Anonym bruker Skrevet 22. juni 2014 #1 Skrevet 22. juni 2014 Var i en park og barnet ville huske, så er det noen andre unger som bruker husken og foreldrene sitter like ved. De lar ungene sitte og sitte i lang tid så vi bare gir opp, bør man ikke dele? Ser at de i utlandet er mye mer obs på å dele med andre, her virker det som det er helt greit å bare sitte i timesvis selv om andre også vil prøve. Anonymous poster hash: e6f93...f24
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2014 #2 Skrevet 22. juni 2014 Jeg spør om vi kan dele litt på husker. Har aldri opplevd foreldre som sier nei. Noen kan bli litt "sure" men det er ikke MITT problem. :-) Anonymous poster hash: 658de...369
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2014 #3 Skrevet 22. juni 2014 Jeg sier i fra etter en passende tid at nå er det noen andre sin tur, og stopper huska. Mulig det oppfattes som frekt, men jeg jobber i bhg og gjør det ørten ganger daglig på jobb. Har aldri fått noen reaksjoner på det hverken fra barn eller foreldre, jeg sier jo fra på en hyggelig måte. Anonymous poster hash: 98497...b3e
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2014 #4 Skrevet 22. juni 2014 Jeg sier i fra etter en passende tid at nå er det noen andre sin tur, og stopper huska. Mulig det oppfattes som frekt, men jeg jobber i bhg og gjør det ørten ganger daglig på jobb. Har aldri fått noen reaksjoner på det hverken fra barn eller foreldre, jeg sier jo fra på en hyggelig måte. Anonymous poster hash: 98497...b3e Haha jeg er enig i at man må dele, men å si fra og deretter stoppe husken til vedkommende er direkte frekt. Anonymous poster hash: 6d6fa...bb5
Selma_/mSpire Skrevet 22. juni 2014 #5 Skrevet 22. juni 2014 Jeg sier i fra etter en passende tid at nå er det noen andre sin tur, og stopper huska. Mulig det oppfattes som frekt, men jeg jobber i bhg og gjør det ørten ganger daglig på jobb. Har aldri fått noen reaksjoner på det hverken fra barn eller foreldre, jeg sier jo fra på en hyggelig måte. Anonymous poster hash: 98497...b3e Haha jeg er enig i at man må dele, men å si fra og deretter stoppe husken til vedkommende er direkte frekt. Anonymous poster hash: 6d6fa...bb5 Det er frekt, ja..
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2014 #6 Skrevet 22. juni 2014 Ser ikke helt problemet. Like viktig å lære å vente på tur som å lære å dele. Har aldri sett et barn sitte flere timer på en huske før. Anonymous poster hash: 8f7fb...808
vaskedama+♂ 09 og 11 Skrevet 22. juni 2014 #7 Skrevet 22. juni 2014 Min sønn kan sitte på en huske i en time, men passer på da, hvis det er en ledig huske ved siden som jevnlig blir ledig, tar jeg ikke han av husken.
Superdolly Skrevet 22. juni 2014 #8 Skrevet 22. juni 2014 Jeg sier i fra etter en passende tid at nå er det noen andre sin tur, og stopper huska. Mulig det oppfattes som frekt, men jeg jobber i bhg og gjør det ørten ganger daglig på jobb. Har aldri fått noen reaksjoner på det hverken fra barn eller foreldre, jeg sier jo fra på en hyggelig måte. Anonymous poster hash: 98497...b3e Seriøst? Og hvor lenge er "en passende tid"? Og da regner jeg med du synes det er helt greit hvis andre foreldre gjør det samme med ditt barn også?
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2014 #9 Skrevet 22. juni 2014 Førstemann til mølla gitt! Anonymous poster hash: 6210c...5c6
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2014 #10 Skrevet 22. juni 2014 Jeg sier i fra etter en passende tid at nå er det noen andre sin tur, og stopper huska. Mulig det oppfattes som frekt, men jeg jobber i bhg og gjør det ørten ganger daglig på jobb. Har aldri fått noen reaksjoner på det hverken fra barn eller foreldre, jeg sier jo fra på en hyggelig måte. Anonymous poster hash: 98497...b3e Du kunne bare ha prøvd å gjort det med mine barn! Kan love deg at du hadde fått passet ditt påskrevet - av meg. Hva du gjør på jobb i barnehagen er meg revnende likegyldig, men at du tror at du har rett til å gjøre dette mot andres barn på fritiden er så far out at det er latterlig! Anonymous poster hash: 7f34f...1bc
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2014 #11 Skrevet 22. juni 2014 Jeg sier i fra etter en passende tid at nå er det noen andre sin tur, og stopper huska. Mulig det oppfattes som frekt, men jeg jobber i bhg og gjør det ørten ganger daglig på jobb. Har aldri fått noen reaksjoner på det hverken fra barn eller foreldre, jeg sier jo fra på en hyggelig måte. Anonymous poster hash: 98497...b3e Du kunne bare ha prøvd å gjort det med mine barn! Kan love deg at du hadde fått passet ditt påskrevet - av meg. Hva du gjør på jobb i barnehagen er meg revnende likegyldig, men at du tror at du har rett til å gjøre dette mot andres barn på fritiden er så far out at det er latterlig! Anonymous poster hash: 7f34f...1bc Oi. Går du inn i en krangel foran barna dine? Pga en huske. Fint forbilde. Ungene dine er nok de barna vi kaller "terrorister" på lekeplassen. Klart at det BARE er positivt for dine barn på sikt. ;-) Anonymous poster hash: 658de...369
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2014 #12 Skrevet 22. juni 2014 Ungene mine klarer fint å vente og er noe opptatt finner de noe annet å leke med. Regner med at få barn bruker en huske i flere timer på lekeplassen. En lekeplass er allemannseie og da et det første mann til mølla! Men hun ene anonyme som vil starte en krangel foran barna pga en huske ville blitt en reaksjon som er helt ut på viddene. Du som jobber i barnehage? Det er forskjell på jobb og fritid. Du er noe frekk. Henvend deg heller til den forelderen hvis du syns barna okkuperer husken lenger enn du syns er normalt. Anonymous poster hash: 349b6...48b
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2014 #13 Skrevet 22. juni 2014 Jeg sier i fra etter en passende tid at nå er det noen andre sin tur, og stopper huska. Mulig det oppfattes som frekt, men jeg jobber i bhg og gjør det ørten ganger daglig på jobb. Har aldri fått noen reaksjoner på det hverken fra barn eller foreldre, jeg sier jo fra på en hyggelig måte. Anonymous poster hash: 98497...b3e Du kunne bare ha prøvd å gjort det med mine barn! Kan love deg at du hadde fått passet ditt påskrevet - av meg. Hva du gjør på jobb i barnehagen er meg revnende likegyldig, men at du tror at du har rett til å gjøre dette mot andres barn på fritiden er så far out at det er latterlig! Anonymous poster hash: 7f34f...1bc Oi. Går du inn i en krangel foran barna dine? Pga en huske. Fint forbilde. Ungene dine er nok de barna vi kaller "terrorister" på lekeplassen. Klart at det BARE er positivt for dine barn på sikt. ;-) Anonymous poster hash: 658de...369 Så ut i fra dette trekker du den konklusjonen at mine barn er terrorister? Idiot! Vi bor i utlandet, og som en annen anonym her nevner, så er det en større tendens til at foreldre selv passer på at det blir rettferdig for alle barn. Og hvor står det at jeg kommer til å krangle? Det å gi beskjed om hva man mener om en voksens oppførsel er ikke krangling. Og hva kan barna mine lære av dette? Å ikke godta alt fra andre ut i fra hva de andre mener er riktig/galt. Anonymous poster hash: 7f34f...1bc
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2014 #14 Skrevet 22. juni 2014 Jeg sier i fra etter en passende tid at nå er det noen andre sin tur, og stopper huska. Mulig det oppfattes som frekt, men jeg jobber i bhg og gjør det ørten ganger daglig på jobb. Har aldri fått noen reaksjoner på det hverken fra barn eller foreldre, jeg sier jo fra på en hyggelig måte. Anonymous poster hash: 98497...b3e Du kunne bare ha prøvd å gjort det med mine barn! Kan love deg at du hadde fått passet ditt påskrevet - av meg. Hva du gjør på jobb i barnehagen er meg revnende likegyldig, men at du tror at du har rett til å gjøre dette mot andres barn på fritiden er så far out at det er latterlig! Anonymous poster hash: 7f34f...1bc Oi. Går du inn i en krangel foran barna dine? Pga en huske. Fint forbilde.Ungene dine er nok de barna vi kaller "terrorister" på lekeplassen. Klart at det BARE er positivt for dine barn på sikt. ;-) Anonymous poster hash: 658de...369 Så ut i fra dette trekker du den konklusjonen at mine barn er terrorister? Idiot! Vi bor i utlandet, og som en annen anonym her nevner, så er det en større tendens til at foreldre selv passer på at det blir rettferdig for alle barn. Og hvor står det at jeg kommer til å krangle? Det å gi beskjed om hva man mener om en voksens oppførsel er ikke krangling. Og hva kan barna mine lære av dette? Å ikke godta alt fra andre ut i fra hva de andre mener er riktig/galt. Anonymous poster hash: 7f34f...1bc I NORGE er det å få passet påskrevet langt fra vennlig tilsnakk. Forstår jeg traff et ømt punkt. Terrorist-mamma ;-) Anonymous poster hash: 658de...369
me_87 Skrevet 22. juni 2014 #15 Skrevet 22. juni 2014 Når det står andre å venter på husken så tar jeg bare sønnen min av etter en liten stund. Det blir riktig nok ramaskrik da,men han må jo bare venne seg til å dele. For meg er det en selvfølge at han må dele. Men hadde en mor bare stoppet husken å sagt at nå var det barnet hennes sin tur,så hadde jeg nok blitt veldig irritert å sett på hun som frekk! Det er helt greit at hun sier ifra men syns ikke hun skal stoppe husken,det klarer jeg utmerket fint selv!
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2014 #16 Skrevet 22. juni 2014 Jeg sier fra til datteren min når jeg ser at andre barn venter på tur, men opplever det sjelden andre veien og da spør jeg om mitt barn kan få huske nå. Det løser seg alltid greit. Anonymous poster hash: 3a30f...243
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2014 #17 Skrevet 22. juni 2014 Fatter bare ikke at ikke voksne som ser andre venter ikke griper inn og lar barna dele jeg. Anonymous poster hash: e6f93...f24
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2014 #18 Skrevet 22. juni 2014 Veldig enig i dette, slik gjør vi det også . Det jeg blir mest overrasket over er hvor mange foreldre som står og irriterer seg over andres unger og ser etter foreldrene isteden for å bare spør barnet det dreier seg om, eventuelt i situasjoner der et barn er ufin eller ikke oppfører seg så er det oftest mulig å bare si at det der synes jeg ikke var greit etc. Hvorfor er det så mange som er livredde for å snakke med fremmede barn? Jeg sier fra til datteren min når jeg ser at andre barn venter på tur, men opplever det sjelden andre veien og da spør jeg om mitt barn kan få huske nå. Det løser seg alltid greit. Anonymous poster hash: 3a30f...243 Anonymous poster hash: a122a...14b
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2014 #19 Skrevet 22. juni 2014 Jeg sier i fra etter en passende tid at nå er det noen andre sin tur, og stopper huska. Mulig det oppfattes som frekt, men jeg jobber i bhg og gjør det ørten ganger daglig på jobb. Har aldri fått noen reaksjoner på det hverken fra barn eller foreldre, jeg sier jo fra på en hyggelig måte. Anonymous poster hash: 98497...b3e Det der er utrolig frekt. Du er ikke på jobb når du er på lekeplassen. Jeg jobber og i barnehage og kunne aldri falt meg inn og gjort det, det får da være måte på til freidighet Anonymous poster hash: c6199...313
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2014 #20 Skrevet 22. juni 2014 Synes det er en SELVFØLGE at man som voksen/forelder viser generøsitet og omtanke og tar ansvar for at ens barn deler ved kø til lekeapparatene. Anonymous poster hash: 1bee0...964
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2014 #21 Skrevet 22. juni 2014 Om min unge var den som huska og noen tydelig sto og venta, hadde jeg etter en (god) stund bedt henne la andre slippe til. MEN hadde noen hatt husken før oss, så hadde jeg oppfordret barnet mitt til å leke med noe annet siden noen andre kom først. Jeg legger meg ikke opp i hva andre foreldre lærer barna sine og har ikke tenkt å formane andre om at "nå er det vår tur". Det får være opp til dem. Vi hadde hvertfall ikke stått på sidelinja og sikla og hinta om at de nå slippe andre til. Hadde jenta mi spurt hvorfor hun må låne bort når hun husker og ikke de andre må, så hadde eg sagt at jeg synes det er riktig å dele med andre og være snill, men at de andre sikkert ikke synes det er så viktig og at det kan ikke vi bestemme. Folk er forskjellig. Men det er nå meg da.. Anonymous poster hash: 4ce3d...b65
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå