Gå til innhold

Barnehage som ikke tilrettelegger for soving.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lille på tre skal over på stor avdeling til høsten. Hun sover fortsatt inntil to timer om dagen, og på fredag fikk vi beskjed om å jobbe med å kutte ut dagsovingen hennes. Grunnen var at de ikke lar ungene sove på storebarn. Vi har ikke tenkt å tvinge henne til å slutte med det. Hun trenger søvnen sin,og styrer det fint selv. Er det bare vi som synes barnehagen er urimelig?

Anonymous poster hash: 344ba...9bc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aldeles urimelig. Mange barn treng å sove lenger enn til 3 år, og dei individuelle behova bør møtast best mogleg.

Om organiseringa gjer det vanskelig å få til søvn på storbarnsavdeling bør det kunne vere eit alternativ å halde ho att på småbarn til ho er klar for å vere våken heile dagen.

Skrevet

Nei, barnehagen er urimelig. Hos oss har de heldigvis aldersdelte avdelinger, så hos oss var det ikke noe problem at treåringen vår sov på dagen fortsatt, når han i andre barnehager hadde skullet over på storbarnavdeling. Jeg skjønner at det er tungvindt å legge til rette hvis et av 20 barn sover, men det er faktisk de voksnes ansvar at alle barna får dekt sine behov, inkludert soving for de som trenger det.

Jeg hadde ikke sluttet med dagsoving før hun er klar for det, så får barnehagen takle det når det blir høst. 

Anonymous poster hash: 27563...3da
Skrevet

Jeg synes de bør tilrettelegge for soving. Eldste dattera mi sov på dagtid til hun var 3,5 år, og det gikk fint for bhg selv om hun var den eneste på avdelingen som sov. Jobber selv på storebarnavdelig, og her tilrettelegger vi etter barnets behov.

Anonymous poster hash: ac32f...60e

Skrevet

Så rart at de var så vanskelig. Da ene vår skulle over på stor avdeling (fra og med 3 år) ble det slik at de lag ungen på en sofa om h*n trengte en dupp. Dette etter å ha snakket med oss og avtalt at dette var ok i forhold til en ok avsluttning av dag dupp

Anonymous poster hash: 336d0...90f
Skrevet

Dette er urimelig fra barnehagens side. Hva med barnets beste? Og hvordan er dette å samarbeide med foresatte? I det ytterste kan du påstå at de bryter barnehageloven. Ville kontaktet styrer. Evt. vedkommende som er ansvarlig for barnehager i kommunen. I verste fall fylkesmannen. Hadde virkelig ikke gitt meg på dette. Det går da virkelig ikke an!

Anonymous poster hash: 112d9...0da

Skrevet

Synes det er merkelig....jobber selv på stor avd...2-6 års vi har barn som sover opptil 4år...alt fra 30min til 3timer....Det skal de legge til rettefor mener jeg.

Anonymous poster hash: 15919...563

Skrevet

Latskap fra barnehagen! Stå på deres og si at dere ikke vil venne småtten av med soving før hun er klar for det! Ta det opp med styrer hvis det ikke er gehør i avdelingen.

Anonymous poster hash: 6e245...7f9
Skrevet

Jeg synes de bør tilrettelegge for soving. Eldste dattera mi sov på dagtid til hun var 3,5 år, og det gikk fint for bhg selv om hun var den eneste på avdelingen som sov. Jobber selv på storebarnavdelig, og her tilrettelegger vi etter barnets behov.

Anonymous poster hash: ac32f...60e

Min var også den eneste som sov i et halvt år. Det ble aldri sett på som noe problem. De la henne i vognen etter lunsj, og når de var på tur så hadde de med vognen så hun kunne sove på vei hjem. Skjønner ikke hva barnehagen deres mener er problemet med soving?

Anonymous poster hash: d72e8...04d

Skrevet

Dette var rart!

Jeg jobber på liten avdeling, og de som trenger (det er få) å sove av de store kommer over til oss og låner ei seng og vi tar ansvaret å sjekke dem. Ingen problem!!

Tips dem om dette!

Gjest Julia1984
Skrevet

Det er stor overgang for de yngste å komme over på stor avdeling. Flere barn og mye høyere tempo! Snakk om å ikke tilrettelegge for en myk overgang!! Snakk med pedleder på stor avdeling, evt styrer!

Skrevet

Urimelig av bhg.

De skal legge til rette for barna.

Vi ble også oppmuntret til å kutte søvnen ved 3 år, men det var hun ikke klar for før hun ble 3,5 år. De måtte da selvfølgelig legge til rette for søvn.

Anonymous poster hash: 3aaf5...721
Skrevet

Min eldste fortsatte med dagsoving frem til nesten 3.5 år på storebarn.

MEN, jeg hadde forståelse for at barnehagen syntes at det problematisk etterhvert så kuttet vi ut dagsovingen i bhg, men fortsatte sovingen i helgene en stund.

Syns det er urimelig av bhg å kreve noe som helst så tidlig, noen barn trenger å sove på dagen lengre enn andre. Men etterhvert så kan dere vel se på om det er mulig å finne en løsning? Meb i starten så syns jeg bhg bare har å forstå at noen barn må sove !

Skrevet

Dette må de bare klare. Jeg har i løpet av min "karriere" som barnehagemamma både hatt et barn som har sovet da det startet på storbarnsavdeling, en som var den eneste som fortsatt sov på småbarnsavdelingen sin, og en som var førstemann til å slutte å sove på småbarnsavdelingen sin (og det var i august, ved barnehageårets oppstart). Dette har vært i ulike barnehager også. Aldri vært noe problem - de har løst det!

At barn fortsatt sover ved oppstart på stor avdeling bør de jo ha rutiner på...

Anonymous poster hash: 86007...c66
Skrevet

Aldri vært noe problem der jeg jobber. Har 5 åringer som sovner til ettermiddagsmåltidet. Barn har forskjellige behov og dette kan ikke bhg kreve. Bhg er der for dere!

Anonymous poster hash: ef852...215

Skrevet

Det er DU som forelder som bestemmer om barnet ditt skal få lov til å sove i bhg. Og når DU mener hun fortsatt har behov for det, så SKAL bhg ordne det slit at det er mulig. Kanskje hun kan få gå inn og sove med de på småbarnsavdelingen...?

Anonymous poster hash: 26518...383
Skrevet

Vi hadde,otsattproblem. Jenta mi sluttet og sove da hun nærmet seg to og da var det stress for bhg og ha henne våken når alle de andre sov. Latskap kallerman det.

Stå på ditt

Anonymous poster hash: 196a9...36f

Skrevet

Bytt barnehage ;)

Skrevet

Dakars lita 🌸

Klart hu skal få sove om hu treng det.

Har jobba på både liten og stor avd.

Begge plasser får de sove om de vil.

Nå på vår/ sommer delen har mange slutta og sove på småbarn.

Men barna blir trette etter en dag med mye aktivitet .

Opplevd barn som sovner ved bordet , sandkassa osv.

Vi er oftest ute på ettermiddag , men trenger barna å kvile eller har sovna. Legger vi ut eit teppe i skyggen . Så får de seg 30 min.

Skrevet

Barnehagen er urimelig!!

Ta det opp med ped,leder og evnt styrer om dere ikke blir enig.

Det er da mange barn som har behov for å sove på dagen etter overgangen til storbarn!

Hilsen ped.leder.

Anonymous poster hash: 6e154...be3

Skrevet

enig med barnehagen her, urimlig at et så stort barn skal sove 2 timer når det er over 3 år

Anonymous poster hash: 832ec...c53
Skrevet

Håper at barnehagen vår er mer samarbeidsvillig,hvis vår lille trenger og sove lengre når han flytter på stor avd,da vil han være 3,5år,så da er han kanskje ferdig uansett,men hvis han trenger ,håper jeg at jeg møter mer samarbeidvillig folk

Skrevet

Barnehagen er urimelig! Barnas behov skal stå i fokus og hvis deees barn trenger en dupp på dagen så må hun få det, de må finne en løsning!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...