Gå til innhold

Hvis morkaken ligger foran blir det da...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Keisersnitt?var på ul når jeg var 11+6 og da var morkaken foran...er nå i dag 19+1 og kjenner fortsatt ikke spark...er fjerdegangsfødene.Skal på ul i slutten av denne uken.

Anonymous poster hash: cd239...fb2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Foran på magen eller foran åpningen?? Ligger den foran åpningen ved termin så blir det selvsagt keisersnitt siden åpningen er blokkert. Men det har jo ingenting å si for spark..? Da er morkaken foran på magen og har Ingenting med keisersnitt å gjøre.

Skrevet

Som Gemini 77 sier.

Jeg har morkaken foran, den hindrer for litt spark, men kjenner en god del.

Ikke noe i veien for at jeg skal føde vaginalt

Skrevet

Bare hvis morkaken ligger foran utgangen, så den sperrer for fødselskanalen. Om den ligger foran på magen har det ikke noe å si for at du kan føde vanlig.

Jeg har også morkaken foran på magen, og kjenner liv, men ikke sånn som om den hadde ligget bak babyen. Venter nr. 5, og har ikke hatt morkaken foran før, så det er en ny erfaring her og. Kjenner litt mer nå når babyen blir større for hver dag. Lurte faktisk en stund på om det var noe galt, men har sett han i action på ultralyd, så alt er som det skal. Bare dumt med den morkaken, som virker som en støtpute:-( Jeg er i uke 20/6.

Skrevet

Min morkake ligger foran, og kjenner bare spark på siden. Kjente ikke tydlige spark før jeg var godt over 20 uker heller. 

Anonymous poster hash: 7fd3a...3c1
Skrevet

Okey...tusen takk damer.vet ikke helt hvor den er...men når jeg var 11+6 på ul så sa jm at morkaken lå foran og at jeg ikke kom til å kjenne noen spark så godt.Blir spennde å se på ul.

Skrevet

her ligger den forran -- altså ut mot navelen - dekker forparten av magen,(ike forran fødselskanalen) men jeg har kjent liv siden uke 13, Og er førstegangs! så ikke alle som følger "standarden"... ;)  som 4.gangs, så vet du jo hva du skal kjenne etter og vil jeg tro ;)

Skrevet

Foran betyr vel at den er festet på framsiden av livmoren og da virker den som en demper på spark. Er nå i uke 25 og kjenner bare spark på sidene. Samt en merkelig bølgende bevegelse når hun snur seg.

Hadde den ligger foran åpningen hadde de nok villet ha deg inn på ny kontroll.

Anonymous poster hash: 268be...e0d

Skrevet

Om den ligger og blokkerer åpningen blir det sjekk mot slutten av svangerskapet for å se om den har flyttet på seg, om ikke blir det planlagt KS.

Ligger den på foran så er det kun at man kan kjenne mindre bevegelser og spark.

Anonymous poster hash: 87518...f18
Skrevet

Okey...tusen takk damer.vet ikke helt hvor den er...men når jeg var 11+6 på ul så sa jm at morkaken lå foran og at jeg ikke kom til å kjenne noen spark så godt.Blir spennde å se på ul.

Da er det jo åpenbart at det er foran på magen hun mener siden morkaken demper følelsene av spark i starten.

Dette har ingenting med keisersnitt å gjøre

Anonymous poster hash: a51b2...6b2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...