Gå til innhold

REISETRILLE - hvilken anbefaler du? Pris underordnet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal ut å reise og ønsker oss en lett trille som tar liten plass når den er sammenlagt. Må kunne tas med inn på flyplassen.

Har dere noen gode anbefalinger. Gutten vår er sluttet å sove på dagen, men det kan jo hende at han sovner litt når vi er i varmere strøk.

Anonymous poster hash: eaa01...f26

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er egentlig en reisetrille? Blir MacLaren for stor? Jeg synes i hvert fall MacLaren er super, den kan også soves i.

God tur :)

Anonymous poster hash: d2654...4de

Skrevet

MacLaren om pris er uten betydning. Selv valgte vi Titanum baby breeze som er like god til halve prisen (men ikkje fullt så fancy ;) )

Skrevet

Babyjogger City mini - blir ikke så lang som MacLaren sammenlagt, og barnet er mer beskyttet av kalesjen.

Har hatt begge.

Skrevet

Takk for tips så langt. Glemte å nevne at gutten vår blir 3 år i oktober og han veier ca 12 kg. Vi kommer kun til å bruke den på reise og kanskje på butikksenter ol.

Hi

Skrevet

Definitivt babyjogger city mini - har lang rygg slik at store barn får god plass i den

Skrevet

Quinny zapp xtra.

Anonymous poster hash: def7a...315

Skrevet

Denne trenden med at folk skal ha med triller som håndbagasje er noe dritt!Flyet vårt ble forsinket fordi der var så mye håndbagasje ombord at til slutt endte det med at alle trillene måtte flyttes ned i bagasjerommet. hipp hurra for 1 time venting i varmt fly.

Skrevet

Denne trenden med at folk skal ha med triller som håndbagasje er noe dritt!Flyet vårt ble forsinket fordi der var så mye håndbagasje ombord at til slutt endte det med at alle trillene måtte flyttes ned i bagasjerommet. hipp hurra for 1 time venting i varmt fly.

Er det så vanlig da ? De gangene vi har fått vogna gjennom gaten, har vi også fått bagasjelapp på den slik at vi bare putter den ned i det bagasjehullet rett før flydøra. Da er den sist inn, og også først ut.

Anonymous poster hash: 45449...2dc

Skrevet

Ja, skjønner det. Men på flyplassen har jeg sett at man slipper trillen ned en sjakt rett ved flyinngangen slik at denne legges sammen med vanlig bagasje. Trodde det var slik det fungerte?

Hi

Skrevet

Flere som har gode erfaringer de kan dele med meg?

Skrevet

Er det så vanlig da ? De gangene vi har fått vogna gjennom gaten, har vi også fått bagasjelapp på den slik at vi bare putter den ned i det bagasjehullet rett før flydøra. Da er den sist inn, og også først ut.

der var 4-5 familier på flyet som hadde den nye trilla som kan legges sammen til å bli "så liten" at den får plass i håndbagasjehyllene. ett par av dem trillet til og med nedover midtganga i flyet mens de dunket borti det meste og rev med seg alt løst innenfor rekkevidde.

alle flyplassene jeg har vært på har hatt barnetriller til låns, så jeg skjønner ikke vitsen (med en familie av 2 nasjonaliteter reiser vi en del med barn )

Skrevet

Vi har reist to ganger med sønnen, første gang var han 15 mnder og andre gangen var han 22 mnder. Aldri hatt med trilla fram til gaten, alltid levert den sammen med bagasjen. Vi har London trilla fra 4ME vi. Så og si full liggestilling, blir smal når den legges sammen.

Vi lar sønnen løpe fra seg, altså gå selv, røre på seg ol. Det blir lenge nok å sitte i ro på et fly likevel, så skal få slippe å sitte i ei trille fram til flyet går.

Anonymous poster hash: 1aee3...4ba
Skrevet

Vi har reist to ganger med sønnen, første gang var han 15 mnder og andre gangen var han 22 mnder. Aldri hatt med trilla fram til gaten, alltid levert den sammen med bagasjen. Vi har London trilla fra 4ME vi. Så og si full liggestilling, blir smal når den legges sammen.Vi lar sønnen løpe fra seg, altså gå selv, røre på seg ol. Det blir lenge nok å sitte i ro på et fly likevel, så skal få slippe å sitte i ei trille fram til flyet går. Anonymous poster hash: 1aee3...4ba

Det har vi også gjort helt frem til nå, men det er faktisk slitsomt å ha han springende rundt når vi er i taxfreebutikken og bestiller mat. Selvsagt skal han få bevege seg resten av tiden.

Takk for råd angående trillen, jeg sjekker den ut.

Hi

Skrevet

der var 4-5 familier på flyet som hadde den nye trilla som kan legges sammen til å bli "så liten" at den får plass i håndbagasjehyllene. ett par av dem trillet til og med nedover midtganga i flyet mens de dunket borti det meste og rev med seg alt løst innenfor rekkevidde.

alle flyplassene jeg har vært på har hatt barnetriller til låns, så jeg skjønner ikke vitsen (med en familie av 2 nasjonaliteter reiser vi en del med barn )

Da tror jeg du har vært heldig. Vi har kun hatt trille en gang når vi har flydd og vi har reist en del helt fra han var liten. Spør dere i innsjekkingen om de har, også på utenlandsflyplasser?

Hi

Skrevet

Yoyo Babyzone - heelt fantastisk!!! Har brukt den under storbyopphold i utlandet i hele vår og har egentlig fortsatt å bruke den etter hjemkomst. Super trillekomfort og slås sammen til "veske-størrelse" (!) - går som håndbagasje på fly!!

Anonymous poster hash: 263f5...f3f

Skrevet

Litt ved siden av spørsmålet, men sist vi fløy med Norwegian hadde vi med reisetrillen til gaten og puttet den i sjakten, glemte de å ta den med. Heldigvis var ungen så liten at vi kunne ha henne i bæreselen, men vi måtte vente 2 dager på å få den igjen. Lite hjelp fra flyselskapet også. Endte opp med å kjøpe en ny en, og i og med at Norwegian ikke sa fra at den var funnet, selv om jeg spurte spesifikt om det, sendte de den til hotellet og vi måtte dra med oss 2 vogner på veien tilbake. Lite fornøyd med den løsningen med sjakt!

Anonymous poster hash: 20b5a...86d

Skrevet

Vi har chicco liteway og babyjogger city mini. Begge to er finfine til sitt bruk, og barnet som har brukt de har kunnet sove godt i begge, men det er klart: city mini'en er mye mer vogn enn liteway'en og den jeg ville valgt om jeg kun skulle hatt én.

Anonymous poster hash: f49ae...951

Skrevet

alle flyplassene jeg har vært på har hatt barnetriller til låns, så jeg skjønner ikke vitsen (med en familie av 2 nasjonaliteter reiser vi en del med barn )

Da tror jeg du har vært heldig. Vi har kun hatt trille en gang når vi har flydd og vi har reist en del helt fra han var liten. Spør dere i innsjekkingen om de har, også på utenlandsflyplasser?

Hi

somregel har flyselslapene lånetriller til bruk på flyplassen. Pleier å få i flyselskapets informasjonsskranke.

Skrevet

Hvis pris ikke har noen betydning: Yoyo!

Den er helt fantastisk, og lett å ha med seg :)

Anonymous poster hash: e19b5...d94

Skrevet

Babyjogger City mini, eller city mini gt. (like store)

God liggekomfort, god kalesje, LETT å legge sammen og gode hjul (sammenlignet med andre reisetriller).

Evt Yoyo babyzen.

Anonymous poster hash: ae20c...8cd
Skrevet

Det ble Chicco liteway. Så på Mclearen, men var enig i at vi kom til å bruke reisetrillen såpass lite at vi ikke trengte å bruke 3000,- på en trille vi kom til å ha maks et år. Vi har annen vogn vi bruker i marka og til vinterbruk.

Vogna var helt ok og kostet kr 999,- på tilbud.

Hi

Skrevet

På Gardermoen har de traller/handlevogner/hva nå enn det heter med plass til barn. Det skal vi bruke når vi reiser denne uken.

Ellers har vi chicco liteway, eneste negative med den er at den blir så veldig lang når den er slått sammen.

Pst: slik jeg har skjønt det er det ikke alle flyselskap som tillater triller til gaten.

Skrevet

Skal du reise fra Værnes er det kommet mange nye triller som kan lænes helt til gaten ;) God tur!

Anonymous poster hash: a4b90...293

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...