Anonym bruker Skrevet 21. juni 2014 #1 Skrevet 21. juni 2014 Enig/uenig? Anonymous poster hash: dccbe...6ae
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2014 #2 Skrevet 21. juni 2014 http://casakaos.blogg.no/1403294520_det_er_ikke_synd_p_mi.html#comment Anonymous poster hash: dccbe...6ae
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2014 #3 Skrevet 21. juni 2014 Hun pressiserer flere ganger "...i år". Det vil si at dette er en familie som har hatt råd, som har bodd 2 år i Spania, som har råd til en uke på Vestlandet og som sikkert vil ha råd til neste år. Det er ETT år barna ikke får stor ferie. Tenker at dette er en dame som vet lite og ingenting om fattigdom og hvordan disse barna kan ha det. Trasig innlegg fra ei ellers rimeig oppegående dame. Anonymous poster hash: db920...839
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2014 #4 Skrevet 21. juni 2014 Hundre prosent enig Anonymous poster hash: 34632...0ab
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2014 #5 Skrevet 21. juni 2014 Jeg synes ikke det er synd på barna, men synes foreldrene kunne tatt litt andre valg. I tillegg til at begge jobber freelance kunne en eller begge tatt på seg en deltidsjobb. En dag i uka i ei butikkasse ville gitt dem fem tusen mer å rutte med i måneden. Og 1,5l Pepsi max? Man kan spare mye penger på å kutt ned på brusen, de kan kjøpe saft (med eller uten sukker) som blandes med vann og varer mye lenger. Anonymous poster hash: a9300...f08
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2014 #6 Skrevet 21. juni 2014 Når det gjelder ferier er det like flott for barn med ei uke på Vestlandet som noe annet. Det er voksne som på død og liv vil til Syden, Miljøet blir også mye gladere når de reiser til Vestlandet (CO2-utslipp-messig) Anonymous poster hash: a9300...f08
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2014 #7 Skrevet 21. juni 2014 Hun snakker om sine egne barn, og jeg er enig, det er ikke synd i HENNES barn. De barna som aldri får reise på ferie er det synd i, helt klart. Men har man kreative foreldre og bor på bygda med mye natur så kan man lett finne på ting så dagene ikke blir kjedelig. Man må faktisk ikke reise på ferie hvert eneste år, uansett hvor mye/lite kr man har. Anonymous poster hash: 6aaa0...5ed
Kanutten83 Skrevet 21. juni 2014 #8 Skrevet 21. juni 2014 Jeg må vel si meg enig med henne, det er ikke synd på de. De har tak over hodet, mat i magen, hele og fine klær på kroppen osv... De skal på ferie til Vestlandet hvilket sikkert kommer til å være kjempestas for ungene Hun sier jo selv at det finnes familier som har det verre år ut, år inn... Så at hun faktisk ikke synes synd på seg selv eller resten av familien er jeg helt enig i
ærlig talt Skrevet 21. juni 2014 #9 Skrevet 21. juni 2014 Jeg liker denne dama! Er veldig enig i det hun skriver. Hun presiserer at grunnen til at de ikke har råd til ferietur (utenom billigtur til vestlandet) er pga at de har bodd i Spania. Og at hun føler andre mener hun burde ha dårlig samvittighet som ikke tar med seg ungene på flotte ferier i år. Men hun har ikke dårlig samvittighet og burde heller ikke ha det! Det har vært endel mediastyr om det der med ferie. Blant annet kvinnen som er student og ikke får dratt på ferie med ungene i år. Er det synd på henne og er det synd på barna hennes? Om få år er hun ferdig utdannet og får mer penger å rutte med, hun kan da ta med barna på ferieturer. Folk glemmer litt at man fint kan benytte seg av nærområdet. Ta med telt, engangsgrill og litt snop, så vil familien få det kos.. Om man er innstilt på det, vel og merke.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2014 #10 Skrevet 21. juni 2014 Det legges jo veldig mye i ferieopplevelser fra de voksnes side da. Barnet vårt skal begynne på skolen og vi har fått med et hefte hjem hvor vi skal lime inn bilder fra ferien og skrive om ferieminner. Dette går de så gjennom i begynnelsen av skoleåret da barna møtes. Da blir det jo veldig synlig hvem som ikke har reist på store ferier. Det er jo fra de voksne dette fokuset rettes mot feriereiser osv.. Anonymous poster hash: 34632...0ab
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2014 #11 Skrevet 21. juni 2014 Jeg er litt ambivalent kjenner jeg. Nei det er ikke synd på hennes barn, men jeg syns hun har rar prioritering Anonymous poster hash: dccbe...6ae
mylittlecat Skrevet 21. juni 2014 #12 Skrevet 21. juni 2014 Det legges jo veldig mye i ferieopplevelser fra de voksnes side da. Barnet vårt skal begynne på skolen og vi har fått med et hefte hjem hvor vi skal lime inn bilder fra ferien og skrive om ferieminner. Dette går de så gjennom i begynnelsen av skoleåret da barna møtes. Da blir det jo veldig synlig hvem som ikke har reist på store ferier. Det er jo fra de voksne dette fokuset rettes mot feriereiser osv.. Anonymous poster hash: 34632...0ab Ja, det er de voksne som setter fokus på at ferier "må" være en gitt standard. Man må ha reist så og så mange mil for at ferien skal være "godkjent". Men man må ikke glemme at et barns beste ferieminne like gjerne kan være den gangen hun fikk besøk av sin kusine, og de spiste is på trampolinen. Vi må passe på at gode ferieminner skapes av hygge og stemning, ikke lokasjon. Jeg tror ikke barna på seks år er veldig opptatt av hvor de har tilbringt ferien, men hvordan
mylittlecat Skrevet 21. juni 2014 #13 Skrevet 21. juni 2014 Jeg synes forøvrig blogginnlegget var kjempebra, og jeg er helt enig med henne! Jeg tror aldri jeg har lest noe som helst fra en blogg, noen gang, som har fenget meg, men dette gjorde! Hun skriver bra, problematikken et aktuelt tema, og innholdet er godt!
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2014 #14 Skrevet 21. juni 2014 Jeg er litt ambivalent kjenner jeg. Nei det er ikke synd på hennes barn, men jeg syns hun har rar prioritering Anonymous poster hash: dccbe...6ae Hvilken prioritering er det som er rar? Anonymous poster hash: 2fcdf...8e3
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2014 #15 Skrevet 21. juni 2014 Nei, det er ikke synd på barna hennes. Jeg var en av de fattige barna da jeg var liten, med seks søsken og to uføre foreldre. Vi reiste aldri på ferie. Der var ikke synd på meg heller, men det var litt hardt hver gang noen av mine venner kom fra Syden og vi kunne vise til at vi hadde ikke reist noe sted. Og slik gikk det, år etter år. 18 år gammel sparte jeg penger og reiste til London, min første tur ut av hjembyen. Siden da har jeg reist mye, men innså i år at to-tre utenlandsturer i året ikke gjør barna mine lykkeligere. I år skal de få sove i telt, vi skal grille pølser og bade, og alt skal foregå noen kilometer unna hjemmet. Vi er tre familier som drar, og det er det de gleder seg til. Å reise med andre barn og der samholdet det gir. Og det er nettopp slike ting jeg savner fra barndommen, ikke sydenturer. De får jo mye spennende å fortelle. Jeg tror det viktigste er at de har noen å dele opplevelsene med. Og de som ikke har noen å dele med, de er det synd på. Anonymous poster hash: 91a7d...9f6
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2014 #16 Skrevet 21. juni 2014 Jeg er helt enig med henne! Grunnen til at hun skriver dette innlegget er jo nettopp pga noe redaktøren i babyverden.no har skrevet: "Det finnes mange barn i Norge som ikke reiser på ferie. Mange barn som har foreldre som ikke har råd til å ta dem med på ferie til Mallorca, Kongeparken eller USA. Mest sannsynlig kjenner du en av dem. Enten i barnehagen, på skolen eller i nabolaget. En liten gutt eller jente som går gjennom sommeren uten de store opplevelsene å dele når august kommer. Enten fordi foreldrene ikke har råd ? eller enda verre: Fordi de ikke bryr seg. Det er sårt og vondt. Og det skjærer i mitt mammahjerte. Kanskje spesielt fordi mine unger er heldige og får opptil flere reiser hvert år" Nå tviler jeg egentlig på at redaktøren i babyverden mener de som reiser mye ellers, men heller de som år etter år ikke har råd. Men jeg skjønner ikke, jeg er vokst opp uten å reise noe særlig. Vi reiste hvert år til Lofoten, for det er der vi har feriehus. Ellers reiste vi vel 2-3 ganger til Bergen og 1 gang til Danmark. Jeg er ikke traumatisert. Og mine foreldre hadde veldig god råd, men likevel dro vi ikke mye på ferie. Anonymous poster hash: b8d32...692
Gjest thricane Skrevet 21. juni 2014 #17 Skrevet 21. juni 2014 Å reise til Syden gir ikke garantert lykkelig ferie. Beste minnene jeg har er faktisk kano og telttur. Det ungene trenger er tid med foreldrene. Foreldre som bryr seg, tar seg tid til barna, som ikke krangler og stresser. Hvor dette er spiller ingen trille.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2014 #18 Skrevet 21. juni 2014 Det legges jo veldig mye i ferieopplevelser fra de voksnes side da. Barnet vårt skal begynne på skolen og vi har fått med et hefte hjem hvor vi skal lime inn bilder fra ferien og skrive om ferieminner. Dette går de så gjennom i begynnelsen av skoleåret da barna møtes. Da blir det jo veldig synlig hvem som ikke har reist på store ferier. Det er jo fra de voksne dette fokuset rettes mot feriereiser osv.. Anonymous poster hash: 34632...0ab Altså, ferieREISE er ikke nødvendigvis et krav for å ha en fin ferieOPPLEVELSE. Ungene mine har også fått med feriebøker fra skolen som skal fylles med ferieopplevelser. Kjenner jeg dem rett kommer de til å skrive mye mer om den uka de skal på hytta til farmor og farfar en times bilkjøring fra der vi bor enn om de ukene vi skal på sydentur. Det er de små opplevelsene i nærmiljøet med gode venner og familie som er viktigst for dem. Det er heldigvis ingen som har fortalt ungene at det er mer prestisje i å reise langt enn å kose seg hjemme i ferien, og jeg håper det fortsetter sånn også. Nå drar vi til syden hvert år da, men det er for at vi voksne ikke skal gå på veggen... Anonymous poster hash: 3f994...1e9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå