Gå til innhold

I`m sorry for asking, but..............hvordan spiser dere løksuppe???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har aldrig laget eller spist det. Men sitter å ser i div opskrivfter og har lyst å lage, men det er brødskive pååi suppeskåla, gratinert med ost....

Og smørsmålet er like dumt som det er spurt, hvordan spises dette, varm og vår brødskive kan vel ikke plukkes ut av fatet og holdes slik man vanligvis spiser brødskive, så da lurer jeg på hvordan man spiser suppen, man spiser vels uppen med spiseskje, men loffskiven da....som ligge oppi??

Anonymous poster hash: 3981c...529
Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg hadde da hatt brødskiven i hånden og dyppet i suppa, i tillegg til å spise med skje. 

Anonymous poster hash: 97736...869
Skrevet

Jeg lager toast utenom og dypper, det smaker bedre enn å ha en halvblaut skive nedi suppa.

Gjest Moonstruck
Skrevet

Når brødskiva er servert i suppa som krutonger smaker det bedre, og er lettere å spise-synes jeg:)

Skrevet

Skiva blir jo helt blaut, så du spiser den med skje. Enkelt ☺

Skrevet

Dette er sikkert en av disse "matprat" på engelsk-folka.

Maybe some of the viewers have an answer?

Løksoup, personally, I eat it with a spoon.

Anonymous poster hash: 6f96c...04b

Skrevet

Brødet spises med skje :)

Tillater meg å dele min oppskrift:

Kutt 5-6 gule løk i _tynne_ skiver og stek blankt sammen med litt finhakket hvitløk i en god klatt smør i en sauterpanne. Tøm på 1,5 liter (kylling)kraft. La det koke til løken er mør. Smak til med timian, pepper og ev.litt salt. Legg på et lokk av brødskiver (hvitt brød, landbrød, surdeigsbrød e.l.) og ha på revet, SKARP ost. Gratineres på 220 grader til osten en gyllen :)

Gjest Antarctica
Skrevet

Det er godt, men brødet blir vassent, ja. 

Skrevet

Bruker alltid krutonger, ikke skive.

Anonymous poster hash: e0a94...58c

Skrevet

Skiva blir jo helt blaut, så du spiser den med skje. Enkelt ☺

Jepp. Det er ikke brødet, men osten oppå som er 'problemet' å spise. Osten er ofte så seig og trådete (nam!) at det er vanskelig å få opp en bit med skjea uten at all osten følger med på en gang. Men det er verdt alt sliter for det er så sinnsykt godt.

Anonymous poster hash: e2a68...419

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...