Gå til innhold

Fordele etter brudd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboere, felles hus. Eier 50/50, så det selges.

Men hva med andre ting, samboer ville ikke ha samboerkontrakt, og nå har jeg valgt å gå.

Han kommer til å forlange alt kjenner jeg han rett, siden jeg er den som går.

Kan jeg bare lage en liste over alle eiendeler og kontakte en advokat?

Jeg bryr meg ikke, så lenge jeg beholder NOE. Vi har to biler, verdi 50.000 tilsammen. Null lån på de. Vil at vi tar en hver, men skal foreslå at han tar begge om han insisterer.

Vi har svær sofa og spisestue, samme verdi. Setter opp en ting til hver og lar han velge. Vi har en seng og en sovesofa, en til hver der han velger først.

Tror dere fordelingen kan bli enklere om jeg legger det til rette på denne måten?

Anonymous poster hash: aaeda...0ed

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilket navn står bilene på? Hvem har kjøpt de ulike tingene? Strengt tatt så er det den som har betalt og står som eier som har krav på tingene... Det er en av grunnene til at jeg har samboerkontrakt...

Anonymous poster hash: a1fb7...ef4

Skrevet

Er ting kjøpt felles så kan en fordele det mellom dere evt kjøpe hverandre ut.

Skrevet

Ting er stort sett kjøpt felles, men han er typen som kommer til å kreve alt og skape krangel.

Skrevet

Tjente dere like mye siden du sier at dere har kjøpt alt felles?

Om en av dere har tjent mer og dere bare var samboere kan den som tjente mest ta ut mest.

Anonymous poster hash: f5e0f...236
Skrevet

Tjente dere like mye siden du sier at dere har kjøpt alt felles?

Om en av dere har tjent mer og dere bare var samboere kan den som tjente mest ta ut mest.

Anonymous poster hash: f5e0f...236

Jeg tjener litt mer, men det du sier er bare bullshit. Vi har separat økonomi og har spytta inn like mye på det som er felles. Jeg beholder selvfølgelig mine smykker og klær mens han beholder sin spillkonsoll osv... Ikke skriv "bastante" svar før du i hvert fall har bedt om mer fakta :)

Skrevet

Prøv å velge annenhver ting, ikke bare de som har lik verdi. Kanskje skal en av dere flytte inn i liten leilighet og ikke vil ha plass til hverken stor sofa eller spisestue feks. Men den personen vil kanskje både ha bokhylla og kommoden. 

Lar du han starte først har han jo en kjempestor fordel, men det rettferdige er jo at dere velger slik for å rotere på hvem som velger først etter hver "runde".

1. runde: Han først, så du

2. runde: Du først, så han

3. runde: Han først, så du osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...