Anonym bruker Skrevet 21. juni 2014 #1 Skrevet 21. juni 2014 Hei jenter. Lurer på hvordan deres rier begynte ? Jeg er tre dager på overtid, og kjenner på hver minste lille tegn kroppen gir. Men nå for to timer siden fikk jeg skikkelig vondt i magen. Føles som sterke menssmerter, de er mer eller mindre konstante, men topper seg innimellom. Ikke så vondt som jeg forestiller meg at rier er. Vannet har ikke gått, og ikke slimproppen heller. Jeg må ikke puste meg gjennom noe som helst, og klarer fint å sitte på dataen og surfe. Tror dere det kan være begynnelsen på noe, eller er dette bare vanlig modning ? Smertene sitter helt nede i magen (som ved pms smerter), og jeg kjenner ingenting i ryggen. Er så utålmodig nå, og vil bare ha lille vennen UT! Anonymous poster hash: 58f11...40b
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2014 #2 Skrevet 21. juni 2014 Mine begynte en times tid etter at vannet gikk, så jeg visste jo godt hva det var. Men husker de som milde "tak", magen ble hard som ved kynnere, mens det nå gjorde litt vondt i tillegg. Som milde menssmerter. regelmessighet er jo ofte et tegn på at det er rier. Styrken varierer så utrolig mye fra pers til pers, at jeg heller ville stolt på å ta tiden på de. Er de regelmessige og ikke stopper opp, vil jeg tro det er baby på tur ut Anonymous poster hash: 512c3...6a9
moota m storebror&lillebror Skrevet 21. juni 2014 #3 Skrevet 21. juni 2014 Med storesøster gikk vannet og det startet med murringer i ryggen. De var veldig svake, men gjorde meg sliten og øm. Ble satt i gang som ga meg mer maserier enn noe annet. De var fort sterke og vonde. Med lillebror startet det midt på natten. Jeg våknet av det, og var på do, men det var så lite tak at jeg ikke var klar over at det var rier som hadde vekket meg. La meg igjen og hadde vel 3-4 rier til før jeg forsto hva det var. Det var langt fra vondt, men ubehagelig etter 1-2 timer til. Alt stoppet når vi kom til sykehuset, men hadde noe murringer i løpet av dagen. Til kvelden igjen startet det, men så forsiktig og så lenge mellom hver gang når det startet at jeg ikke forsto at det var "føde rier" da heller. Det er som du sier at man er så på vent og så klar for hvert tegn at man tror kanskje man overdriver det meste. Forsto også denne gangen etter 30 min til at det måtte være rier. De ble vondere og vondere hele tiden da.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2014 #4 Skrevet 21. juni 2014 Begynte som mensmurringer/mageknip. Rask fødsel, så gikk raskt over til hyppige rier. Anonymous poster hash: 760d8...035
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2014 #5 Skrevet 21. juni 2014 Første gang begynte det som menssmerter. Etterhvert (noen timer) gikk det over til tak foran. Det tok ganske lang tid før det tok godt i ryggen også. Andre gang hadde jeg det berømte båndet rundt magen som presset og presset. Riene røsket godt fra tidlig av og var både foran og bak bare kort tid etter riene begynte skikkelig. Ungen var ute ca 2 timer etter riene begynte å bli vonde. Rakk såvidt føden. Anonymous poster hash: 20422...33d
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2014 #6 Skrevet 21. juni 2014 Jeg lurer på om vannet har gått.. det var plutselig vått i trusa, type mer enn normalt. men ikke sånn at det rannt nedover lårene liksom. Jeg hadde også (beklager detaljer her) slim som var lysbrunt farget, og var skikkelig slimete og våt i underlivet. Hva tror dere ? Har hørt at vannet kan gå litt og litt. Smertene varer nå i 40 sekunder med 3 minutters mellomrom. ringte føden, og de sa jeg skulle vente og se om smertene ble sterkere. kunne hende det var maserier sa hun. Men er det vanlig at maserier er så hyppige ? Anonymous poster hash: 58f11...40b
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2014 #7 Skrevet 21. juni 2014 Ble satt i gang første gang, men andre gang gikk jeg med mye murringer slik du beskriver den siste tiden. Når fødselen først startet sa det pang og det ble veldig intenst med en gang. 2 timer senere var babyen ute Anonymous poster hash: b2fe8...5a8
Tarssan Skrevet 21. juni 2014 #8 Skrevet 21. juni 2014 Slik som du beskriver har det begynt for meg. Selv ved tredje fødsel var jeg i tvil om det var rier Hei jenter. Lurer på hvordan deres rier begynte ? Jeg er tre dager på overtid, og kjenner på hver minste lille tegn kroppen gir. Men nå for to timer siden fikk jeg skikkelig vondt i magen. Føles som sterke menssmerter, de er mer eller mindre konstante, men topper seg innimellom. Ikke så vondt som jeg forestiller meg at rier er. Vannet har ikke gått, og ikke slimproppen heller. Jeg må ikke puste meg gjennom noe som helst, og klarer fint å sitte på dataen og surfe. Tror dere det kan være begynnelsen på noe, eller er dette bare vanlig modning ? Smertene sitter helt nede i magen (som ved pms smerter), og jeg kjenner ingenting i ryggen. Er så utålmodig nå, og vil bare ha lille vennen UT! Anonymous poster hash: 58f11...40b
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2014 #9 Skrevet 21. juni 2014 Spennende, HI. Tipper du må på sykehuset i løpet av kvelden/natten. :-) Hos meg startet det med at jeg blødde litt (sikkert slimproppen), og kjente veldig svake "murringer", tok ett døgn før det var på tide å dra til sykehuset, og enda 13 timer før fødselen var over.... Anonymous poster hash: f3557...acb
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2014 #10 Skrevet 21. juni 2014 Mine rier begynte 5 minutt etter vannet gikk. Første krampa kom mens jeg satt på do for å la fostervannet renne fritt, og allerede da begynte de å være intense. Ååååå minner <3 Anonymous poster hash: f1c27...a8b
Gjest Turid87 Skrevet 21. juni 2014 #11 Skrevet 21. juni 2014 Begynte med jevnlige tak/kynnere i magen. Cirka 15 min mellomrom kl 8 en mandag morgen, 4 dager på overtid. Det forsvant i løpet av dagen og kom tilbake på kvelden. I 22-tiden startet vi å telle minuttene kun for gøy, og jeg trodde kanskje det var rier, minnet om menssmerter. Fødte den påfølgende natten :-) Lykke til!
Pratsom Skrevet 21. juni 2014 #12 Skrevet 21. juni 2014 Mine rier startet ganske rett på skikkelig vonde. Tok ca 10 timer fra de starta til babyen var ute, men opplevde aldri den "ventetiden" med maserier og sånn. Vannet gikk rett før ungen kom ut:) Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2014 #13 Skrevet 21. juni 2014 Jeg hadde det sånn natten før. Kunne også surfe osv,men det kom i tak. Dagen etter var jeg på sykehuset og da gikk tilfeldigvis vannet der og riene kom med et PANG! Helt andre smerter. Anonymous poster hash: 54a70...fbf
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2014 #14 Skrevet 21. juni 2014 Startet tidlig på natten som murring/menssmerter. Fikk ikke sove, var urolig i kroppen, skjønte at kroppen begynte å forberede seg. Etter 4 timer gikk slimproppen (blodig utflod) og ila 1 time begynte regelmessige rier som kom som tak. Klarte fint å puste meg gjennom det og fikk ikke skikkelig vondt før den siste cm (1 time etter første skikkelige rie). Førte normale samtaler, men måtte stoppe litt under riene før jeg fortsatte igjen. Anonymous poster hash: 085c7...914
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2014 #15 Skrevet 21. juni 2014 Jeg lurer på om vannet har gått.. det var plutselig vått i trusa, type mer enn normalt. men ikke sånn at det rannt nedover lårene liksom. Jeg hadde også (beklager detaljer her) slim som var lysbrunt farget, og var skikkelig slimete og våt i underlivet. Hva tror dere ? Har hørt at vannet kan gå litt og litt. Smertene varer nå i 40 sekunder med 3 minutters mellomrom. ringte føden, og de sa jeg skulle vente og se om smertene ble sterkere. kunne hende det var maserier sa hun. Men er det vanlig at maserier er så hyppige ? Anonymous poster hash: 58f11...40b min første fødsel gikk vannet litt og litt. Trodde det bare var utflod, men etter utallige trusebytt og snart tomt i truseskuffa så skjønnte jeg at det ikke var utflod. Truseinnlegg? Hadde ikke smerter før vannet gikk. Anonymous poster hash: 09bd2...695
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2014 #16 Skrevet 21. juni 2014 Men nr 1 startet det med at vannet gikk med et plask før det begynte rett på sterke rier som varte ett minutt med fem minutters mellomrom. Med nr. 2 begynte riene svakere, trodde igrunn det var sterke kynnere. De var veldig uregelmessige før det sa pang og sterke rier begynte å hagle. Styrtfødsler med begge to Anonymous poster hash: 60359...10a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå