Gå til innhold

tips mot voldsom pollen/gress allergi.

Anbefalte innlegg

Skrevet

sitter her å ser ut som jeg har fått to blåveiser.

nesa renner å øynene ser ut som vannblemmer.

jeg har altså vannblemmer inn på øye!

uff hva kan jeg gjøre?:-+

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Allergimedisin, om du har? Skyll øynene med saltvann. Ta ut evt. kontaktlinser. Ta en dusj. Bytt sengetøy. Sov med lukket vindu. God bedring, du har min sympati.

Anonymous poster hash: 90f7a...4a9

Skrevet

Du må komme deg til en øyelege, det er bare de som kan gi deg noe som hjelper! For øynene.

Anonymous poster hash: e01c4...147

Skrevet

Øyelege for dråper. Fastlege for passende allergimed. Off.. det er fælt...lykke til

Anonymous poster hash: 49caa...5d9

Skrevet

Som akutthjelp: Alt det nr. 2 sa, og i tillegg legger du en kald klut over øynene til lindring. Om du er så plaget til vanlig, så bør du snakke med legen om kortisonsprøyte, og kanskje vaksinasjon.

Anonymous poster hash: 7d322...462
Skrevet

Jeg er selv ille plaget med allergi!
Selv bruker Loratidin tabletter, Avamys nesespray og Zaditen øyedråper. Har du noe medisin? Det er mulig å vaksineres mot pollen også. 

Gjør som nr. 2 sier! 
Ikke heng klær ut til tørk, dusj hver kveld, ha lukket vindu og skift tøy når du har vært ute. Og om det klør, skyll øynene lenge i kaldt vann- finnes ikke noe som er bedre! Og husk å vask hendene ofte- særlig når du har vært ute. 

Anonymous poster hash: 17cd6...6ad
Skrevet

Bruk også solbriller, hele tiden når du er ute. Ferier ved kysten, helst midt på havet. Eller i en bil med pollenfilter.

Ellers er tipsene over fra nr 2 og nr 5 gode som gull.

Om du er plaget hvert år må du få allergitbl av fastlegen som du begynner med litt før det braker løs. Du må få to typer øyedråper, de med antihistamin og de med kortison. Samme hvis nesa også plager deg. Går ann å vaksinere deg og få en kortisonsprøyte (kan ikke få hvert år). Jeg selv er så allergisk mot pollen at jeg reagerte svært kraftig ved vaksinering slik at de ikke turte å fortsette.

Så da er mesteparten av mine sommerdager brukt innendørs. Skikkelig kjipt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...