Gå til innhold

Hvordan begynte riene deres ?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jenter.

 

Lurer på hvordan deres rier begynte  ? Jeg er tre dager på overtid, og kjenner på hver minste lille tegn kroppen gir. Men nå for to timer siden fikk jeg skikkelig vondt i magen. Føles som sterke menssmerter, de er mer eller mindre konstante, men topper seg innimellom. Ikke så vondt som jeg forestiller meg at rier er. Vannet har ikke gått, og ikke slimproppen heller. Jeg må ikke puste meg gjennom noe som helst, og klarer fint å sitte på dataen og surfe. Tror dere det kan være begynnelsen på noe, eller er dette bare vanlig modning ? Smertene sitter helt nede i magen (som ved pms smerter), og jeg kjenner ingenting i ryggen. Er så utålmodig nå, og vil bare ha lille vennen UT!



Anonymous poster hash: 58f11...40b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det kan helt klart være begynnelsen på fødselen!! :) håper det for din skyld!!

 

Mine rier startet som stramminger, nesten kynnere.. Men etterhvert merket jeg det ble sterkere, men ikke vondt. Ikke vondt før 7-8 cm åpning, dro på sykehuset med 5 cm åpning og ikke smerter, kun regelmessige sammentrekninger.

 

Anonymous poster hash: 844e9...6de

Skrevet

Rier er svake og uregelmessige i begynnelsen, men de tar seg jo opp etterhvert.

Mine kjentes veldig svake først, som menssmerter som kom og gikk. Etterhvert kjentes det ut som sterke! smerter i eggstokkene. Akkurat som om noen sto og dro i dem bakover. (jeg vet, ekkelt forklart).

 

Var liksom ikke i tvil.... 

Skrevet

Her ble det ganske pang med rier. Fikk ikke rier selv etter vannet gikk så måtte settes i gang med en pille oppi dåsa. 3 timer etterpå begynte det. Var ikke tvil og det var regelmessig med en gang, ble gradvis verre, men fra jeg fikk rier til ungen var ute så gikk det 23,5 timer. Hos meg satt riene i ryggen.

 

Håper jeg får slippe å settes i gang neste gang, hadde fryktelige stormrier. Så da er jeg og spent på hvordan det starter :) Lykke til! :)

 

Anonymous poster hash: cd650...3ae

Skrevet

Mine begynte som murringer i korsryggen samtidig som jeg fikk sammentrekninger, alle 3 gangene. Jeg har forøvrig fått regelmessige sammentrekninger/kynnere før murringene begynte. Riesmertene mine sitter kun i korsryggen, ikke magen eller nedover lårene :) Fra jeg har kjent første svake murring i korsryggen har det tatt henholdsvis 4 t, 1,5 t og 45 min til ungen var ute :)

Skrevet

Mine begynte som dine. Jeg trodde ikke det kunne være starten så jeg ventet alt for lenge. Da jeg først kom inn hadde jeg 5 cm og kunne bare glemme epidural :-(

Skrevet

Mine begynte som dine. Jeg trodde ikke det kunne være starten så jeg ventet alt for lenge. Da jeg først kom inn hadde jeg 5 cm og kunne bare glemme epidural :-(

 

Trodde epidural ble satt mellom 4-7 cm! Har de endret reglene?? *nervøs*

Skrevet

Er godt mulig fødsel på gang 😊

 

Slimproppen kan ha gått uten at du har merka det og isje alltid vannet går før de må ta det på sykehuset😇

Skrevet

Mine begynte som regelmessige stramminger, ikke vonde. Ble gradvis mer menstruasjonssmerter. Men regelmessige hele tiden.

Skrevet

Begynte rolig som menssmerter hos meg også.. bygger seg opp. Lykke til:-):-)

 

Anonymous poster hash: 0e2e6...97a

Skrevet

 

 

Mine begynte som dine. Jeg trodde ikke det kunne være starten så jeg ventet alt for lenge. Da jeg først kom inn hadde jeg 5 cm og kunne bare glemme epidural :-(

Trodde epidural ble satt mellom 4-7 cm! Har de endret reglene?? *nervøs*

Beklager sent svar! Det vet jeg dessverre ikke, men jeg gikk fra 5-10 cm på en time. Jordmor sa at jeg bare kunne stå lenge i dusjen og jeg gjorde nå det. Da jeg kom ut var det 10 cm og for sent. Følte meg lurt! Etterpå bablet hun i vei om at det var så flott med naturlig fødsel o.s.v. Dårlig gjort å ikke få meg fort inn på fødestue når hun visste jeg ville ha epidural! Lykke til, sikkert ikke alle sykehus som holder på sånn :-)

Skrevet

 

 

Mine begynte som dine. Jeg trodde ikke det kunne være starten så jeg ventet alt for lenge. Da jeg først kom inn hadde jeg 5 cm og kunne bare glemme epidural :-(

Trodde epidural ble satt mellom 4-7 cm! Har de endret reglene?? *nervøs*

Beklager sent svar! Det vet jeg dessverre ikke, men jeg gikk fra 5-10 cm på en time. Jordmor sa at jeg bare kunne stå lenge i dusjen og jeg gjorde nå det. Da jeg kom ut var det 10 cm og for sent. Følte meg lurt! Etterpå bablet hun i vei om at det var så flott med naturlig fødsel o.s.v. Dårlig gjort å ikke få meg fort inn på fødestue når hun visste jeg ville ha epidural! Lykke til, sikkert ikke alle sykehus som holder på sånn :-)

 

 

Grrrrr.....da hadde jeg blitt irritert! Jeg har bestemt meg for at jeg SKAL ha epidural neste gang. Ikke f... om jeg gjør det en gang til uten!

Skrevet

Dere som vil ha epidural. Veldig greit å ha det med i en fødeplan. Vi fikk lagd en fødeplan sammen med overlegen på føden. (Legen sendte henvisning til sykehuset for samtale) Det med epidural ble skrevet inn på helsekortet mitt. Fikk også beskjed om jeg var over 5 cm så skulle jeg få noe annen spinalbedøvelse. Her ble lillemor født en natt med mange fødsler det var kø for å få epidural men pga fødeplan snek jeg i køen

 

Anonymous poster hash: 332ba...2b3

Skrevet

Startet m endringer i kroppen. Anklene og føtter ble hovne ila dagen og magen økte i omfang. Vannavgang på kvelden og slimproppen gikk like etterpå. Vonde (!) rier startet etter 8 timer, og barnet kom 1 time etter det!

 

Anonymous poster hash: f5df9...fdf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...