Gå til innhold

To tette - amming?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har blitt gravide mens dere fortsatt ammet; mistet dere melka under graviditeten, ble det mindre, eller kunne dere fortsette å amme som normalt gjennom graviditeten??

Anonymous poster hash: 2b5e2...841

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen?

Anonymous poster hash: 2b5e2...841

Skrevet

Merket ingen endring, men ammet bare litt da. Kuttet det ut ganske fort da jeg ble så øm, men for barnet sin del kunne jeg bare fortsatt.

Skrevet

Amma fram til eldste var 14 mnd, då var eg 6 mnd på veg med nr 2. 

Skrevet

Ble gravid igjen når eldste var ca 3-4 mnd, oppdaget ny graviditet blant annet fordi jeg begynte å få mindre melk, nå eldste var ca 5 mnd. Men da kunne jeg begynne med grøt og mat ved siden av, så det gikk helt greit.

Ammet til eldste var 11 mnd og begynte igjen på ni ammeperiode med yngste en mmd etter der.

Anonymous poster hash: a4074...e2e

Skrevet

Ammet eldste i 10 1/2 mnd. Var da 3 1/2 mnd på vei med nr 2.

Gikk helt fint, men sluttet fordi eldste ikke ville ha mer.

Skrevet

Ammet til jeg var 6 mnd på vei med nr 2. Merket ikke noe på melka.

Anonymous poster hash: e87d8...650

Skrevet

Her ville plutselig ikke ungen ha puppen lenger, sluttet omtrent fra den ene dagen til den andre. Rett etterpå fant jeg ut av jeg var gravid...

Har senere lest at melken gjerne forandrer smak/konsistens pga hormonforandringene og at barnet derfor kan nekte å ta puppen. Her var storesøster 11 mnd da, så det var ikke noen krise at hun plutselig ikke ville ha puppen lenger, hun spiste jo vanlig mat ved siden av puppen.

Men google tandemamming, er mange som ammer hele svangerskapet. Bare vær obs på at amming helt i slutten av svangerskapet kan starte premature rier..

http://ammehjelpen.no/artikkel/162/tandemamming-amming-av-sosken

Anonymous poster hash: ba2e7...d35
Skrevet

Det gikk litt i bølger hos meg. Hadde lite melk mellom 4 og 6 mnd og så mot slutten. Jeg ammet gjennom hele svangerskapet og fortsatte å amme begge når nestemann kom:)

Anonymous poster hash: 8b5ef...be4

Skrevet

Jeg begynte å miste melka når han var 3 og en halv måned. To måneder senere fant jeg ut at jeg var gravid igjen. Nå er han 7 måneder å jeg har såvidt noe igjen, men han vil gjerne ha det lille som er.

Anonymous poster hash: 8b431...46b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...