Gå til innhold

Må slutte å amme

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må med tungt hjerte slutte å amme guttungen på 7 mnd av diverse grunner. Så det jeg lurer på er om dere har noen tips til hvordan jeg skal gå frem. Slutte tvert eller gradvis? Jeg ammer han tidlig om morningen, 6-7 tiden om kvelden, 11-12 tiden på kvelden og innimellom om natten hvis han har behov for det.

Anonymous poster hash: 0a3b5...e05

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du har mulighet til å ta det gradvis så ville jeg valgt det :)

Anonymous poster hash: 6fb06...532

Skrevet

Hvis du har mulighet til å ta det gradvis så ville jeg valgt det :)

Anonymous poster hash: 6fb06...532

Hvordan går jeg frem da?

Anonymous poster hash: 0a3b5...e05

Skrevet

Kortere måltider og deretter færre - etter noen dager tar du kun ett måltid i døgnet, så kortere og kortere og deretter kutter (evt erstatter m flaske m mme el vann). Lykke til!

Anonymous poster hash: 499d2...601

Skrevet

Jeg måtte kutte tvert da gutten min var 6 mnd (fordi jeg måtte begynne på medisiner). Ammet han på kvelden før og ga han flaske neste morgen. Det gikk overraskende bra. Jeg hadde brystspreng 2-3 dager, så var alt i skjønneste orden.

Anonymous poster hash: f9c76...bae
Skrevet

Dette står det mye om på ammehjelpen.no :)

Og du kan sende mail til de og spør.

Anonymous poster hash: 9f908...8ce

Skrevet

Bytt et ammemåltid med mme og neste dag to måltider osv. Morsmelk eller mme må de ha til rundt 1 år så du kan ikke bare redusere ammingen og så slutte og ikke erstatte med mme, å erstatte med vann går heller ikke. Rund 7 mnd bør de ha ca 400 ml mme/morsmelk i dønet. Grøt som Nestle, Hipp ol, regnes som mme. Så du kan gi det i stedenfor pupp og. Eller du kan ha mme i fruktmos el lignende. Noen babyer som er vant med å få pupp vil ikke ta flaske, men ikke gi det opp fort. De kan hjelpe i begynnelsen at far gir flaska fordi da er ikke puppene i nærheten, da må du være i et annet rom. Men dette er vanligst blant yngre babyer.

Jeg måtte slutte tvert når han var 2 uker, gikk fint men han var så liten.

Anonymous poster hash: d7fbe...49f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...