TrueColours Skrevet 22. juni 2014 #1 Skrevet 22. juni 2014 Hei Vi kjøpte en bil i desember 2012, fra forhandler. Like før påske i år så fikk vi feil på den, masse røyk fra motoren og litt dramatikk på veien men det gikk bra. Fil tauet bilen til merkeverksted, de gikk over den og fant ut at det var turboen og intercooleren som var ødelagt. Mekaniker mente derimot at motoren var helt i orden, så vi bestilte turbo og intercooler og trodde alt var i orden. Nå har verkstedet byttet delene og det viser seg at motoren er defekt. Jeg har lest litt rundt dette og funnet ut at man kan reklamere til bilselger hvis man har kjøpt et produkt som er ment til å være vesentlig lengere enn denne bilen da gjorde og som man tror er i vesentlig bedre stand enn denne bilen da har vært. Vi har kjørt i 40 000 km med denne, skiftet olje på verksted og varselet for neste service var ikke kommet enda. Tror dere vikommer noen vei med reklamasjon? Vi betalte 140 000 for bilen, og jeg mener nå at den burde holde lengere enn 1 år og 5 måneder. Reklamasjon gjelder jo i 5 år etter kjøp. Dette kan jo bli veldig dyrt.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2014 #2 Skrevet 22. juni 2014 Ville sendt denne teksten til forbrukerombudet. De kan faktisk svare deg. Anonymous poster hash: 5db36...afb
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2014 #3 Skrevet 22. juni 2014 Du sier ingenting om hvor gammel bilen er og hvilken garanti dere fikk med. Det har alt å si. Anonymous poster hash: 44142...daa
TrueColours Skrevet 22. juni 2014 Forfatter #4 Skrevet 22. juni 2014 Bilen er en 2007 modell. Reklamasjon har ikke noe med garantien å gjøre, garantien har gått ut så med den kommer vi ingen vei. Dette mener jeg går på reklamasjon, da jeg mener at en motor skal vare lenger enn 7 år...Ihvertfall når alt av servicer er fulgt.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2014 #5 Skrevet 22. juni 2014 Reklamasjonen gjelder i 5 år. Nå er det gått 7, så du kommer neppe noen vei med dette. Men de fleste forsikringsselskaper dekker motorskade opp til 8 år dersom dere har toppforsikringene. Anonymous poster hash: cae7c...de3
TrueColours Skrevet 22. juni 2014 Forfatter #6 Skrevet 22. juni 2014 Reklamasjonen gjelder i 5 år etter at man har kjøpt bilen, uansett om du kjøper ny bileller brukt bil. Og man kan klage til selger dersom varen viser seg å være i vesentlig dårligere stand enn man trodde når man kjøpte den. Hadde vi visst at motoren skulle bli ødelagt etter så kort tid så ville vi jo ikke kjøpt den. Bare lurte på om noen andre her inne hadde erfaring med reklamasjon på bruktbilkjøp. Skal ringe selger i morra og sjekke, men regner med at de vil prøve å sno seg unna.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå