Gå til innhold

Hvorfor tror jeg dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått ny kjæreste og ble presentert for noen venner av han i helgen, vi var på middag der.

Når vi kom så hilste vi og ble det litt småsnakking og vi satt oss på terassen. Så kom en kompis av de - alle kjente hverandre. Det var altså ett par og denne kompisen, meg og kjæresten min.

Da vi satte oss ned på terassen så begynte de å snakke om felles ting, og jeg følte meg litt utenfor. Innimellom prøvde jeg å komme med noen innspill men det er aldri lett fordi du på en måte avbryter en samtale med spørsmålet ditt. 

Tiden gikk og ingen spurte meg om noe. Jeg satt der og fulgte med i samtalen og fortsatte med å prøve meg innimellom. Begynte å føle meg skikkelig dum, og følte meg egentlig lite sett. 

Samtidig så er jeg en relativt stille og sjenert person, men med folk som er åpne og interessert så har jeg aldri problemer med å holde en samtale gående.

Er det ikke litt rart at ingen egentlig PRØVDE å få meg med i samtalen. De var fire som kjente hverandre passelig godt mens jeg kom utenfra på alle mulige måter (jeg er opprinnelig fra et annet land, bor i en annen by og har kjent kjæresten i fem uker). 

Eller er det mitt problem at det er jeg som er for introvert :( Hvordan ville dere følt dette?

Anonymous poster hash: cb40f...2a9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Been there. Jeg og mannen ble invitert hjem hos et kjærestepar og en felles venn. Kjente ingen av dem, og de satt hele kvleden og snakket om ting de har vært igjennom og snakket nesten ingenting til meg. Jeg er ikke sjenert og er veldig utadvent men må innrømme at hvis jeg sa noe ble det kleint. Hele kvelden var rett og slett klein.

Det er ikke deg det er noe galt med! De burde inkludert deg i samtalene!

Anonymous poster hash: 4b4d4...445

Skrevet

Ikke det at DE burde inkludert deg i samtalen, kjæresten din burde gjort det! Kan ikke forvente at fremmede som aldri har møtt deg før vet hva de skal spørre om, kanskje de ikke var sikre på hvordan de skulle oppføre seg ovenfor deg. Men kjæresten din burde definitivt tatt ansvaret og fått samtalen over på noe du kunne deltatt i, stilt deg spørsmål om noe han visste du interesserte deg for e.l.

Skrevet

Høres veldig rart ut at de ikke var nyskjerrige på å bli kjent med deg.

Jeg syns du burde spørre kjæresten din om hvorfor de ikke ble inkludert av han og de.

Anonymous poster hash: 78250...2c8
Skrevet

Been there. Jeg og mannen ble invitert hjem hos et kjærestepar og en felles venn. Kjente ingen av dem, og de satt hele kvleden og snakket om ting de har vært igjennom og snakket nesten ingenting til meg. Jeg er ikke sjenert og er veldig utadvent men må innrømme at hvis jeg sa noe ble det kleint. Hele kvelden var rett og slett klein.

Det er ikke deg det er noe galt med! De burde inkludert deg i samtalene!

Anonymous poster hash: 4b4d4...445

HI

Å takk!! Følte virkelig at det var noe galt med meg. Altså, det kom noen spørsmål etter en stund, litt innimellom, men de ble aldri fulgt opp noe mer. Det var liksom "Så du studerer?" Hvorpå jeg svarte ja, og hva jeg studerte. Så kom det liksom ikke noe mer. Det var skikkelig strange.

Jeg ymtet frampå for kjæresten at jeg hadde følt meg litt utenfor, siden de kjente hverandre, men tror han så det mer på den måten at det var normalt, siden de kjente hverandre godt og jeg ikke. Altså at det var greit for han at jeg hadde vært litt stille. Jeg turde faktisk ikke å si at jeg syntes han hadde vært litt lite flink til å trekke MEG med i samtalen - ville følte meg veldig liten om jeg skulle si noe sånt til han. Det er så vanskelig sånne episoder, fordi man er jo voksen og bør klare seg selv i en situasjon med ukjente mennesker føler jeg noen ganger. Samtidig så ville jeg ALDRI gjort dette med noen om jeg hadde vært i den posisjonen som de var. Jeg ville prøvd å inkludere den nye på ganske mange forskjellige måter for å være sikker på at han/hun ikke føler seg utafor (men det er nok også fordi jeg VET hvordan dette føles). 

Skrevet

Ikke det at DE burde inkludert deg i samtalen, kjæresten din burde gjort det! Kan ikke forvente at fremmede som aldri har møtt deg før vet hva de skal spørre om, kanskje de ikke var sikre på hvordan de skulle oppføre seg ovenfor deg. Men kjæresten din burde definitivt tatt ansvaret og fått samtalen over på noe du kunne deltatt i, stilt deg spørsmål om noe han visste du interesserte deg for e.l.

HI

Mulig han burde tatt litt av ansvaret, det har du nok rett i. Æsj, dette er ikke noe gøy. Første litt negative om han siden vi møttes. 

Til hans forsvar kan jeg vel bare si at vi faktisk ikke har kjent hverandre i mer enn fem uker og at vi selv kanskje ikke vet så mye om hverandre. Kanskje vi skulle ha ventet med å treffe disse menneskene, det er mulig. Men jeg hadde allerede truffet to av kompisene hans og da gikk det helt helt fint. 

Så merkelig at folk kan være så åpne, men så lite interessert i andre :(

Skrevet

Hvor gamle er dere?

Høres litt barnslig ut (av gjestene som ikke ville bli kjent med deg)

Voksne normalt høflige mennesker gjør selvsagt ikke slike ting. Det er normal folkeskikk å inkludere en nykommer.

Anonymous poster hash: 45256...e7d

Skrevet

Hvor gamle er dere?

Voksne normalt høflige mennesker gjør selvsagt ikke slike ting. Det er normal folkeskikk å inkludere en nykommer.

HI

Snufs, nå ble jeg litt usikker på meg selv og hvordan jeg skal gå videre med dette. Sitter og kjenner på hele situasjonen som klein og veldig ensom. Dette er voksne mennesker, 40 pluss-minus. 

Hva gjør jeg nå, hvordan skal jeg ta dette opp med kjæresten??? Ser han igjen på torsdag kveld.

Skrevet

Prøv å legg det litt på deg selv (selv om det var han som ikke var grei i den situasjonen), si til han at du er litt sjenert og sliter litt med å komme i kontakt med nye mennesker og spør om han vil hjelpe til litt neste gang med å dra deg inn i samtalen? 

Mange tenker jo ikke over det å inkludere andre, det er trist og egoistisk, men ofte pga tankeløshet og ikke for å være slemme. Noen har rett og slett ikke fått med seg den sosiale biten om å inkludere folk slik. 

Skrevet

Jeg er enig i at de hadde en oppgave i å inkludere deg, men da du ble spurt om du studerer og du fortalte om det så er det jo opp til deg å komme med et spørsmål tilbake... Det er jo sånn man holder en samtale i gang?!

Du var jo ikke på intervju der du svarer på spørsmålene som blir stilt og knapt spør dem om noe i retur?

Det blir fort veldig overfladisk å høre om hva andre studerer/jobber med, men du kunne jo benyttet anledningen til å be dem fortelle noe artig om kjæresten din ++.

Anonymous poster hash: 5ba9e...249

Skrevet

Hvor gamle er dere?

HI

Snufs, nå ble jeg litt usikker på meg selv og hvordan jeg skal gå videre med dette. Sitter og kjenner på hele situasjonen som klein og veldig ensom. Dette er voksne mennesker, 40 pluss-minus.

Hva gjør jeg nå, hvordan skal jeg ta dette opp med kjæresten??? Ser han igjen på torsdag kveld.

Hadde ikke laget noen scene. ;-) si du følte deg litt utenfor og at det var kjedelig for deg.

Tåler han ikke at du er ærlig så er det greit å finne ut det.

Skrevet

Voksne mennesker med ett par antenner klarer fint å inkludere alle i samtalen og klarer også fint å finne noe å spørre om / svare på det HI spurte om.

Det er slett ikke vanskelig.

HI: Utrolig ufint av dem å overse deg og å ikke inkludere deg!

Anonymous poster hash: 48623...e4b

Skrevet

Voksne mennesker med ett par antenner klarer fint å inkludere alle i samtalen og klarer også fint å finne noe å spørre om / svare på det HI spurte om.

Det er slett ikke vanskelig.

HI: Utrolig ufint av dem å overse deg og å ikke inkludere deg!

Anonymous poster hash: 48623...e4b

Absolutt, men det er fortsatt kjærestens ansvar når hans venner ikke klarer å oppføre seg skikkelig. Da må han trå til og gjøre jobben sånn at kjæresten ikke føler seg utenfor.

Skrevet

Skjønner så godt hva du mener og jo, det ville vært naturlig å inkludere deg. De so mener noe annet, har bare ikke manerene på plass. Jeg har mange i min familie som er sånn, helt blottet for sosiale evner og ville bare si til deg at det er ikke sikkert de er klar over problemet selv eller mener noe vondt med det. Min familie er verdens snilleste, men det ville aldri falt de inn å inkludere en " nykommer" Men rart, det uansett :-)

Anonymous poster hash: 99382...9c2

Skrevet

Bygones! Ville ikke snakket noe mer om det eller tenkt noe mer på det. De var uhøflige - kanskje ikke de største sosiale talentene heller - og det første møtet funket ikke spesielt bra. Antakelig funker neste bedre. Hvis ikke får du ta deg en prat med kjæresten da. Du skriver selv at dette er helt nytt, det kan ta litt tid før man finner formen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...