Anonym bruker Skrevet 22. juni 2014 #1 Skrevet 22. juni 2014 For noen år siden skulle jeg ta studiekompetanse, men klarte ikke fullføre. Tok derfor ikke eksamen. Fikk støtte fra Lånekassen da. Nå har jeg funnet et studie jeg vil ta, men lurer på om jeg ikke har rett på lån fra lånekassa da? Anonymous poster hash: bd3f6...ee5
<3 2G <3 Skrevet 22. juni 2014 #2 Skrevet 22. juni 2014 Så lenge du har betalt ned deler eller hele gjelden og studiet støttest av Lånekassen så skal det vel gå fint.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2014 #3 Skrevet 22. juni 2014 Så lenge du har betalt ned deler eller hele gjelden og studiet støttest av Lånekassen så skal det vel gå fint. Jada, jeg betaler enda alltid betalt, og fortere enn nødvendig. Men ble litt i tvil siden jeg ikke fullførte den andre... Anonymous poster hash: bd3f6...ee5
<3 2G <3 Skrevet 22. juni 2014 #4 Skrevet 22. juni 2014 Så lenge du har betalt ned deler eller hele gjelden og studiet støttest av Lånekassen så skal det vel gå fint.Jada, jeg betaler enda alltid betalt, og fortere enn nødvendig. Men ble litt i tvil siden jeg ikke fullførte den andre... Anonymous poster hash: bd3f6...ee5 Så lenge du kommer inn så skal det vel ikke gi problemer. Men ring de i morgen om du er i tvil.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2014 #5 Skrevet 22. juni 2014 Så lenge du har betalt ned deler eller hele gjelden og studiet støttest av Lånekassen så skal det vel gå fint.Jada, jeg betaler enda alltid betalt, og fortere enn nødvendig. Men ble litt i tvil siden jeg ikke fullførte den andre... Anonymous poster hash: bd3f6...ee5 Du får ikke støtte om du ligger ett år (60st.poeng) bak normert stufieløp. Så det kommer an på hvor lenge du mottok støtte uten å fullføre. Anonymous poster hash: 3b4f6...9f0
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2014 #6 Skrevet 22. juni 2014 Så lenge du har betalt ned deler eller hele gjelden og studiet støttest av Lånekassen så skal det vel gå fint.Jada, jeg betaler enda alltid betalt, og fortere enn nødvendig. Men ble litt i tvil siden jeg ikke fullførte den andre... Anonymous poster hash: bd3f6...ee5 Du får ikke støtte om du ligger ett år (60st.poeng) bak normert stufieløp. Så det kommer an på hvor lenge du mottok støtte uten å fullføre. Anonymous poster hash: 3b4f6...9f0 Gir studiekompetanse studiepoeng? Anonymous poster hash: bd3f6...ee5
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2014 #7 Skrevet 22. juni 2014 Så lenge du har betalt ned deler eller hele gjelden og studiet støttest av Lånekassen så skal det vel gå fint.Jada, jeg betaler enda alltid betalt, og fortere enn nødvendig. Men ble litt i tvil siden jeg ikke fullførte den andre... Anonymous poster hash: bd3f6...ee5 Du får ikke støtte om du ligger ett år (60st.poeng) bak normert stufieløp. Så det kommer an på hvor lenge du mottok støtte uten å fullføre. Anonymous poster hash: 3b4f6...9f0 Gir studiekompetanse studiepoeng? Anonymous poster hash: bd3f6...ee5 Sikkert ikke, men det er hvertfall grensen på høyere utdanning. Vil tro man ikke kan ligge mer enn ett år bak på vgs også. Anonymous poster hash: 3b4f6...9f0
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2014 #8 Skrevet 23. juni 2014 Noen som vet for sikkert? Anonymous poster hash: bd3f6...ee5
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2014 #9 Skrevet 23. juni 2014 Eller for å spørre sånn, hvis jeg har mista retten bør jeg vel ha fått beskjed om det? Anonymous poster hash: bd3f6...ee5
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2014 #10 Skrevet 23. juni 2014 dytt Anonymous poster hash: bd3f6...ee5
Følelsesvims Skrevet 23. juni 2014 #11 Skrevet 23. juni 2014 Høres ut som du bør ta kontakt med Lånekassen for å få et skikkelig svar. Kan egentlig ikke se for meg at du ikke får støtte, så lenge du ikke har brukt opp maks antall år som er 8, og ikke har tullet det til med innbetalinger. Hvis du ikke har studiekompetanse må du jo uansett enten ta det først, eller ha noe tilsvarende; http://www.samordnaopptak.no/info/opptak/
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2014 #12 Skrevet 23. juni 2014 Høres ut som du bør ta kontakt med Lånekassen for å få et skikkelig svar. Kan egentlig ikke se for meg at du ikke får støtte, så lenge du ikke har brukt opp maks antall år som er 8, og ikke har tullet det til med innbetalinger. Hvis du ikke har studiekompetanse må du jo uansett enten ta det først, eller ha noe tilsvarende; http://www.samordnaopptak.no/info/opptak/ Takk for svar. Hvorfor må jeg ha studiekompetanse? Det jeg skal gå krever ikke det. Har ikke brukt 8 år nei, og aldri tullet med noe innbetalinger. Men jeg googlet litt, og det ser ut til at man får beskjed dersom man mister retten til støtte, og det har jeg aldri fått. Greia er at jeg er litt i tvil nå på om jeg faktisk i det hele tatt tok opp studielån siste året på voksenopplæring. Blir ikke klok Anonymous poster hash: bd3f6...ee5
Følelsesvims Skrevet 23. juni 2014 #13 Skrevet 23. juni 2014 Ah, bare så at du skrev studie, og jeg tolker det automatisk som noe som krever studiekompetanse Er jo faktisk en del ting man kan studere som ikke krever det My bad!
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2014 #14 Skrevet 23. juni 2014 Ah, bare så at du skrev studie, og jeg tolker det automatisk som noe som krever studiekompetanse Er jo faktisk en del ting man kan studere som ikke krever det My bad! Hehe, går bra:-) ble bare litt stressa på at jeg nå måtte ha det Anonymous poster hash: bd3f6...ee5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå