Anonym bruker Skrevet 22. juni 2014 #1 Skrevet 22. juni 2014 Skrev en tråd tildigere om en ettåring som spyr. Spydde natt til lørdag, hele natten (10 ganger), har hele veien hatt lett feber (38) og god allmenntilstand. Spydde ikke lørdagen, på dagen og ikke natt til søndag. Men idag (for ca en tre kvarter siden) kastet hun opp igjen, masse, etter inntak av grøt og melk. Ga henne vann litt etterpå. Det jeg lurer på er om vi kun skaø gi vann før sengetid eller om vi skal gi litt/vanlig porsjon middag? Anonymous poster hash: 79268...4f3
Julie (: Skrevet 22. juni 2014 #2 Skrevet 22. juni 2014 Har svart deg før og svarer deg igjen. Hold ungen unna melkeprodukter til du er sikker på at omgangssyken er over! Også lurt å gi veldig små porsjoner med mat i begynnelsen. Tror jeg ville forsøkt med litt tørr brødskive eller noe til kvelds. Middagsmat kan fort bli litt i meste laget. Hilsen hun som har fått masse gode råd av Ullevål etter å ha hatt ungen der med omgangssyke to ganger.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2014 #3 Skrevet 22. juni 2014 Enig med hun over! Hold ungen unna melk noen dager, gi heller vann, eplejuice/vann, eller blåbærsaft. Jeg vil tro det er melken som gjor at hun kastet opp igjen. Opplevde selv dette med jenta mi, når hun hadde magesyke første gang og jeg ikke viste at melk forverrer magetrøbbelet! Anonymous poster hash: e74ff...208
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2014 #4 Skrevet 22. juni 2014 Takk for det ekle, krasse svaret det fortjente jeg. Anonymous poster hash: 79268...4f3
SuperFries Skrevet 22. juni 2014 #5 Skrevet 22. juni 2014 Melk forverrer ikke magetrøbbel. Iallefall ikke på generelt grunnlag. Det finnes selvsagt individuelle forskjeller. Mine barn drikker kun melk når de spyr. Det gjør magen roligere. Minsten spiser grøt også, når han selv orker det. Om han spyr det opp igjen, gjør ikke noe. Som regel tar kroppen til seg litt næring før det kommer opp igjen. Hvis barnet spyr mye, ville jeg prøvd GEM. Det fås på apoteket. Inneholder salter man mister når man spyr, og du kan sukre det litt for å tilsette litt karbohydrater. Det stabiliserer også magen noe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå