom), men lille frøken temperamentsfull ble så sint at hun sluttet å puste. (Har prøvd med lek, lett tvang, litt mer tvang, bestikkelser osv). Jeg må si jeg forstår henne, jeg hatet også smaken av ventoline og den maska og begynte å bruke den selv først i 4års-alderen. Og med 95% effekt ved mikstur, så letter det hverdagen for oss. :-) Anonymous poster hash: 8cf15...4ba
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2014 #10 Skrevet 23. juni 2014 Her fungerer det aller best når noen andre enn jeg (mammaen) gjør det. Akkurat som barnet ikke kjører andre like hardt. Det ender ofte med at et storesøsken av barnet ordner det Anonymous poster hash: 5d705...569
Øyne som ser!! Skrevet 23. juni 2014 #11 Skrevet 23. juni 2014 Vi måtte holde fast i begynnelsen da min var nesten 2 år, det gjorde vi i 2 uker og etter det har det ikke vært noe problem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå