Gå til innhold

femåring - kjeder seg aldri..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig eller er min gutt flink til å underholde seg selv? Hører venner sier de må finne på noe hver eneste dag med barna. Gutten min er overlykkelig med å slenge rundt og holde på med diverse prosjekter han finner på...

Anonymous poster hash: b2528...945

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er kun når guttene må rydde rommene sine at de bruker ordet "kjedelig". De har aldri måttet bli aktivisert. Men de er to stykker, med 16 måneders mellomrom, så de har nesten alltid en kompis de kan leke med.

Flere venner av meg sier barna deres ofte kjeder seg, så det virker som om det er ganske vanlig i min omgangskrets..

Skrevet

Kun når det må ryddes det er kjedelig, ellers er det alltid noe å finne på!

Skrevet

Min kjeder seg oftere nå, men bare hvis han har lyst til å spille men ikke får lov, eller må rydde rommet😜 Som femåring kjedet han seg ikke😊

Skrevet

Sjeldent vi hører ordet kjede seg her hjemme. Som oftes er det når søskenkjærligheten er på topp, da klager de på at de kjeder seg. Men ellers hører vi det ikke. Ungene leker godt alene eller sammen.

Anonymous poster hash: ef225...7ac

Skrevet

Min hadde en periode hvor aaaaalt var kjedelig, tror det er veeeeldig vanlig og en del av utviklingen :) :) 

Skrevet

Min 5 åring kjeder seg aldri han heller, utrolig flink å leke alene og aktivisere seg selv. Selv rydding av leker hver kveld ser han som en lek. Da skal han vise lillesøster hvor flink han er til å hjelpe henne ;) 
Jeg er faktisk utrolig glad for at han har "arvet" den egenskap fra meg, å ikke kjede seg. Jeg har pr dags dato aldri kjedet meg. Etter at vi har fått unger, setter jeg enda mer pris å leve i nuet.

Anonymous poster hash: 9c6f1...bee
Skrevet

Her er guttene superflinke til å aktivisere seg selv, spesielt femåringen trives supergodt hjemme i eget selskap. Veldig deiligt!

Skrevet

Kjeder seg vel egentlig ikke, men vi har enebarn - og det er klart at når det ikke er noen andre barn å leke med, så skjønner jeg at hun vil ha med oss på leken. Kan fint sitte lenge med sine egne ting og ha diverse prosjekter rundt omkring.

Ellers så har barn svært godt av å kjede seg litt! Det skaper kreativitet! (og har vi flaks er det noe konstuktivt som kommer ut av det...)

Anonymous poster hash: 1d99b...16f
Skrevet

Jeg tror "kjede seg" er direkte avhengig av hva unger er vant til på aktiviserings- og undeholdningsfronten fra foreldrene. Om det er sånn at det alltid skjer noe (ut på tur, til lekeland, til venner, på lekeplassen, male på terrassen osv), så blir de vant til at noe skal skje, og at det som skal skje er noen andres ansvar. Om de derimot e vant til å måtte finne på ting selv innimellom, så er de mer vant til det, og kjeder seg sjeldnere.

Mine, som nå er så store at de bruker større sko enn meg, tror jeg har kjedet seg ti ganger i løpet av oppveksten. Da fikk de tilbud om å sitte på en stol til de var ferdige med å kjede seg. De hadde aldri rumpa nedatt det stolsetet, for det var alltids mye annet å finne på som var bedre enn å sitte på en stol og glane ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...