Anonym bruker Skrevet 21. juni 2014 #1 Skrevet 21. juni 2014 På onsdagen så var jeg ute med minstemann på lekeland slik at han fikk lekt fra seg. Jeg har fått ishjas og bruker temmelig farlig sterke smertestillende får å komme meg gjennom dagene, gjør det absolutt nødvendige, men ikke mer. Jeg har stebarn i alderen 17-18 som kom innom mens jeg var ute, sammen med en av kjærestene, hvorpå mannen min overhørte nedlatende og stygge kommentarer angående tilstanden i huset vårt for tiden. Når jeg kommer hjem så forteller mannen min hva han opplevde og muligens til hans forskrekkelse så fløy jeg rett i taket. Jeg var rasende på barna hans, her har jeg tatt dem inn uansett tid, omstendighet, grunn og tatt vare på dem over lengre perioder og takken når jeg er fysisk dårlig er å rakke ned på hjemmet vårt. Greit nok at at det ikke er kjempe rent akkurat nå men det er så ryddig som jeg greier å få det, det som står fremme tilhører gutten som nettopp har flyttet ut + det som vi ikke har plass til i lagringsrommene siden det er fullt av stebarnets ting! Jeg truet rett og slett at siden vi har rot fremme at jeg bestiller bil som henter ut resten av tingene til gutten slik at jeg får ryddig hus igjen og barna kan prøve å finne lagringsplass til alle tingene hans (null sjans egentlig, de ville smakt på sin egen medisin dersom jeg gjorde det). Ond stemor kan dere drite i, jeg har stått på for disse ungene gjennom mange tunge og vanskelig stunder for dem, og fortjente ikke dette i det hele tatt! Nå er det slik at når jeg har rast fra meg så roer jeg meg og finner fornuften igjen, det tar alt mellom 5 min til et par timer og da er jeg grei igjen. Og her kommer det som er teit: mannen min tar dette som en personlig fornærmelse. Han er sint på MEG, selv om jeg gjorde det klart at jeg trenger å rase fra meg når jeg blir såpass såret, sint og skuffet. Han er sint fordi det var like før jeg ga barna klartekst at slik oppførsel godtar jeg ikke og at det var like før oppbevaringen som vi blir brukt som ville opphøre ved sånn oppførsel og tydelig manglende respekt. Han er rett og slett sint fordi han er redd at barna vil vende ryggen rett som det er. Det skjønner jeg, men gjorde det klart for han at han har å snakke med dem og gjøre det klart at sånt er ikke noe som jeg vil godta fra noen av dem, enten holder de kjeft ellers så hjelper de til når vi har en vanskelig situasjon hvor jeg ikke kan gjøre alt som jeg vil greie ellers. Jeg kan ikke godta at "barn" tar med seg folk og håner hjemmet vårt når vi er i en vanskelig situasjon og prøver å få mannen min til å skjønne at det er handlingen dems som jeg reagerte på. Jeg hadde ikke godtatt sånt fra barnet vårt, men han synes å tro annerledes. Hvorfor skal det være slik at når vi stemødre setter ned foten så blir vi de store stygge heksene? Så lenge jeg er snill og står på for alle så er alt bra, men krever jeg respekt for enkelte ting så blir det full drama? Setter jeg barnet vårt på plass så skjer det ingenting, far støtter opp og ting er vanlig, men stebarna som jeg har kjent i flere år, nei de kan jeg ikke sette grenser med uten at far går helt i forsvar?! Jeg behandler de med respekt, lytter til dem, gir råd og trenger de noe så er det jeg som ordner det, men å ha noe å si utover det har jeg liksom ikke lov til? Er ingen dørmatte så det blir nok drama i noen dager til dette frem til han skjønner at jeg setter forskjell mellom handling og person.. Til info; barna bor i egne leilighet sammen. Jeg kommer ikke til å dumpe tingene til den ene hos dem uten at det er avtalt, og jeg kommer ikke til å kjefte dem huden full, men de vil få en liten tilsnakk fra meg om faren ikke gjør det selv. Anonymous poster hash: 96ccd...678
overlord Skrevet 21. juni 2014 #3 Skrevet 21. juni 2014 Hvor får du de "farlige smertestillende" fra? Og kan ikke mannen holde huset i orden?
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2014 #4 Skrevet 21. juni 2014 Jeg synes ikke du overreagerer. Skal man ikke få lov til å avreagere dersom folk snakker bak din rygg? Jeg er helt enig med deg, HI. Håper mannen din tar til fornuft og innser at du trenger respekt fra dine stebarn, ikke nedrakking. Anonymous poster hash: f5ea9...f9e
nasse nøffen Skrevet 21. juni 2014 #5 Skrevet 21. juni 2014 jeg synes du høres veldig snill ut jeg, alt for snill.... de late ungdommene kunne hjulpet deg å vasket... har selv ei biologisk datter på 17, så vet jo hvordan de kan slenge fra seg. mannen din er en mann, de tenker ikke som oss... det går over=)
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2014 #6 Skrevet 21. juni 2014 Hvor får du de "farlige smertestillende" fra? Og kan ikke mannen holde huset i orden? Normalt å få kraftige smertestillende fra legene Mannen til hi bidrar nok, men jeg hadde reagert på manglende respekt for hi. Deg derimot er en annen sak. Anonymous poster hash: 3a849...8e5
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2014 #7 Skrevet 21. juni 2014 Jeg syns han skulle bedt de brette opp armene og ta i ett tak når de og han vet at du er dårlig. Samme skulle han gjort. Det er vel ikke din jobb å holde huset rent når du er syk. Ser heller ingen grunn til at dere skal oppbevare deres ting i stor skala eter at de har flyttet ut. Har de ikke plass til tingene sine der de bor har de for mye. Anonymous poster hash: 4d64f...fc8
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2014 #8 Skrevet 21. juni 2014 Det var noen komentarer angående huset som ikke ble rettet til deg men til faren. At han sladret til deg gir deg ingen rett til å eksplodere på ungdommene. De kommenterte vel til faren fordi de syntes han burde få ut fingeren og gjøre mer hjemme. Du bør lære deg å bite i deg sinnet ditt. Selv om du bare "avreagerer" er slik oppførsel forferdlig plagsom for omgivelsene. Jeg hadde ikke orket å bo i hus med noen som oppførte seg på den måten. Anonymous poster hash: 88e40...9fa
overlord Skrevet 21. juni 2014 #9 Skrevet 21. juni 2014 Hvor får du de "farlige smertestillende" fra? Og kan ikke mannen holde huset i orden? Normalt å få kraftige smertestillende fra legene Mannen til hi bidrar nok, men jeg hadde reagert på manglende respekt for hi. Deg derimot er en annen sak. Anonymous poster hash: 3a849...8e5 Man får ikke "farlige" smertestillende hos legen pga. vondt i ryggen. Dersom mannen til hi hadde bidratt hadde vel huset sett ut som det pleier til tross for at hi har vondt i ryggen. Hi skriver at huset er ryddig, men skittent, litt senere er det rotet til ungdommen som er problemet og du truer med å fjerne tingene fra huset. Mannen til hi burde holde huset i orden og han burde ikke sladre til hi om hva barna hans har sagt. Hi på sin side bør roe ned temperamentet. 17-18- åringer veier ikke alltid sine ord på gullvekt, og dersom huset er skittent er det ikke så rart om det faller en kommentar.
HvittHus Skrevet 21. juni 2014 #10 Skrevet 21. juni 2014 Hvor får du de "farlige smertestillende" fra? Og kan ikke mannen holde huset i orden? Normalt å få kraftige smertestillende fra legene Mannen til hi bidrar nok, men jeg hadde reagert på manglende respekt for hi. Deg derimot er en annen sak. Anonymous poster hash: 3a849...8e5 Man får ikke "farlige" smertestillende hos legen pga. vondt i ryggen. Jo det gjør man. Jeg fikk Aporex over lengre tid, pga smerter fra et stort prolaps. Fra legen
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2014 #11 Skrevet 21. juni 2014 Hvor får du de "farlige smertestillende" fra? Og kan ikke mannen holde huset i orden?Normalt å få kraftige smertestillende fra legene Mannen til hi bidrar nok, men jeg hadde reagert på manglende respekt for hi. Deg derimot er en annen sak. Anonymous poster hash: 3a849...8e5 Man får ikke "farlige" smertestillende hos legen pga. vondt i ryggen. Jo det gjør man. Jeg fikk Aporex over lengre tid, pga smerter fra et stort prolaps. Fra legen Det finnes ingen farlig kraftige smertestillende. Ikke hvis du bruker dem mot det de skal brukes til: kraftige smerter. Paracetamol er faktisk det farligste sm stillende vi har. Pga effekten på leveren, ikke effekten. Anonymous poster hash: 4f09e...284
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2014 #12 Skrevet 21. juni 2014 Hvor får du de "farlige smertestillende" fra? Og kan ikke mannen holde huset i orden?Normalt å få kraftige smertestillende fra legene Mannen til hi bidrar nok, men jeg hadde reagert på manglende respekt for hi. Deg derimot er en annen sak. Anonymous poster hash: 3a849...8e5 Man får ikke "farlige" smertestillende hos legen pga. vondt i ryggen. Dersom mannen til hi hadde bidratt hadde vel huset sett ut som det pleier til tross for at hi har vondt i ryggen. Hi skriver at huset er ryddig, men skittent, litt senere er det rotet til ungdommen som er problemet og du truer med å fjerne tingene fra huset. Mannen til hi burde holde huset i orden og han burde ikke sladre til hi om hva barna hans har sagt. Hi på sin side bør roe ned temperamentet. 17-18- åringer veier ikke alltid sine ord på gullvekt, og dersom huset er skittent er det ikke så rart om det faller en kommentar. Ikke farlige, men kraftige. Jeg får tramadhol fra legen min. Morfin/opium preparat. En pille av de og jeg kan ikke bevege meg utenfor døren. Fullstendig ubrukelig og pillefjern Tar vekk smerten på minutter. Anonymous poster hash: 3a849...8e5
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2014 #13 Skrevet 21. juni 2014 Hvor får du de "farlige smertestillende" fra? Og kan ikke mannen holde huset i orden?Normalt å få kraftige smertestillende fra legene Mannen til hi bidrar nok, men jeg hadde reagert på manglende respekt for hi. Deg derimot er en annen sak. Anonymous poster hash: 3a849...8e5 Man får ikke "farlige" smertestillende hos legen pga. vondt i ryggen. Dersom mannen til hi hadde bidratt hadde vel huset sett ut som det pleier til tross for at hi har vondt i ryggen. Hi skriver at huset er ryddig, men skittent, litt senere er det rotet til ungdommen som er problemet og du truer med å fjerne tingene fra huset. Mannen til hi burde holde huset i orden og han burde ikke sladre til hi om hva barna hans har sagt. Hi på sin side bør roe ned temperamentet. 17-18- åringer veier ikke alltid sine ord på gullvekt, og dersom huset er skittent er det ikke så rart om det faller en kommentar. Du har åpenbart ikke hatt kroniske ryggsmerter. Tåpelig å si. HI har fått dette, hvor har hun ellers fått tak i de? Svartebørsen? Anonymous poster hash: d2624...965
Fullrulle86 Skrevet 21. juni 2014 #14 Skrevet 21. juni 2014 Hvor får du de "farlige smertestillende" fra? Og kan ikke mannen holde huset i orden?Normalt å få kraftige smertestillende fra legene Mannen til hi bidrar nok, men jeg hadde reagert på manglende respekt for hi. Deg derimot er en annen sak.Anonymous poster hash: 3a849...8e5 Man får ikke "farlige" smertestillende hos legen pga. vondt i ryggen. Jo det gjør man. Jeg fikk Aporex over lengre tid, pga smerter fra et stort prolaps. Fra legen Det finnes ingen farlig kraftige smertestillende. Ikke hvis du bruker dem mot det de skal brukes til: kraftige smerter. Paracetamol er faktisk det farligste sm stillende vi har. Pga effekten på leveren, ikke effekten. Anonymous poster hash: 4f09e...284 Finnes ikke farlige smertestillende? Nei, ikke farlig i den forstand, men farlig på den måten at du blir helt slått ut! Enten synes du at det er gøy å kverulere over definisjonen på "farlige medisiner", eller så skjønner du virkelig ikke hva HI mener. Har selv fått kraftige smertestillende etter en operasjon og jeg kan love deg, hverken klesvask eller lekeland var noe jeg hadde kjangs til å gjøre!
HvittHus Skrevet 21. juni 2014 #15 Skrevet 21. juni 2014 Hvor får du de "farlige smertestillende" fra? Og kan ikke mannen holde huset i orden?Normalt å få kraftige smertestillende fra legene Mannen til hi bidrar nok, men jeg hadde reagert på manglende respekt for hi. Deg derimot er en annen sak. Anonymous poster hash: 3a849...8e5 Man får ikke "farlige" smertestillende hos legen pga. vondt i ryggen. Jo det gjør man. Jeg fikk Aporex over lengre tid, pga smerter fra et stort prolaps. Fra legen Det finnes ingen farlig kraftige smertestillende. Ikke hvis du bruker dem mot det de skal brukes til: kraftige smerter. Paracetamol er faktisk det farligste sm stillende vi har. Pga effekten på leveren, ikke effekten. Anonymous poster hash: 4f09e...284 Nei ikke hvis man definerer det slik du gjør. Medikamenter som kan gi avhengighet, er farlige å bruke under kjøring, som er farlig å blande med andre medikamenter/alkohol, som man lett kan overdose med, og som kan gi påvirkning på andre organer, er i mitt hode farlige medikamenter som man må utvise stor forsiktighet med å bruke.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2014 #16 Skrevet 21. juni 2014 Hvor får du de "farlige smertestillende" fra? Og kan ikke mannen holde huset i orden?Normalt å få kraftige smertestillende fra legene Mannen til hi bidrar nok, men jeg hadde reagert på manglende respekt for hi. Deg derimot er en annen sak.Anonymous poster hash: 3a849...8e5 Man får ikke "farlige" smertestillende hos legen pga. vondt i ryggen.Jo det gjør man. Jeg fikk Aporex over lengre tid, pga smerter fra et stort prolaps. Fra legen Det finnes ingen farlig kraftige smertestillende. Ikke hvis du bruker dem mot det de skal brukes til: kraftige smerter. Paracetamol er faktisk det farligste sm stillende vi har. Pga effekten på leveren, ikke effekten. Anonymous poster hash: 4f09e...284 Finnes ikke farlige smertestillende? Nei, ikke farlig i den forstand, men farlig på den måten at du blir helt slått ut! Enten synes du at det er gøy å kverulere over definisjonen på "farlige medisiner", eller så skjønner du virkelig ikke hva HI mener. Har selv fått kraftige smertestillende etter en operasjon og jeg kan love deg, hverken klesvask eller lekeland var noe jeg hadde kjangs til å gjøre! Da bruker du for kraftige smertestillende i forhold til smertene dine. Har vært borti kreftpasienter som har stått på store doser morfin og fortsatt kjørt bil ( lovlig). Når du er riktig dosert tar sm stillende bort smertene men påvirker deg ikke på andre måter. Men noen liker jo sløvheten det gir... Anonymous poster hash: 4f09e...284
ærlig talt Skrevet 21. juni 2014 #17 Skrevet 21. juni 2014 Jeg vil påstå at den personen som lager drama her, er deg HI! Om det er litt bustete hos deg, og en ungdom kommenterer det, så betyr ikke det at de i samme slengen sier "å, herregud! Dama her må være lat". Eller misforstår jeg det den ungdommen sa? Ro deg ned HI, dette er ingenting å ta på vei for! Jeg skjønner faktisk mannen din også. Det er ikke kult med folk som "bare" må rase fra seg. Det blir voldsomt!
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2014 #18 Skrevet 21. juni 2014 På onsdagen så var jeg ute med minstemann på lekeland slik at han fikk lekt fra seg. Jeg har fått ishjas og bruker temmelig farlig sterke smertestillende får å komme meg gjennom dagene, gjør det absolutt nødvendige, men ikke mer. Jeg har stebarn i alderen 17-18 som kom innom mens jeg var ute, sammen med en av kjærestene, hvorpå mannen min overhørte nedlatende og stygge kommentarer angående tilstanden i huset vårt for tiden. Når jeg kommer hjem så forteller mannen min hva han opplevde og muligens til hans forskrekkelse så fløy jeg rett i taket. Jeg var rasende på barna hans, her har jeg tatt dem inn uansett tid, omstendighet, grunn og tatt vare på dem over lengre perioder og takken når jeg er fysisk dårlig er å rakke ned på hjemmet vårt. Greit nok at at det ikke er kjempe rent akkurat nå men det er så ryddig som jeg greier å få det, det som står fremme tilhører gutten som nettopp har flyttet ut + det som vi ikke har plass til i lagringsrommene siden det er fullt av stebarnets ting! Jeg truet rett og slett at siden vi har rot fremme at jeg bestiller bil som henter ut resten av tingene til gutten slik at jeg får ryddig hus igjen og barna kan prøve å finne lagringsplass til alle tingene hans (null sjans egentlig, de ville smakt på sin egen medisin dersom jeg gjorde det). Ond stemor kan dere drite i, jeg har stått på for disse ungene gjennom mange tunge og vanskelig stunder for dem, og fortjente ikke dette i det hele tatt! Nå er det slik at når jeg har rast fra meg så roer jeg meg og finner fornuften igjen, det tar alt mellom 5 min til et par timer og da er jeg grei igjen. Og her kommer det som er teit: mannen min tar dette som en personlig fornærmelse. Han er sint på MEG, selv om jeg gjorde det klart at jeg trenger å rase fra meg når jeg blir såpass såret, sint og skuffet. Han er sint fordi det var like før jeg ga barna klartekst at slik oppførsel godtar jeg ikke og at det var like før oppbevaringen som vi blir brukt som ville opphøre ved sånn oppførsel og tydelig manglende respekt. Han er rett og slett sint fordi han er redd at barna vil vende ryggen rett som det er. Det skjønner jeg, men gjorde det klart for han at han har å snakke med dem og gjøre det klart at sånt er ikke noe som jeg vil godta fra noen av dem, enten holder de kjeft ellers så hjelper de til når vi har en vanskelig situasjon hvor jeg ikke kan gjøre alt som jeg vil greie ellers. Jeg kan ikke godta at "barn" tar med seg folk og håner hjemmet vårt når vi er i en vanskelig situasjon og prøver å få mannen min til å skjønne at det er handlingen dems som jeg reagerte på. Jeg hadde ikke godtatt sånt fra barnet vårt, men han synes å tro annerledes. Hvorfor skal det være slik at når vi stemødre setter ned foten så blir vi de store stygge heksene? Så lenge jeg er snill og står på for alle så er alt bra, men krever jeg respekt for enkelte ting så blir det full drama? Setter jeg barnet vårt på plass så skjer det ingenting, far støtter opp og ting er vanlig, men stebarna som jeg har kjent i flere år, nei de kan jeg ikke sette grenser med uten at far går helt i forsvar?! Jeg behandler de med respekt, lytter til dem, gir råd og trenger de noe så er det jeg som ordner det, men å ha noe å si utover det har jeg liksom ikke lov til? Er ingen dørmatte så det blir nok drama i noen dager til dette frem til han skjønner at jeg setter forskjell mellom handling og person.. Til info; barna bor i egne leilighet sammen. Jeg kommer ikke til å dumpe tingene til den ene hos dem uten at det er avtalt, og jeg kommer ikke til å kjefte dem huden full, men de vil få en liten tilsnakk fra meg om faren ikke gjør det selv. Anonymous poster hash: 96ccd...678 For et språk! Dysleksi? Anonymous poster hash: 8171f...ae9
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2014 #19 Skrevet 21. juni 2014 Det kan tenkes at han skjemtes over tilstanden i huset og måtte bare si noe til kjæresten sin. Skjønner ikke helt at du flyr i taket siden du skriver at huset er et kaos og at det ikke er ryddig. Anonymous poster hash: 6d269...a0c
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2014 #20 Skrevet 21. juni 2014 Da bruker du for kraftige smertestillende i forhold til smertene dine. Har vært borti kreftpasienter som har stått på store doser morfin og fortsatt kjørt bil ( lovlig). Når du er riktig dosert tar sm stillende bort smertene men påvirker deg ikke på andre måter. Men noen liker jo sløvheten det gir... Anonymous poster hash: 4f09e...284 Du antyder at noen tar slike sterke smertestillende fordi de liker "rusen" det gir. Bør du ikke heller stille spørsmålstegn på legene som doserer medisin uriktig i steden for å insinuere at folk er pillemisbrukere pga en måte å ordlegge seg på? Du ser også helt bort fra det faktum at ulike personer reagerer ulikt på medisiner. Mellom 6-10 % av befolkningen har også en eller flere genvarianter som gjør at de kan reagere "unormalt" på medisiner - deriblant smertestillende tabletter. At leger altfor ofte skyter spurv med kanon når de skriver ut smertestillende er et stort problem, men det er ikke pasientens feil som ikke vet hva som er normaldoseringer og normalreaksjoner. Rett kritikken dit der den hører hjemme. HI - her tror jeg det er flere ting som spiller inn. Du har smerter. Når man har smerter får man også lavere tålmodighet med både seg selv, smertene og omgivelsene. Å reagere sterkere på en situasjon man ellers ikke ville reagert så sterkt på, det er normalt når man går med store smerter, eller er påvirket av smertestillende i en smertefull tilstand. Så om jeg skal tippe så reagerte du sterkere nå enn du kanskje gjør ellers? Prinsippielt så mener jeg at du er i din fulle rett til å si fra. Så lenge stebarna har vært en så tett del av familien deres i mange år, så skal du også ha ditt å si i eget hjem - også om stebarns oppførsel. Men jeg reagere på flere ting. Hvorfor har ikke mannen din stilt mer opp i huset nå når du går med slike smerter? Du skriver at mannen overhørte barna snakke om tilstanden i huset - uten at han selv brøt inn og sa noe om det. Etterpå forteller han til deg hva han overhørte. Hva var vitsen med det? Skammer han seg over at det ikke er like rent som vanlig? Hvorfor har han ikke gjort noe med det selv? Og ser han ikke at det er hans barns ting som dere oppbevarer som fører til rot? Hva var hensikten hans med å fortelle dette til deg? Mener han at du skal gjøre mer enn du greier nå? Eller mente han det som en morsom ting, at barna som kanskje alltid roter og har måttet bli mast på for å hjelpe til hjemme, plutselig - når de flytter for seg selv - ser rot og hva som ellers trenger å gjøres i et hjem? Jeg synes du retter skytset ditt i feil retning, HI. Greit, om barna måtte kommentere husets tilstand, da burde de også sagt at mor i huset er dårlig for tiden. (Og så burde de egentlig ha lurt på hvorfor faren ikke har gjort mer...) Jeg mener at det er mannen som trolig er problemet her. Han overhører slike kommentarer, men tar ikke tak i det han hører bli sagt. Ikke ser han seg rundt og ser at det kanskje er noe sant i det og så gjør noe med det selv heller. Siden dere har stilt opp og fremdeles gjør det for barna, så hadde det vært en perfekt anledning for ham å få med barna og kjæresten og sammen med ham feie over huset før du kom hjem. Han burde sagt "jeg kunne ikke hjelpe å overhøre det dere sa, og dere har helt rett. X (HI) er ikke i stand til å gjøre alt dette nå, så nå kaster vi oss rundt og fikser huset sammen! Du tørker støv, du støvsuger, jeg vasker gulvene og du rydder. Og når vi holder på, vi må tenke på en løsning for hva vi skal gjøre med alle tingene dere som står lagret her nå." Det virker som om det har skjedd flere ganger at du ikke skal "ha rett" til å uttale deg når det er ting som ikke fungerer med stebarna. Men igjen, det er mannen din som må være på din side, du og han skal fremstå som en enhet overfor barna. Gjør barna noe som er urimelig overfor deg eller noe som ikke er akseptabelt i huset så bør mannen støtte deg. Og nå er mannen sint på deg.... Hvorfor er han sint? Kanskje han føler seg truffet fordi han ikke har gjort mer av sine plikter i hjemmet, og også stilt ekstra opp nå når du er dårlig? Eller tror han virkelig at en slik liten sak vil få barna til å vende ryggen til både deg og ham, som begge har stilt opp for barna i årevis og hjulpet dem gjennom vanskeligheter? Jeg tror du og mannen trenger å snakke sammen - rolig og saklig! Hva føler du - føler du at mannen har stilt opp for deg nå når du er dårlig? Si hvordan det får deg til å føle når han tillater barna å snakke slik uten å bryte inn. Og hør på hva han sier også - kanskje sliter han med at barna nå flytter hjemmefra, redd for å miste kontrollen, redd for å innse at de ikke trenger ham mer på samme måte som de gjorde som barn, redd for å miste kontakten, redd for å bli gammel? Kanskje han er i ferd med å gå inn i en "kompisfelle" med barna fordi han er redd for alt det andre rundt det at de flytter ut? Snakk sammen, og gjør det konstruktivt. Ikke angrip mannen. Her er det tydelig ting dere burde ha snakket om for lenge siden - avklart din og barnas rolle i felles hjem. Og ta også høyde for at dine reaksjoner og følelser akkurat nå kan være påvirket og forsterket av de smertene du har og medisineringen. Angående å ta det opp med barna. Det kan du godt gjøre, men tenk gjennom hvordan du gjør det. Fortell dem gjerne at du oppfatter det som respektløst når de sier slikt. Men sleng like gjerne på et spørsmål om hvorfor de ikke spurte faren om hvorfor han ikke holder orden på huset når du er dårlig - det kan få dem til å tenke. Det går også an å si at du hadde satt pris på mer hjelp både fra mannen og barna når du er dårlig. Ja, ubetenksomt av barna, men ikke nødvendig ment så respektløst som du oppfatter det. Det kan rett og slett bare ha vært en ubetenksom kommentar. Litt for å tøffe seg overfor kjæresten uten å tenke på hva de faktisk sa indirekte om deg. Om noe så er det faren de burde kommentere, siden han tydeligvis ikke gjør noe ekstra nå når du er dårlig. God bedring! Anonymous poster hash: 77fdb...5ce
Fullrulle86 Skrevet 21. juni 2014 #21 Skrevet 21. juni 2014 Hvor får du de "farlige smertestillende" fra? Og kan ikke mannen holde huset i orden?Normalt å få kraftige smertestillende fra legene Mannen til hi bidrar nok, men jeg hadde reagert på manglende respekt for hi. Deg derimot er en annen sak.Anonymous poster hash: 3a849...8e5 Man får ikke "farlige" smertestillende hos legen pga. vondt i ryggen.Jo det gjør man. Jeg fikk Aporex over lengre tid, pga smerter fra et stort prolaps. Fra legen Det finnes ingen farlig kraftige smertestillende. Ikke hvis du bruker dem mot det de skal brukes til: kraftige smerter. Paracetamol er faktisk det farligste sm stillende vi har. Pga effekten på leveren, ikke effekten. Anonymous poster hash: 4f09e...284 Finnes ikke farlige smertestillende? Nei, ikke farlig i den forstand, men farlig på den måten at du blir helt slått ut! Enten synes du at det er gøy å kverulere over definisjonen på "farlige medisiner", eller så skjønner du virkelig ikke hva HI mener. Har selv fått kraftige smertestillende etter en operasjon og jeg kan love deg, hverken klesvask eller lekeland var noe jeg hadde kjangs til å gjøre! Da bruker du for kraftige smertestillende i forhold til smertene dine. Har vært borti kreftpasienter som har stått på store doser morfin og fortsatt kjørt bil ( lovlig). Når du er riktig dosert tar sm stillende bort smertene men påvirker deg ikke på andre måter. Men noen liker jo sløvheten det gir...Anonymous poster hash: 4f09e...284 Må du gi deg! Ikke kom å fortell meg at dersom en blir sløv av smertestillende er dosen for stor! Det er det dummeste jeg har hørt! Så når jeg fremdeles har smerter og blir sløv av medisinen samtidig, har jeg rett dose da?! Alle reagerer forskjellig på medisiner, det finnes ikke noe fasit svar. Leger skriver ut smertestillende etter behov og etter vekt og jeg regner med de vet hva de holder på med! Å nei, vi er ikke alle rusmisbrukere og "liker sløvheten" dersom vi har fått sterke smertestillende en gang i livet.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2014 #22 Skrevet 21. juni 2014 Hvor får du de "farlige smertestillende" fra? Og kan ikke mannen holde huset i orden? Farlig sterke smertestillende er noe annet enn farlige smertestillende... Anonymous poster hash: c5105...551
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå