Line-mamma til to herlige Skrevet 21. juni 2014 #1 Skrevet 21. juni 2014 sitter her å ser ut som jeg har fått to blåveiser. nesa renner å øynene ser ut som vannblemmer. jeg har altså vannblemmer inn på øye! uff hva kan jeg gjøre?:-+
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2014 #2 Skrevet 21. juni 2014 Allergimedisin, om du har? Skyll øynene med saltvann. Ta ut evt. kontaktlinser. Ta en dusj. Bytt sengetøy. Sov med lukket vindu. God bedring, du har min sympati. Anonymous poster hash: 90f7a...4a9
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2014 #3 Skrevet 21. juni 2014 Du må komme deg til en øyelege, det er bare de som kan gi deg noe som hjelper! For øynene. Anonymous poster hash: e01c4...147
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2014 #4 Skrevet 21. juni 2014 Øyelege for dråper. Fastlege for passende allergimed. Off.. det er fælt...lykke til Anonymous poster hash: 49caa...5d9
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2014 #5 Skrevet 21. juni 2014 Som akutthjelp: Alt det nr. 2 sa, og i tillegg legger du en kald klut over øynene til lindring. Om du er så plaget til vanlig, så bør du snakke med legen om kortisonsprøyte, og kanskje vaksinasjon. Anonymous poster hash: 7d322...462
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2014 #6 Skrevet 21. juni 2014 Jeg er selv ille plaget med allergi!Selv bruker Loratidin tabletter, Avamys nesespray og Zaditen øyedråper. Har du noe medisin? Det er mulig å vaksineres mot pollen også. Gjør som nr. 2 sier! Ikke heng klær ut til tørk, dusj hver kveld, ha lukket vindu og skift tøy når du har vært ute. Og om det klør, skyll øynene lenge i kaldt vann- finnes ikke noe som er bedre! Og husk å vask hendene ofte- særlig når du har vært ute. Anonymous poster hash: 17cd6...6ad
geitemarken Skrevet 22. juni 2014 #7 Skrevet 22. juni 2014 Bruk også solbriller, hele tiden når du er ute. Ferier ved kysten, helst midt på havet. Eller i en bil med pollenfilter. Ellers er tipsene over fra nr 2 og nr 5 gode som gull. Om du er plaget hvert år må du få allergitbl av fastlegen som du begynner med litt før det braker løs. Du må få to typer øyedråper, de med antihistamin og de med kortison. Samme hvis nesa også plager deg. Går ann å vaksinere deg og få en kortisonsprøyte (kan ikke få hvert år). Jeg selv er så allergisk mot pollen at jeg reagerte svært kraftig ved vaksinering slik at de ikke turte å fortsette. Så da er mesteparten av mine sommerdager brukt innendørs. Skikkelig kjipt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå