Anonym bruker Skrevet 21. juni 2014 #1 Skrevet 21. juni 2014 Hvorfor legger du ikke ut bilder av barna dine? Anonymous poster hash: fc38e...799
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2014 #2 Skrevet 21. juni 2014 Fordi barna er FOR privat. Anonymous poster hash: bb28a...aca
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2014 #3 Skrevet 21. juni 2014 Fordi det er min Facebook, ikke barna sin. Men du er hjertelig velkommen til å komme hjem til oss og bla i fotoalbumene eller treffe barna der. Anonymous poster hash: 21a43...b8c
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2014 #4 Skrevet 21. juni 2014 Fordi de ikke er gamle nok til å samtykke i at bilder blir liggende på nettet! Anonymous poster hash: 9446c...334
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2014 #5 Skrevet 21. juni 2014 Fordi de ikke er gamle nok til å velge om de vil være på nett eller ikke. Når de selv får Facebook eller hva det nå måtte være , så får de avgjøre om de vil ha noen få bilder eller ikke der. Anonymous poster hash: f2fae...91e
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2014 #6 Skrevet 21. juni 2014 Fordi jeg ikke har noe behov for det. Jeg legger ikke ut bilder av andre ting heller, så hvorfor av barna? Anonymous poster hash: 939be...c38
Elina Skrevet 21. juni 2014 #7 Skrevet 21. juni 2014 Aldri, har ikke behov for det.... Er ikke på FB heller, det gidder jeg ikke bruke tid på.
MissMagica Skrevet 21. juni 2014 #8 Skrevet 21. juni 2014 Familie og venner vet godt hvordan sønnen min ser ut og følger hans utvikling gjennom å være sammen med han. Mange av vennene på Facebook er folk jeg svært sjelden ser, men har hatt en tilknytting til tidligere og jeg ser ikke helt poenget med at de stadig skal se hvor stor/flink/søt gutten min har blitt. Har et par bilder av han på Facebook så de vet selvsagt om han, men utover det så synes jeg ikke noe om å legge ut flere bilder av han på nettet. Han er fire år og om jeg skulle delt bilder av han like ofte som mange gjør så ville han nok som 10-åring blitt publisert på nettet flere hundre ganger, kanskje tusen... Og det er heelt sykt, synes jeg.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2014 #9 Skrevet 21. juni 2014 Trenger man virkelig å forklare dette? Syk verden.. Anonymous poster hash: 0ab62...cfa
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2014 #10 Skrevet 21. juni 2014 Det er skremmende for meg at bildet blir Facebook sin eiendom når det legges ut. Og at folk kan lagre bildet og ha det på sin pc, at bildet kan havne verden rundt for alt jeg vet, og til alle mulige "formål"... Selv om dette er usannsynlig så stikker det inni meg. Jeg føler at med en gang det legges ut så har jeg gitt det til vide verden... Og det bildet av en uskyldig liten person som ikke vet hva Internett er en gang. Det er nesten krenkende ovenfor denne personen. (Ja nå drar jeg det veldig langt her!) Anonymous poster hash: 83b0e...684
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2014 #11 Skrevet 21. juni 2014 vi har opprettet en privat gruppe på face hvor besteforeldrene, onkler & tanter + noen nære venner er medlem. det er bare de som kan se de bildene, vi valgte å gjøre det sån pga at ingen av oss bor i samme land & at flere av dem ikke har hvert hjemme i norge på 4-5 år. da slipper folk som ikke vil se 1000 bilder av barna våre å se dem & de som er medlem kan gå inn på gruppa & se lese & like så mye de vill. funker veldig bra for oss. Anonymous poster hash: 1f784...cef
Nettisen:) Skrevet 21. juni 2014 #12 Skrevet 21. juni 2014 Fordi det er min Facebook, ikke barna sin. Men du er hjertelig velkommen til å komme hjem til oss og bla i fotoalbumene eller treffe barna der. Anonymous poster hash: 21a43...b8c Det hun sa:)
Mamalarma Skrevet 21. juni 2014 #13 Skrevet 21. juni 2014 Som nevnt over her, det er min FB side, ikke guttungens. Dessuten vil ikke 6 åringen at jeg legger ut bilder og det respekterer jeg. I løpet av 6 år ligger der kanskje 5 bilder av ham på FB.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2014 #14 Skrevet 21. juni 2014 Har ikke barn Anonymous poster hash: a429d...afb
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2014 #15 Skrevet 21. juni 2014 Har ikke barn Anonymous poster hash: a429d...afb Oooooooomg:p Anonymous poster hash: 83b0e...684
Pretty woman Skrevet 21. juni 2014 #16 Skrevet 21. juni 2014 Har kun FB, er ikke ofte der, da jeg faktisk har så mye å gjøre at når kvelden kommer velger jeg og prioritere andre ting Så jeg har ikke overskudd til å vise frem mitt 'perfekte' liv, da jeg må jobbe for å holde ett flott og rent hjem, fin uteplass/hage, tid med barn, trening/turer osv..... Det tar faktisk MYE tid å gjøre dette, og på jobb har jeg heller ikke tid Må sove i 8 timer, og døgnet har bare 24 timer
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2014 #17 Skrevet 21. juni 2014 Først fordi det er min facebok og mine sider på sosiale medier, ikke min sønns. For det andre så har han rett på privatliv. For det tredje ser jeg ikke vitsen med å "vise han fram" på facebook. De som vil se han får se han i levende live, de som bare vil snike på livet mitt på facebook får ikke sett han. Og for det fjerde og viktigste: kontroll. Ved å f.eks legge ut bilder på facebook gir jeg dem rettigheter og kontroll over bildet. Jeg vil ikke ha bilder av mine barn "på avveie". En gang presterte tanta til gutten å legge ut bilde på facebook av gutten min og søskenbarnet som badet sammen. De var nakne og man kunne nesten se alt. Jeg var på jobb og så det i pausen, haka datt ned på knea. Fikk heldigvis sporeks gitt beskjed om at bildet skulle slettes, men ærlig talt der har du ei dame som absolutt mangler filter!! Får helt sjokk av sånt, hvorfor klarer ikke enkelte å bruke hjernen.. Anonymous poster hash: f00d7...753
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2014 #18 Skrevet 21. juni 2014 Fordi barna mine ikke vil at jeg skal vise bilder av dem med flere hundre folk de ikke kjenner. Eldste på 7 er veldig tydelig på det. Anonymous poster hash: acb2d...8df
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2014 #19 Skrevet 21. juni 2014 Legger kun ut bilder av barna i en lukket gruppe med besteforeldre og tante og onkel. Der onkel jobber i utlandet. Anonymous poster hash: fb3ee...1d1
Gjest Antarctica Skrevet 21. juni 2014 #20 Skrevet 21. juni 2014 Fordi det skal være deres valg, ikke mitt. Og foreløpig er de ikke gamle nok til å velge. På FB har jeg et album forbeholdt familie, der er det kun familiemedlemmer som kan komme inn og se. Der ligger noen få bilder av barna.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2014 #21 Skrevet 21. juni 2014 Fordi dem som er interessert i å se barna kan komme for å hilse på, eller spørre om jeg kan sende bilder privat om det ikke er like lett å komme på besøk Har en del familie i USA, så jeg pleier å dele album med dem på fotoknudsen sine sider. Føler det er mye tryggere, og da har jeg større kontroll. Jeg liker ikke at bilder av barna ligger på nett, har ikke bilder av meg selv heller. Man vet aldri hva bildene kan bli brukt til! Anonymous poster hash: b6042...716
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå