Gå til innhold

Hvor mye Pepsi Max..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Evt energi drikke drikker dere pr dag? Jeg er helt vill etter sukkerfri burn eller annen sukkerfri energi drikke. Jeg kan drikke opptil 6 stk bokser a 500 ml hver dag, ikke under 3 stk! Dette er første valg. Har jeg ikke drikker jeg Pepsi Max! Jeg synes det er skremmende. Ikke bare det at det ikke er bra, men at jeg bruker så mye penger på det. Klarer ikke slutte:(

Anonymous poster hash: acdf1...95e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Drikker kaffe om mårran, vann til og litt utenom måltider. på kvelden drikker jeg stort sett 0,5 ltr pepsi max og evnt litt fun saft. bytt ut energidrikkene dine med kaffe og saft. slutt å kjøp de inn.

Anonymous poster hash: 49257...103
Skrevet

Har ikke så mye selvdiseplin at jeg klarer det. Så lenge jeg har råd kommer jeg til og kjøpe. Prøvde meg en kveld, men heg har aldri hatt ett så stort sug etter noe i tillegg til en helt grusom hodepine! Aner ikke hva jeg skal gjøre hi

Skrevet

Holder meg til max 1 liter Pepsi max om dagen, prøver å holde meg til en liten flaske (en halvliter)

Anonymous poster hash: 107db...f4d

Skrevet

Har du i deg opp til tre liter pr dag bare med energidrikk så risikerer du å bli syk av det.

I 2011 ble det registrert over 20.000 tilfeller i USA der pasientene hadde symptomer som angst, hodepine, hjerterytmeforstyrrelser og hjerteinfarkt - og dette var bare de som kom på sykehus pga dette.

http://www.nytimes.com/2013/01/12/business/more-emergency-room-visits-linked-to-energy-drinks-report-says.html?_r=1&

Skal du greie å slutte så må du ville det nok! Innstil deg på at det blir ille, trapp ned en stund før du kutter helt siden du er så avhengig som du er.

Generelt kan større doser C-vitamin hjelpe når man skal avruse seg, så kan hende du kan ha nytte av det i den verste perioden.

Anonymous poster hash: 06c63...fe3
Skrevet

Har ikke så mye selvdiseplin at jeg klarer det. Så lenge jeg har råd kommer jeg til og kjøpe. Prøvde meg en kveld, men heg har aldri hatt ett så stort sug etter noe i tillegg til en helt grusom hodepine! Aner ikke hva jeg skal gjøre hi

Avvenning må til høres det ut som...

Skrevet

Men problemet er at jeg tror ikke jeg klarer det. Jeg er kommet til det punktet hvor jeg lyver om hvor mye heg har drukket. Jeg drikker ingenting utenom dette! Ikke juice, melk, te , kaffe, annen brus, saft, ikke en gang vann. :(

Skrevet

Men problemet er at jeg tror ikke jeg klarer det. Jeg er kommet til det punktet hvor jeg lyver om hvor mye heg har drukket. Jeg drikker ingenting utenom dette! Ikke juice, melk, te , kaffe, annen brus, saft, ikke en gang vann. :(

Da er det på tide å begynne å bli åpen om det, på samme som en alkoholiker. Fortell folk rundt deg at du har et problem! Be om hjelp til å trappe ned.

Kontakt legen din og si at du har et avhengighetsforhold som går over styr.

Fortsetter du slik som nå så risikerer du å få store helseproblemer, og kanskje har du noen allerede som du ikke setter i forbindelse med brusdrikkingen.

Si at du drikker 3 liter pr dag. Fra mandag drikker du aldri mer enn 2,5 liter pr dag. Uken etter 2 liter. Uken etter 1,5 liter. Uken etter 1 liter. Uken etter det 0,5 liter. På seks uker vil du altså kunne ha kommet deg ned i 0,5 liter pr dag. Fremdeles er det i overkant, men det er vanvittig mye bedre for kroppen din enn de tre litrene du drikker i dag.

Tilskudd med B-vitaminer og magnesium kan gjøre at du føler deg roligere i nedtrappingen. Og ta gjerne også godt med C-vitaminer disse ukene.

Begynn å drikke vann. Ha alltid en mugge med kaldt vann med f.eks. jordbær i, sitron, appelsinskiver, mynteblader eller lignende.

Hvis du vil det nok, så greier du dette! :)

Bestem deg! Fra og med mandag begynner du! Da lager du en tråd her inne, og du oppdaterer den mot slutten av uken - da forplikter det litt ;) Uken etter lager du en ny tråd osv. Du kommer til å få oppbacking og heiarop her inne om du gjør dette :)

Skrevet

Takk for støtten☺️ jeg får vel prøve da, men jeg ser skikkelig negativt på dette. Jeg vet jeg ikke kan holde på slik, men jeg ordner alltid en unnskyldning til meg selv. Som feks. Nå fortjener jeg en boks til, har vært så flink med husarbeid osv. I tillegg til at jeg tenker at dette er den siste. Hva skal Jeg liksom si til legen da? Hei, jeg er avhengi av energidrikke jeg, får absinenser når jeg prøver å slutte, kan du hjelpe meg? Hehe.. Høres sprøtt ut

Skrevet

Takk for støtten☺️ jeg får vel prøve da, men jeg ser skikkelig negativt på dette. Jeg vet jeg ikke kan holde på slik, men jeg ordner alltid en unnskyldning til meg selv. Som feks. Nå fortjener jeg en boks til, har vært så flink med husarbeid osv. I tillegg til at jeg tenker at dette er den siste. Hva skal Jeg liksom si til legen da? Hei, jeg er avhengi av energidrikke jeg, får absinenser når jeg prøver å slutte, kan du hjelpe meg? Hehe.. Høres sprøtt ut

Leger hører langt merkeligere ting enn dette ;)

Men det er noe med at da forplikter du deg mer til å gå gjennom deg, og du kan få litt mer drahjelp.

Men du må gjøre det for din egen del, ikke fordi andre sier det til deg. Du må ville det!

Hva med å skaffe deg en sparebøsse. Hver dag legger du på et beløp tilsvarende det du sparer på å ikke drikke tre liter brus om dagen. Etter så og så lenge kjøper du deg noe som du ønsker deg.

Det blir jo mye penger av dette, så du burde kunne spare deg opp til flotte ting :)

Skrevet

Ja, bruker mellom 100-150 kr dagen da. Det er en pen sum pr Mnd. Men så er det dette med og ville det selv da! Jeg vil jo egentlig ikke. Det smaker godt, jeg har råa til det og det er min lille belønning liksom. Grunnen til at jeg ønsker å slutte er jo fordi det ikke er bra for helsa. Hi

Skrevet

Ja, bruker mellom 100-150 kr dagen da. Det er en pen sum pr Mnd. Men så er det dette med og ville det selv da! Jeg vil jo egentlig ikke. Det smaker godt, jeg har råa til det og det er min lille belønning liksom. Grunnen til at jeg ønsker å slutte er jo fordi det ikke er bra for helsa. Hi

Da har du to valg - fortsette som nå og risikere å bli syk, kanskje også få noe som du vil slite med resten av livet (hvor mye trøst tror du at du finner i flaska da?). Eller du kan slutte og beholde helsa...

Du må innrømme at du har et alvorlig avhengighetsproblem ift brusen!

Men er det du som skal bestemme over ditt liv og din helse, eller er det brusen som gjør deg avhengig som ødelegger helsen din og som koster deg mellom 36.000 og 54.000 kroner pr år?

Skrevet

Jeg var STORDRIKKER av Pepsi Max. Kjøpte meg 1,5 litere som gikk ned på timen. Måtte bare drikke og drikke. På vei til jobb måtte jeg selvfølgelig innom og handle, samme med på veien hjem. Jeg gleda meg til å kjøre innom... Vil tro jeg drakk over 3 liter om dagen minst.

En dag fant jeg ut at nok var nok! Bestemte meg på dagen. Jeg fikk kraftige abstinenser, hodepine og skjelvinger.. Rett og slett angst! Jeg måtte ringe og reise til legevakta.. Men det var denne ene kneika jeg måtte over. Nå 3 mnd etterpå er jeg gravid, så derfor veldig glad for det. For nå har jeg ikke lyst på det en gang :D hvis jeg blir tilbudt det borte tar jeg ett glass, men får heller ikke lyst på det.

Anbefaler å bestemme deg! Det er en uke hvor kroppen har litt vondt, men så går det over :D tenk deg hva drikka gjør med kroppen, når man faktisk får så sterke reaksjoner uten.

Skrevet

Hjelpes meg..??? Du må bare innse at du har et ALVORLIG problem!! Dette er svært helseskadelig. Du forgifter kroppen din med det søppelet. 

Anonymous poster hash: 31ddf...c3a
Skrevet

Drikker kun vann og melk ila en dag (av og til med Oboy i) ;)

Cola i helgene.

Anonymous poster hash: 3913d...988

Skrevet

Tenker som flere andre her. Du må være åpen om at du har ett problem og stålsette deg for noen dager med kraftig hodepine og uvel kropp.

Dette klarer du. 

Anonymous poster hash: 2a42e...242
Skrevet

Jeg forstår deg. Jeg er desverre avhengig av pepsi max. Bestemte meg i kveld at på mandag skal jeg slutte med pepsi max drikking. Nå bare MÅ jeg.

Jeg drikker alt fra 0 til 3 l pr dag. Har noen dager da jeg ikke drikker noe, og andre dager da jeg drikker myyyye. De dagene med 0 er sjeldne.

Så på mandag skjer det. Selv om viljen ikke er helt med, er hodet det.

Lyst til å bli med HI?

Det blir hardt, men er nok det beste.

Anonymous poster hash: 2f623...b65

Skrevet

Kaffe opp til 3-5 kopper. Varierer hvor store da... ca 2 glass pepsi max. Ellers melk/vann/saft

Anonymous poster hash: e97e7...c66

Skrevet

Jeg skjønner hvordan du har det. Før drakk jeg Pepsi Max hver dag til alle måltider. Jeg prøvde å slutte mange ganger, men hver gang jeg fikk et glass hos ei venninne, havnet jeg på kjøret igjen.

En dag 'våknet' jeg opp og tenkte (slik du gjør nå) - hva er det jeg driver med? Svaret ble at jeg bader hver eneste celle i kroppen med Pepsi Max. Cellene består av vann og vil ha etterfyll av vann, og så bader jeg de i Pepsi Max!!! Jeg så for meg hvordan jeg forsuret kroppen, huden, blodet osv. Etter det ble Pepsi Max kroppens fiende og måtte for all del unngås. Jeg kuttet tvert og brutalt, og gikk over til vann. Suget var der litt på førsten, men det gikk over fort. Nå har jeg vært nykter i over 1 måned, og det føles bare deilig.

Unngå å kjøpe det, så slipper du å sprekke.

Anonymous poster hash: 9f69a...bb5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...