Anonym bruker Skrevet 22. juni 2014 #1 Skrevet 22. juni 2014 Hva anbefaler dere? Er 33 år of har brukt P-piller siden jeg var 19. Cerazette i ammeperioder. Er livredd for å sette inn spiral, redd for smerter og redd for eventuelle ettervirkninger, men jeg synes det er på tide å slutte på pilla. Dårlig sexlyst, og redd for kreft/blodpropp. Har også begynt å glemme åtte pilla innimellom, men husker å ta den senere på kvelden (som oftest). Bestilte time til innsettelse i fjor, man backa ut og avlyste. Hva erfarte dere under deres innsettelse av spiral, og hvordan har der vært i ettertid? Takker for svar!:-) Anonymous poster hash: 64873...03b
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2014 #2 Skrevet 22. juni 2014 Jeg er veldig fornøyd med kobberspiral. Men sett den inn hos gynekolog som sjekker etterpå med ultralyd at den sitter riktig. Anonymous poster hash: 59b62...e19
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2014 #3 Skrevet 22. juni 2014 Jeg har hormonspiral og er veldig fornøyd med den. Litt småblødninger de første ukene. Ikke hatt blødning på 7 år nå. Litt ubehagelig er det å sette inn, men gjør det hos gynekolog så er det fort gjort. Jeg hadde med mannen min og han holdt meg i hånda ( han er lege og syns det var helt greit å være med). Jeg tok 800 mg ibux og 1 gram paracet på forhånd. Lykke til. Anonymous poster hash: 1066c...621
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2014 #4 Skrevet 22. juni 2014 Følger denne tråden... Jeg vurderer også å sette inn spiral. Anonymous poster hash: bed40...6c7
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2014 #5 Skrevet 22. juni 2014 Kobberspiral. Tok ibux og paracet på forhånd. Det var ikke vondt å sette den inn, men en skikkelig sær følelse. Gjorde det hos fastlegen, har ikke hatt noen problemer etterpå. Jeg reagerte på hormoner, og hadde prøvd p-stav, så for meg var kobberspiral det naturlige valget. Hadde ikke lyst til å kaste bort enda mer penger på hormonprevensjon som måtte tas ut igjen Diskuterte det med en gynekolog som var enig i at det var det beste for meg. Anbefaler kobberspiral! Eneste bivirkninger er smerter i korsryggen av og til, og sterkere menssmerter enn før (men ikke sterkere enn at jeg fungerer, og smertestillende tar alt), i tillegg til sterkere mensblødninger. Eller, blødningene er større enkeltdager, men jeg tror totalmengden er relativt lik. Før hadde jeg mer jevnt mengde over flere dager, mens nå har jeg mye 1-3 dager og nesten bare spotting resten. Tar Cyclokapron som reduserer blødningene hvis jeg skal noe spesielt. Jeg er kjempefornøyd Anonymous poster hash: 88fce...ddd
<3 mine søte små<3 Skrevet 23. juni 2014 #6 Skrevet 23. juni 2014 Har hormonspiral. Tok ikke noe smertestillende i forkant. Hadde litt småblødniger de første ukene, men har ikke hatt blødninger siden. Var litt ubehagelig å sette den inn, men ikke slik at en hadde sterke smerter. Gruer meg litt til å ta den ut, men går nok greit
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2014 #7 Skrevet 23. juni 2014 Jeg har hormonspiral, veldig fornøyd. Gjorde ikke mer vondt enn en celleprøve. Har ikke hatt mye vondt i ettertid heller. Hvis du har mye blødninger ved mensen anbefales hormonspiral, kobber kan føre til mer blødninger Anonymous poster hash: 32970...333
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2014 #8 Skrevet 23. juni 2014 Takk for svar alle sammen:-) Jeg har ikke store blødninger ved mensen, men det kommer vel mest på dag 2 og dag 3. Da må jeg være ekstra påpasselig med å bytte OB ca hver 3-4 t. Mot slutten kan det gå 5-6 timer. Hormonspiral hørtes jo her best ut. Vil blø minst mulig, thats my goal! He he:-) Har tålt cerazette og P-piller (hormonelt sett) veldig bra. HI Anonymous poster hash: 64873...03b
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2014 #9 Skrevet 23. juni 2014 Hei Jeg har tidligere hatt hormonspiral 2 ganger. Nå har jeg kobberspiral. Jeg vil absolutt annbefale hormonspiral. Hadde mindre blødninger og lite smerte. Nå med kobberspiral. Blør jeg MYE, og lenge. Har kraftig mens i 8-9 dager. Har også en del smerter første dagene. Neste gang jeg skal sette i spiral blir det hormonspiral. Tok forresten ikke smertestillende da jeg satte inn (har gjort det 3 ganger i mitt liv), men det har gått kjempe fint. Nesten ikke merket noe. Bare ubehagelig som alle underlivsundersøkelser er... Lykke til Anonymous poster hash: bdc34...a7b
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2014 #10 Skrevet 23. juni 2014 Har hormonspiral. Tok ikke noe smertestillende i forkant. Hadde litt småblødniger de første ukene, men har ikke hatt blødninger siden. Var litt ubehagelig å sette den inn, men ikke slik at en hadde sterke smerter. Gruer meg litt til å ta den ut, men går nok greit Det trenger du ikke grue deg til altså. Merker det ikke engang. Anonymous poster hash: 1066c...621
Veldigsnygjerrigpåalt Skrevet 7. juli 2014 #11 Skrevet 7. juli 2014 Har hormonspiral. Tok ikke noe smertestillende i forkant. Hadde litt småblødniger de første ukene, men har ikke hatt blødninger siden. Var litt ubehagelig å sette den inn, men ikke slik at en hadde sterke smerter. Gruer meg litt til å ta den ut, men går nok greit Det trenger du ikke grue deg til altså. Merker det ikke engang. Anonymous poster hash: 1066c...621 Hvordan syntes du det var og sette den inn? Jeg hadde en del smerter da den ble satt inn og dagen i etterkant. Nå skal den ut i høst, da vi har bestemt oss for og prøve og bli gravide. Noen erfaringer med hvor lang tid det tar og bli gravid etter den ble fjernet? Jeg har ikke hatt blødninger siden jeg satte den inn. Veldig fornøyd, har ikke merket noe til smerte under noen deler av syklusen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå