Anonym bruker Skrevet 20. juni 2014 #1 Skrevet 20. juni 2014 Kjære alle damer der ute! Jeg og samboer har vært sammen i snart 5 år (November). Jeg er 25, han 26. Jeg vet at han vil gifte seg med meg, for det har vi snakket om. Han har også sagt at han ønsker å være den som frir. Jeg har ikke veldig dårlig tid enda, men ønsker gjerne å gifte meg om to års tid 😊 Gjerne sommeren 2016 om det var opp til meg. Da har vi god tid til å få barn før jeg er 30. Er litt gammeldags og ser for meg at vi gifter oss, og så kommer barn. Har sagt at vi godt kan være forlovet et par år før vi gifter oss, så han holder ikke igjen fordi han er redd jeg skal legge opp til hastegiftemål. Vi har alt på plass bortsett fra giftermål og barn. Hva kan jeg si/hinte med uten å nesten spørre om han vil gifte seg med meg? Syns han er litt treg... Anonymous poster hash: 348aa...646
overlord Skrevet 20. juni 2014 #2 Skrevet 20. juni 2014 Jeg blir faktisk trist av spørsmålet ditt. Trist over at likestillingen ikke er kommet lenger. Hele konseptet med å fri er etter mitt skjønn idiotisk. To voksne, likestilte mennesker avtaler å gifte seg. Om du syns hsn er treg ksn du vel bare spørre om han syns det høres greit ut at dere gifter dere i 2016.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2014 #3 Skrevet 21. juni 2014 Men han ønsker jo å være den som frir! Har sagt at han sier nei om jeg frir, for han vil gjøre det 😊 Ser ikke problemet med det, bortsett fra at han er treg! Jeg syns det er tragisk å blande likestilling opp i dette. Vi er absolutt likestilte i dette forholdet! Men hos oss liker jeg tanken på at han frir, han liker også tanken på det. Bortsett fra det kunne jeg tenkt meg å gå hjemme og stelle hus og barn fremfor å bli en karrierekvinne som mange streber etter, men det er vel også galt siden det er 2014 og jeg har en utdannelse? Jeg liker de tradisjonelle kjønnsrollene, og så lenge jeg eier halvparten og vi samarbeider har jeg ikke noe i mot å gå hjemme med barn, ha middag på bordet og gjøre mesteparten! Så lenge jeg ikke jobber. Skulle ønske det var mer akseptert å ville bli hjemme med barn i stedet for å jobbe, istedet for at folk tror ungene blir skadet av å være borte fra barnehage lenger enn til ett år! Anonymous poster hash: 348aa...646
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2014 #4 Skrevet 21. juni 2014 Jeg blir faktisk trist av spørsmålet ditt. Trist over at likestillingen ikke er kommet lenger. Hele konseptet med å fri er etter mitt skjønn idiotisk. To voksne, likestilte mennesker avtaler å gifte seg. Om du syns hsn er treg ksn du vel bare spørre om han syns det høres greit ut at dere gifter dere i 2016. At du synes det er idiotisk har ingenting å si for HI eller hennes samboer. Han ønsker tydeligvis at frieriet skal være både tradisjonelt og romantisk. Voksne mennesker tenker gjennom det juridiske aspektet ved giftermål lenge før selve ekteskapet, og står fritt til å både fri og å svare ja eller nei. Det er likestilling i praksis. Ja til romantikk og ja til gjennomtenkte juridiske bindinger. Anonymous poster hash: 291ff...55e
Love my kidz Skrevet 21. juni 2014 #5 Skrevet 21. juni 2014 Har noen forslag: 1. Kjøp bryllupsblader og legg på stuebordet som hint. 2. Sukk og smil og fortell om drømmen du hadde sist natt der han fridde til deg på fjelltur. 3. Sats på jungeltelegrafen. Snakk med felles venner der du nærmest ber dem om å ta en "uskyldig" prat med ham. 4. Fortell ham at nå er det på tide med giftemål og barn. Det enkle er ofte det beste vet du, si det rett ut Lykke til
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2014 #6 Skrevet 21. juni 2014 Kjære alle damer der ute! Jeg og samboer har vært sammen i snart 5 år (November). Jeg er 25, han 26. Jeg vet at han vil gifte seg med meg, for det har vi snakket om. Han har også sagt at han ønsker å være den som frir. Jeg har ikke veldig dårlig tid enda, men ønsker gjerne å gifte meg om to års tid Gjerne sommeren 2016 om det var opp til meg. Da har vi god tid til å få barn før jeg er 30. Er litt gammeldags og ser for meg at vi gifter oss, og så kommer barn. Har sagt at vi godt kan være forlovet et par år før vi gifter oss, så han holder ikke igjen fordi han er redd jeg skal legge opp til hastegiftemål. Vi har alt på plass bortsett fra giftermål og barn. Hva kan jeg si/hinte med uten å nesten spørre om han vil gifte seg med meg? Syns han er litt treg... Anonymous poster hash: 348aa...646 Jeg var i samme situasjon som deg.,, han fridde endelig på niårsdagen vår i år (jeg er 29, han er 31), to uke rette vi hadde funnet ut at jeg var gravid. Akkurat som med din samboer har han vært klar på at han vil gifte seg og at det er hans oppgave å fri, men jeg hintet i mange mange år før det endelig skjedde men var veldig verdt å vente på, frieriet var veldig romantisk <3 Anonymous poster hash: 5d3e8...022
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2014 #7 Skrevet 21. juni 2014 ganske sannsynlig at han vil vente til 5 års dagen deres da Anonymous poster hash: 9526e...6f4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå