Anonym bruker Skrevet 22. juni 2014 #1 Skrevet 22. juni 2014 Lang historie kort. Har sagt opp jobben etter press fra samboer. Noe ugunstig arbeidstid, og litt for god kontakt med ansatte iflg han. Er nå tilbudt en ny jobb. Fortsatt noe ugunstig arbeidstid, men veldig godt betalt. Samboer driver eget foretak, jobber lange dager. I tillegg til dette har han en krevende hobby som tar mye tid. Under diskusjoner sier han rett ut at han setter foten ned og nekter meg å takke ja til denne stillingen. Jeg informerer om at jeg ikke lenger ønsker å sette livet mitt på vent, føler at det er det jeg gjør. Iflg han er det helt naturlig at jeg tar meg av alt med hus og barn slik at han kan prioritere firma. Det er bare sånn det er sier han, ettersom han er hovedforsørger. Det er umulig for han å være borte fra jobb slik at jeg kan takke ja til stillingen.... Forholdet oss imellom er dårlig, føler vi holder sammen pga barna. Han er kontrollerende..... Har valgt å bli da jeg har lite nettverk rundt meg. Da vi flyttet sammen solgte jeg min leilighet. Pengene gikk med til å nedbetale hans gjeld. Har derfor ingen egenkapital. Heller ingen samboerkontrakt. Står på bar bakke og pr dd uten jobb. Mye rot og mange tanker.... Trenger noen synspunkter fra uforstående.... Anonymous poster hash: 679ca...c46
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2014 #2 Skrevet 22. juni 2014 Takk ja til jobben, skaff deg samboerkontrakt og start forberedelser til et liv uten han. Sånn i tilfelle. Anonymous poster hash: e2ecf...c80
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2014 #3 Skrevet 22. juni 2014 Takk for innspill. Jobber er en turnus stilling, kan jeg kreve at han har samvær med barna ut i fra hvordan stillingen er lagt opp!? Det er jeg som isåfall skal ha hovedomsorgen. Vanskelig å takke ja til en jobb hvis han setter seg på bakbeina og gjør alt for å motarbeide med denne jobben...... Hi Anonymous poster hash: 679ca...c46
Superdolly Skrevet 22. juni 2014 #4 Skrevet 22. juni 2014 Det kan du antakelig ikke kreve. I verste fall kan du risikere at han avlyser samvær i siste liten, bare for å være vanskelig og straffe deg. Mitt råd er at du går ut fra det verste, altså at du er alenemor med null avlastning. Se deg rundt og prøv å tenke om du kan løse det på andre måter. Annen jobb med mer kurante arbeidstider? Alternativt barnepass utenom barnehage? Et annet råd: Kvitt deg med denne mannen. Og dokumenter ALT. Sørg for å ta vare på alt som er skriftlig, meldinger og mail. Skriv dagbok eller logg, der du noterer ned datoer og skriver ned ting han sier og gjør. Hold det mest mulig nøytralt, ikke bruk adjektiver som "den drittsekken".
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2014 #5 Skrevet 22. juni 2014 Jeg hadde takket ha til jobben og letet etter et par, tre barnevakter slik at jeg visste jeg hadde noen å ringe når jeg fikk turnusen og så når jeg måtte jobbe kveld eller senere en bhg, skole/sfo. Og gjerne som var villig til å stille opp på kort varsel om han bryter samvær (om dere bryter ut av forholdet.) Det hører ut som om samboeren din gjør det han kan for å få all kontroll over deg, han ønsker at du skal være sterkt økonomisk avhengig av han blant annet slik at han kan bruke dette mot deg. Ikke la det skje Anonymous poster hash: 6d8cf...6f2
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2014 #6 Skrevet 22. juni 2014 Lang historie kort. Har sagt opp jobben etter press fra samboer. Noe ugunstig arbeidstid, og litt for god kontakt med ansatte iflg han. Er nå tilbudt en ny jobb. Fortsatt noe ugunstig arbeidstid, men veldig godt betalt. Samboer driver eget foretak, jobber lange dager. I tillegg til dette har han en krevende hobby som tar mye tid. Under diskusjoner sier han rett ut at han setter foten ned og nekter meg å takke ja til denne stillingen. Jeg informerer om at jeg ikke lenger ønsker å sette livet mitt på vent, føler at det er det jeg gjør. Iflg han er det helt naturlig at jeg tar meg av alt med hus og barn slik at han kan prioritere firma. Det er bare sånn det er sier han, ettersom han er hovedforsørger. Det er umulig for han å være borte fra jobb slik at jeg kan takke ja til stillingen.... Forholdet oss imellom er dårlig, føler vi holder sammen pga barna. Han er kontrollerende..... Har valgt å bli da jeg har lite nettverk rundt meg. Da vi flyttet sammen solgte jeg min leilighet. Pengene gikk med til å nedbetale hans gjeld. Har derfor ingen egenkapital. Heller ingen samboerkontrakt. Står på bar bakke og pr dd uten jobb. Mye rot og mange tanker.... Trenger noen synspunkter fra uforstående....Anonymous poster hash: 679ca...c46 Han tvang deg til å si opp jobben fordi du hadde god kontakt med ansate?! Røde varsellamper! Fyren høres ut som en sjalu kontrollerende mann. Dessuten har du solgt leiligheten og brukt penger på å betale hans gjeld?! Herregud... Kom deg unna ASAP Anonymous poster hash: 0368d...5a9
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2014 #7 Skrevet 22. juni 2014 Stillingen er medleverturnus. Ikke så lett å få barnevakt til både kveld og natt..... Mye som skurrer, det vet jeg. Har nok blitt undertrykt over mange år, og bare godtatt at det er som det er. Har imidlertid våknet opp av dvalen og protesterer og står mer på egne bein. Dette misliker han sterkt. Vi har tidligere vært i terapi pga parproblemer. Bedrer seg en kort stund og så er det tilbake der vi var. Pga tidligere hendelser er jeg redd for å gjøre han sint, har derfor føyd meg istedenfor å ta kampene..... Føler at denne jobben er min mulighet til å stå på egne bein, bryte ut....... Hi Anonymous poster hash: 679ca...c46
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2014 #8 Skrevet 22. juni 2014 Stillingen er medleverturnus. Ikke så lett å få barnevakt til både kveld og natt..... Mye som skurrer, det vet jeg. Har nok blitt undertrykt over mange år, og bare godtatt at det er som det er. Har imidlertid våknet opp av dvalen og protesterer og står mer på egne bein. Dette misliker han sterkt. Vi har tidligere vært i terapi pga parproblemer. Bedrer seg en kort stund og så er det tilbake der vi var. Pga tidligere hendelser er jeg redd for å gjøre han sint, har derfor føyd meg istedenfor å ta kampene..... Føler at denne jobben er min mulighet til å stå på egne bein, bryte ut....... Hi Anonymous poster hash: 679ca...c46 Hvis du bor et sted med studenter (universitet/høyskole) så er det mulig å finne noen som er villig til å passe kveld natt. Har selv vært barnevakt slik i mine yngre dager, grei måte å tjene penger på og kunne få tiden til å hive seg over bøkene når barna sover. Anonymous poster hash: 6d8cf...6f2
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2014 #9 Skrevet 22. juni 2014 Stillingen er medleverturnus. Ikke så lett å få barnevakt til både kveld og natt.....Mye som skurrer, det vet jeg. Har nok blitt undertrykt over mange år, og bare godtatt at det er som det er. Har imidlertid våknet opp av dvalen og protesterer og står mer på egne bein. Dette misliker han sterkt.Vi har tidligere vært i terapi pga parproblemer. Bedrer seg en kort stund og så er det tilbake der vi var.Pga tidligere hendelser er jeg redd for å gjøre han sint, har derfor føyd meg istedenfor å ta kampene.....Føler at denne jobben er min mulighet til å stå på egne bein, bryte ut.......HiAnonymous poster hash: 679ca...c46 Hvis du bor et sted med studenter (universitet/høyskole) så er det mulig å finne noen som er villig til å passe kveld natt.Har selv vært barnevakt slik i mine yngre dager, grei måte å tjene penger på og kunne få tiden til å hive seg over bøkene når barna sover. Anonymous poster hash: 6d8cf...6f2 Det gjør jeg! Takk for innspill Hvor mye fikk du betalt for dette da? Hi Anonymous poster hash: 679ca...c46
Smusa Skrevet 22. juni 2014 #10 Skrevet 22. juni 2014 Sa du opp jobben fordi han mente du hadde for god kontakt med ansatte? Jeg ser ikke hvordan det er en dårlig ting!! Uff, og du i tillegg mener du har et dårlig nettverk. Sikker på at han ikke har manipulert deg i mange år? Jeg ville helt klart gjort egne valg uten å latt han bestemme over meg. Du må gjøre det som er best for deg. Dersom du har brukt din egenkapital på hans gjeld ville jeg fått dette ned pp papiret fort som fy.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2014 #11 Skrevet 22. juni 2014 Var en jobb med både kvinnelige og mannlige ansatte. Jeg hadde en lederfunksjon og hadde en del kontakt utenfor fast arbeidstid også.... Innser at jeg har latt meg manipulere Har tatt vare på bankutskriften. Pengene ble overført som lån... Anonymous poster hash: 679ca...c46
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2014 #12 Skrevet 22. juni 2014 Siste innlegg = Hi Anonymous poster hash: 679ca...c46
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2014 #13 Skrevet 22. juni 2014 Finn en student :-) jobber masse som barnevakt når jeg studerer. Er veldig praktisk! Anonymous poster hash: 89a26...e19
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2014 #14 Skrevet 22. juni 2014 Hvis du kan dokumentere at du har overført penger til han og at det er å beregne som lån så bør det være mulig å få ut igjen de pengene. Men hva med hus ol? Eier dere sammen, eller bor du i hans hus/leilighet? Jeg tror jeg ville tatt kontakt med en skilsmisse advokat og fått råd av han da det er mange fallgruver å havne i. Det koster litt å få en advokat, men med tanke på potenisalet så kan kostnaden du får i forbindelse med advokat bli veldig liten i forhold til det du eventuelt får med deg hvis du bryter. Forøvrig er det mange varsellamper som blinker når jeg hører hvordan han oppfører seg mot deg så tror du bør ta en grundig vurdering rundt hva du vil gjøre. Hvis du velger å bli hos han så må du begynne å stå opp for deg selv, og sette harde krav. Det kan hende han blir sint og reagerer voldsomt, men hvis så skjer så får du jo et klart svar på at mannen ikke er noen du bør satse fremtiden din på. Anonymous poster hash: d7a63...c6d
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2014 #15 Skrevet 22. juni 2014 Ok, jeg må bare være litt pessimist.. Når man jobber som medlever må man vite at partneren sin er støttende og stiller opp til det som trenges når man er på jobb. Jeg regner med du jobber minst 3 døgn i slengen? Du har ikke en støttende samboer, og om du velger å gå fra ham er en slik turnus vanskelig å kombinere som alenemor. Jeg ville revurdert jobben selv! Anonymous poster hash: 52115...74c
Smusa Skrevet 23. juni 2014 #16 Skrevet 23. juni 2014 Jobben er vel uansett pliktige til å tilrettelegge for graviditet og barn :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå