Gå til innhold

Mageproblemer i noen uker / irritabel tarm?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har slitet med å bli veldig oppblåst på kvelden, særlig etter mat. Dette har foregått siden nyttår. Det har nå blitt verre de siste ukene med at magen er oppblåst nesten hele tiden (med mindre jeg ikke har spist noe og tømt meg helt) og magen lager lyder. Den beveger seg som jeg var høygravid. Jeg er slank og spiser sunt og trener 3 ganger i uka så magen blir jo ekstra tydelig. Har prøvd å skrive ned hva jeg spiser for å se om det er noe jeg reagerer på men finner ikke noen fellesnevner. Tok masse blodprøver i mars for allergi og cølaki men alt var negativt. Magen var da bedre enn nå.

Var hos legen igjen denne uken og skal nå ta avføringsprøver som jeg skal levere til uka. Han kjente på magen min da jeg lå på benken og han sa at han kunne kjenne tykktarmen min veldig godt og at den derfor står helt i spenn, noe som tyder på irritabel tarm.

Jeg er oppblåst hele natta og er like ille når jeg våkner. Føler ikke at jeg må prompe heller for luften er lenger oppe i systemet. Noen som kjenner seg igjen eller har noen forslag til hva jeg prøve? Vekten går opp og ned 1-2 kg fra dag til dag.. Holder på å bli spør...

Anonymous poster hash: 14614...19a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen med noen råd om hva som kan hjelpe?

Skrevet

Jeg har det helt likt og skal prøve å kutte ut hvetemel helt fra kostholdet mitt!

Jeg har varierende mage, luft, oppblåst hele tiden!

Anonymous poster hash: 408c6...331

Skrevet

Jeg har det også helt likt. Jeg har blitt værre nå de siste ukene, i tillegg er jeg kvalm, spesielt etter store måltider.

Jeg har lest en del om low FODMAP diett, google så ser du hva det går ut på. Tenkte å prøve det for å se om det blir noe bedring.

Jeg er helt i startfasen så har ikke noe erfaring enda;-).

Skrevet

Jeg har UC og blir bedre når jeg spiser mindre karbohydrater og ikke drikker melk eller mat med mye melk.

Har hørt dette også hjelper mange med irritabel tarm.

Anonymous poster hash: 56f44...d44
Gjest thricane
Skrevet (endret)

Jeg har nettopp fått konstantert irritabel tarm (dvs de ikke finner noen annen årsak) har slitt veldig med å finne ut hva og hvorfor. I perioder går alt helt fint, mens når det er ille virker det som om all mat får magen til å klikke. Har nettopp startet på FODMAP. Lastet ned app og har gjennomført snart ei uke. Merker stor bedring.

Endret av thricane
Skrevet

Da skal jeg prøve litt av dette. Leste om Fodmap nå og skal definitivt prøve dette!

Takk takk :-)

hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...