Gå til innhold

dere som ikke bruker ppiller, hvilket prevensjonsmiddel bruker dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

P-ring nå. Hadde P-stav før, men blødde omtrent konstant i ett år.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen.. ikke gått på noe mellom 2 mann og denne i magen :-)

Skrevet

Gynefix. Samme som kobberspiral minus de kraftige blødningene. Nytt i Norge.

Anonymous poster hash: 5fe0f...65a

Skrevet

Depo provera. Lever herlig uten mensen.

• 3 måneder senere...
Skrevet

Evra P-plaster!

Er du fornøyd? Eg tok på mott første plaster noen sin e for eit par timar siden;)

Skrevet

Vi var ganske avslappende på om vi eventuelt ble gravide eller ei, men før vi følte set passet heeeelt etter boka så brukte vi kondom i "utrygge" perioder og kjørte naturell ellers. Fungerte ypperlig for oss det, selv om det var litt risikosport. Da vi gikk virkelig inn for å få barn kjørte vi på hele perioden naturell og spora satt som et skudd på første forsøk😉

Anonymous poster hash: 9319f...7bf

Skrevet

Hoppe av i svingen. Brukt siden 2012, vært gravid 3 ganger siden da etter ønske.. (Mistet en gang). Ellers har det fungert bra, ikke blitt gravide med hoppe av i svingen når vi ikke "ville". Hadde ikke brukt denne metoden hvis ikke det hadde passet å bli gravid da, selv om det ikke var helt planlagt.

Anonymous poster hash: 3e5e3...757

Skrevet

Hoppe av i svingen. Brukt siden 2012, vært gravid 3 ganger siden da etter ønske.. (Mistet en gang). Ellers har det fungert bra, ikke blitt gravide med hoppe av i svingen når vi ikke "ville". Hadde ikke brukt denne metoden hvis ikke det hadde passet å bli gravid da, selv om det ikke var helt planlagt.Anonymous poster hash: 3e5e3...757

Skal dere ha flere barn da eller, siden du fortsetter å hoppe av i svingen? (Hadde du tatt abort?)

Dummeste "prevensjon" jeg vet om.

Håper inderlig dere slipper å vurdere abort om dere fortsetter slik som dette..

Anonymous poster hash: faa20...d78

Skrevet

Hormonspiral. Superfornøyd foreløpig 😊

Anonymous poster hash: 3dece...f4b

Skrevet

Hopper av i svingen og "sikre" perioder. Vil ikke gå på noe hormonelt. 

Anonymous poster hash: f6832...f24
Skrevet

Hoppe av i svingen. Brukt siden 2012, vært gravid 3 ganger siden da etter ønske.. (Mistet en gang). Ellers har det fungert bra, ikke blitt gravide med hoppe av i svingen når vi ikke "ville". Hadde ikke brukt denne metoden hvis ikke det hadde passet å bli gravid da, selv om det ikke var helt planlagt.Anonymous poster hash: 3e5e3...757

Skal dere ha flere barn da eller, siden du fortsetter å hoppe av i svingen? (Hadde du tatt abort?)

Nå er ikke jeg henne du svarte men en annen som praktiserer hoppe av i svingen og sikre perioder. Jeg har aldri blitt gravid uønsket, selv om vi har holdt på på denne måten i 12 år. Vi har 2 barn og er selvsagt klar over at denne metoden ikke er helt sikker. Hadde vi vært veldig redde for å bli gravid hadde vi sikret oss bedre. Hadde aldri tatt abort hvis jeg skulle blitt gravid. Nei, vi tar ett barn til hvis det kommer vår vei.

Anonymous poster hash: f6832...f24

Skrevet

Nå er jeg gravid med nr.2 så da er det ikke noe problem. Vil aldri ta abort, var grusomt nok den gangen jeg mistet. Ønsker meg 3 barn, så da fortsetter vi med hoppe av i svingen til vi er ferdig med neste. Har en arvelig sykdom som gjør at jeg må fjerne eggstokk/ene etter hvert, derfor har vi nok droppet prevensjonen de siste årene for vi vil jo ha flere barn før den tid kommer. Så det blir 2-3 tette dette. Men enig med deg- man skal ikke bruke dette som prevensjon om man ikke er klar for barn! Så uansvarlig ville jeg ikke vært.

Anonymous poster hash: 3e5e3...757

Skrevet

Har satset på sikre perioder og hoppet av i svingen her også. Har vært sammen i ti år, er gravid med nummer to nå, og begge graviditetene har vært planlagt. Det har klaffet på første forsøk begge ganger. Kommer nok til å fortsette med samme metode etter barn nummer to, men etter et evt. barn nummer tre må vi finne på noe annet. Tåler ikke hormonbasert prevensjon, men kobberspiral eller sterilisering er kanskje tingen.

Anonymous poster hash: 4fb7b...ae1

Skrevet

Hormonspiral - superfornøyd :)

Anonymous poster hash: cf3ec...b38

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...