Gå til innhold

Dere med atpåklatter..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor stor aldersforskjell har dere på barna? Føler du at atpåklatten ikke har samme tilhørighet i søskenflokken som de andre?

Anonymous poster hash: de3d4...1cd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er attpåklatt i en søskenflokk på 7 (hel og halv). 10 år mellom meg og neste søsken. Jeg har alltid følt meg litt utenfor da jeg aldri synes å bli "tørr nok bak ørene" i følge resten. Har vokst opp med mine tantebarn som jevngamle.

Synes det hele blir helt feil jeg.... ikke noe artig å være "bortskjemt attpåklatt" :(

Anonymous poster hash: 4820d...d2c
Skrevet

Jeg har 20 år mellom eldste og yngste, og det er 14 år mellom nr 2 og 3.Ingen problemer med å innlemme yngste i søskenflokken da mannen har 2 barn fra før,hvor den yngste er 3 år eldre enn vårt felles barn. De leker godt sammen de 2 yngste.

Anonymous poster hash: e38b7...b61

Skrevet

de er 19,17, 7,4 og 2 år. Alle har samme far,men fikk 2 kull ,eller hva jeg skal si. de 2 elsde kom når jeg var 16 og 18,men de minste kom når jeg var passert 30

Anonymous poster hash: 043a2...eb0
Skrevet

Vi har to jenter, en på snart 3 og en på 19. De har kjempegod kontakt, og er gjensidig glad i hverandre :) Det er klart at det blir et annerledes søskenforhold med så stor aldersforskjell, men det at eldste fortsatt bor hjemme har nok endel å si for kontakten de imellom. Eldste blir nok også boende en stund til pga studier og økonomi.

Lillesøster blir nok mer bortskjemt på oppmerksomhet ifht hva storesøster ble.

Lillesøster er en stor berikelse i vår familie :D vi koser oss.

Anonymous poster hash: 84f1a...494

Skrevet

16, 9 og 1 år gamle

Anonymous poster hash: bc69a...620

Skrevet

Mine er 16, 13, 10 og 2. Storebrødrene FORGUDER lillesøster! Hele familien storkoser seg med den lille attpåkladden vår! Hun er så absolutt ikke utafor på noen måte ;-)

Anonymous poster hash: adceb...619

Skrevet

Jeg er attpåklatt, mine søsken var 8 og 10 år da jeg ble født.

Da jeg var liten føltes det som jeg hadde fire foreldre, og at jeg var enebarn. Jeg ønsket meg veldig søsken jeg kunne leke med, men dette løste foreldrene mine med at jeg alltid hadde med meg venninne når vi skulle på ferier ol.

Vi hadde veldig god kontakt da jeg var liten (jeg var maskoten i vennegjengen til begge mine søsken), men selvfølgelig ble søskenforholdet annerledes, mine søsken flyttet begge ut da jeg var 10, og fra da var jeg enebarn. Men det var stor stas å reise til studerende søsken!

I tenårene fungerte min søster, som var i tjueårene som megler mellom meg og mor, og titt og ofte sov jeg over hos henne når jeg syntes mine foreldre var de dummeste på jord.

Det som var dumt, er at vi søsken har helt ulik oppvekst, mine foreldre var veldig unge, og hadde dårlig råd før jeg ble født. Så deres barndomsminner er lange somrer på telttur osv, mens jeg hadde rikere foreldre og vi var på mange utenlandsturer. Dette er jo ikke noe viktig, men problemet for oss var at min søster var litt sjalu på alle turene vi dro på, mens jeg alltid var sjalu på alle feriene de hadde hvor de var alle sammen hele tiden (noe min søster aldri forsto, nå i voksen alder drar jeg på telttur, og hun til syden..).

Som voksne har vi alle tre et veldig godt forhold, selv om vi er fryktelig ulike. Jeg og min søster har tilfeldigvis fått barn helt på likt, som går i samme barnehage. Og aldersforskjellen betyr ingenting når vi begge er vel over tjue. Min bror har eldre unger, og hans barn brukes titt og ofte som barnevakter. :-)

nå vet jeg jo ingenting om noen annen oppvekst, men jeg elsket stort sett min. Ble nok bortskjemt som barn, men aldri på materielle ting, men på kjærlighet, da jeg hadde fire voksenpersoner som elsket meg. :-)

Anonymous poster hash: f3163...52e

Skrevet

Har søsken som er 14 og 16 år eldre enn meg. Føler ikke noe søskenforhold til de. Kan kun huske å ha vokst opp som enebarn.

Anonymous poster hash: 683c5...4b0
Skrevet

de er 19,17, 7,4 og 2 år. Alle har samme far,men fikk 2 kull ,eller hva jeg skal si. de 2 elsde kom når jeg var 16 og 18,men de minste kom når jeg var passert 30

Anonymous poster hash: 043a2...eb0

Jøss, godt gjort må jeg si! 👏 Uvanlig i dagens samfunn.

Anonymous poster hash: ee043...49f

Skrevet

Det er 7 år mellom nr. 2 og nr 3 og 11 år mellom nr 1 og nr 3.

De har et kjempegodt forhold. Den eldste er minstens trygge, gode storesøster som er som en ekstramor, og den mellomste og den minste har det kjempegøy sammen (selv de faktisk krangler av og til også), for da får den mellomste utløp for sine fremdeles fryktelig barnslige sider.

Anonymous poster hash: 261f9...305
Skrevet

Mine barn er 10 år, 7 år og minste er 4 mnd. Gjensidig love mellom alle.

Anonymous poster hash: ee043...49f

Skrevet

Det er litt interessant å se at de som har en attpåklatt svarer at det er null problem, mens de som er vokst opp som attpåklatter sier at det var litt ensomt og sårt. Kanskje foreldre ikke helt har god nok innsikt til å se ting fra barnas synsvinkel? ;)

Anonymous poster hash: c88a8...88b
Skrevet

Hva med de barna som faktisk er enebarn? Er det så sårt at de ønsker at de ikke var født? Mange som får kun et barn, som ikke kan få flere.

Skrevet

Hva med de barna som faktisk er enebarn? Er det så sårt at de ønsker at de ikke var født? Mange som får kun et barn, som ikke kan få flere.

Var den til meg? Jeg er vokst opp som enebarn (har selv en bror som er 18 år yngre enn meg, og jeg var flyttet ut da), og har selvsagt ikke noe ønske om at jeg aldri var blir født. Likevel var det ofte ensomt og sårt ja, og jeg var veldig misunnelig på alle venninnene mine som hadde søsken, spesielt søstre. Det er en grunn til at jeg selv valgte å få fire barn...

Anonymous poster hash: c88a8...88b

Skrevet

Jeg er eldst av søsknene.

Har to hos mamma og to hos pappa. Er hhv. 4, 7, 9 og 12 år eldre enn de, og har best kontakt med hun jeg er fire år eldre enn. For den minste blir jeg mest som en voksenperson. Hun er som et enebarn, da vi to andre har flyttet ut.

Anonymous poster hash: 0fc3b...549

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...