Gå til innhold

Far ønsker ikke kontakt hvis

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg går fra ham,men jeg mistrives så veldig i forholdet, han er utro, flyr ute med kamerater,fester hver helg,men tør ikke og gå fra han .

Føler meg som en dårlig mamma hvis guttene minster kontaktet med faren sin, guttene er 2.6 og 12 år.

Vet ikke hvor jeg vil med dette innlegget,men føler meg så lei meg ;(

Anonymous poster hash: f8dd1...860
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han høres ut som en real dritt.

Sorry. Men burde du ikke ha dårligere samvittighet over å la sønnene dine bli vitne til og lære at kvinner kan bare tråkkes på?

Sikker kjempe tøft å bryte opp, men tenk hvor mye mer lykkelig du vil bli i lengden?

Skrevet

Hvis faren er SÅ drittsekk så kan han bare ha det så godt, den jævelen. Fy faen for en ting å true med. 

Gå med god samvittighet, og forbered ungene på at pappa kanskje ikke vil ha dem på besøk når dere flytter. Si det på en måte som gjør at de skjønner at dette er farens skyld, og at det er HAN som ikke vil, ikke du som nekter ham.

Anonymous poster hash: 4bcc3...7e4
Skrevet

Hadde forlatt han,er han virkelig så barnslig og la det gå utover guttene deres,er han forferdelig barnslig.

Men vil han ikke ha kontakt,få det skrivlig,slik at han ikke kommer angrende etterpå,etter noen år og vil ha guttene likevel, ha det skrivlig at han ikke vil ha kontakt,slik at han ikke kan bruke det mot deg

Skrevet

Det at foreldre bryr seg om barna sine skinner igjennom for dem. De kan jo umulig føle seg noe særlig elsket av han når dette er holdningen han har til dem. Tror både du og barna vil få det bedre uten, selvom det nok er vanskelig å se dette når du er midt oppi det. Og det kan jo faktisk være et argument han bruker til fdeg for å få deg til å bli. Og som noen ovenfor her sier så er dere rollemodeller for barna deres. Måten de ser dere lever på er måten de vil lære at ting skal være på. Så om du blir er sjansene store for at de blir som faren og kjører sitt eget egoløp også i et forhold, eller så havner de i motsatt situasjon, altså som deg. At de finner seg i alt for mye fra en partner. Det beste for barna i dette her vl nok uten tvil være at du viser de en bedre måte å leve på.

Anonymous poster hash: c3397...92e
Skrevet

Jeg mener man skal prøve drt man kan for å ha et godt forhold når man har barn, men IKKE til en hver pris!

Jeg skjønner det er vanskelig for deg, og jeg det at du ønsker at guttene dine skal ha et forhold til faren sin.

Men tror du virkelig han kutter kontakten til guttene sine om du går fra han?? Det virker for meg som han bruker guttene som "gissel" for at du ikke skal gå fra han og så han kan få i pose og sekk. Altså en familie med kone og barn ÓG ha jenter/damer på si når han selv vil.

MIN mening er at du fortjener en mann som er med deg, elsker deg og vil være med kun deg. Óg at guttene dine fortjener en far som stiller opp for de og elsker de for dem de er, uansett!

Den mannen du har i hus gir ikke noen av dere dette, og da er han virkelig ikke verdt det.

Skulle du gå fra han (noe jeg nesten håper du gjør) og det viser seg at han faktisk kutter kontakten med guttene, er det i dt lange løp han som taper! Klart vil guttene dine lide av denne mannens egoisme, men med årene vil du kunne fortelle sannheten og de vil forstå hvorfor utfallet ble som det ble. Jeg er også sikker på at guttene dine ikke ønsker at mamma skal være ulykkelig, og i allefall ikke pga dem.

Ønsker deg lykke til med valget ditt. Dt er faktisk lov til å sette seg selv først ❤️

Skrevet

Helt seriøst - barna dine har det bedre enn en far som ikke vil ha kontakt med barna for deres egen del, men kun bruker barna for å kontrollere deg.

Du vil gjøre barna dine en tjeneste om du lar de vokse opp uten å måtte se at pappa behandler mamma som en dritt.

Du er ikke dårlig mamma! Du har bare misforstått hva en god mamma er - og en god mamma lar seg ikke true og manipulere av en mann slik din manipulerer deg!

Den eneste som er dårlig forelder av dere er mannen.

Les det du selv skriver en gang til!

Hvis du går fra mannen vil han ikke ha kontakt med barna sine. Han vil ikke ha kontakt med barna sine! HAN vil ikke ha kontakt med barna sine.

Han bruker barna som en straff mot deg, han vet du er bløthjertet og vil gjøre alt for barna dine, så han utnytter det og deg grovt!

Om han ikke får beholde deg, kontrollere og manipulere deg - da gidder han heller ikke ha noe med barna sine å gjøre!

Høres det ut som en kjærlig pappa? Høres det ut som en pappa barna kan stole på og være trygg på?

Nei, gå fra mannen. Barna fortjener heller at du går fra pappaen og med tid og stunder finner deg en god mann som kan være et forbilde for barna dine. For den pappaen de har, han er ikke et godt forbilde for barna sine. Han kan ikke være glad i barna sine, for han vil egentlig ikke ha kontakt med dem.

Gå fra mannen, skap deg et eget liv og ta vare på barna dine.

Anonymous poster hash: 8f48d...9e3
Skrevet

Tusen takk for fine svar. Jo han mener det, gjorde det mot sin første datteren som jeg fikk vite om første gangen han var utro.

Vet ikke om jeg klarer det. vil føle meg grusom overfor guttene

Skrevet

Vil tro han ønsker å se barna sine når alt kommer til alt, så kanskje lurt å vente med å si noe til dem før han eventulet viser over tid at han ikke ønsker å ha dem der. Jeg tror at om du går fra han så er det lurt å ikke vise han at det at han ikke ønsker å se barna er noe du bekymrer deg for, for da kan han bruke det for å få deg tilbake eller for å straffe deg. Tror det er lurt å si at det ikke spiller noen rolle for deg hvordan han vil ha det, men at han kan styre dette selv og selvfølgelig får se barna om han ønsker det.

Skrevet

Vi lever i 2014 og man trenger ikke lenger å være i et forhold hvis det er umulig... så lenge du sørger for at far ser sine barn regelmessig og dere klarer å ha et ok samarbeid går dette helt fint! Jeg bagatilliserer ikke samlivsbrudd, langt derifra, men noen ganger er det til det beste....

Jeg har selv blit bedratt og forlatt, og fokuset har vært på at mine barn skal ha det bra. Og i den prosessen har jeg lært mye om meg selv og andre. Etter å ha blitt forlatt har jeg hatt de samme utfordringene som vi hadde når vi sammen, men jeg er lykkerligere fordi jeg ikke trenger å bekymre meg over han og hans fadeser,og dermed takler det bedre! Jeg må si jeg rister litt på hodet av folk som insisterer av å bli i usunne forhold, og jeg var selv i ett så alt alt for lenge.... for barnas skyld... 

For å presisere, jeg synes ofte folk gir opp for lett, men mange blir alt for lenge og finner seg i alt for mye.... Dette vet du best selv....

Lykke til:)

Skrevet

Jeg somm var #9. Skrev svaret før jeg så hva du skrev ovenfor. Men uansett er ikke han et forbilde å ha. Du gjør virkelig barna dine en  tjeneste ved å gå fra han. Selvom han bor med barna og deg nå kan han jo ikke være en far som viser at han elsker dem over alt uansett, når han kan gjøre dette mot et tidligre barn også. Så det vil jo ikke være bra for dem å vokse opp hos han. Du viser i hvertfall ubetinget kjærlighet til dem som faktisk kun tenker på barnas beste oppi det her. tror bare ikke det er så lett å se det helt når du selv lever midt oppi det. Ønsker deg og barna alt godt, håper du finner ut at han ikke er verdt det

Skrevet

Takk for svar alle sammen.

Skal gå fra han, må bare finne ut hvordan, dere har helt rett,man skal ikke  finne seg i dette. nå er det og legge seg, han er på byen,og i morgen er det en liten 2 åring som skal opp.

Skrevet

Jeg har vokst opp med en far som behandlet min mor som dritt, drakk og var utro... Siden jeg var veldig liten ba jeg til Gud om at hun skulle skille seg fra han (han svarte desverre ikke på mine "bønner" da de fremdeles er gift....!)

Jeg hadde hatt en mye bedre oppvekst hvis min mor hadde forlatt han. Selvom jeg elsker faren min, gjør det noe med et barn. I tenårene fikk jeg et voldsomt sinne mot min mor, og det bunnet i at hun fant seg i slik behandling...

Mitt råd er DRAAAAA! Du har bare et liv! Og etter det du beskriver er du allerede alenemor, itillegg har du en guttevalp på slep som ikke vil bli voksen!

Du fortjener bedre! Og hvis ikke du er enig i at du fortjener bedre, så gjør ihvertfall dine barn det!

Anonymous poster hash: 2ecbc...1d1

Skrevet

Takk for svar alle sammen.

Skal gå fra han, må bare finne ut hvordan, dere har helt rett,man skal ikke finne seg i dette. nå er det og legge seg, han er på byen,og i morgen er det en liten 2 åring som skal opp.

Du klarer dette! Uten tvil ❤️

Ta med deg guttene til noen i familien eller nære venner. Om du syntes det er vanskelig, så skriv et brev til han og fortell han hva som er i ferd med å skje. Ingen sier dette vil bli lett, men bare se for deg sommerferien 2015: du og guttene dine... Lykkelige og i ferd med å etablere deres nye liv. Uten trusler, utro mannfolk og fyll.

Skrevet

Tusen takk for fine svar. Jo han mener det, gjorde det mot sin første datteren som jeg fikk vite om første gangen han var utro.

Vet ikke om jeg klarer det. vil føle meg grusom overfor guttene

Da vet du at han kommer til å gjøre det igjen...

Fortjener guttene dine å vokse opp med en far som egentlig gir f... i dem?

For det er det han gjør - han bryr seg ikke om han har kontakt med dem eller ikke. Barna dine merker det, de greier kanskje ikke sette ord på det, men de merker garantert at pappa ikke er der nok for dem. De fortjener bedre!

Når en mann er så iskald og egoistisk at han setter først et barn til verden som han kutter kontakten med, og så setter tre barn til til verden som han lett vil kutte kontakten med. Da fortjener han ikke kontakt med noen av barna sine. Han er en enormt egoistisk drittsekk. Han vil leve sitt liv akkurat slik det passer ham. Om det ikke passer deg som han har valgt å bo med og få tre barn med - det gir han blanke f... i. Passer det ikke deg, så driter han fullstendig i både deg og barna.

Du kan ikke ønske barna dine så vondt som å vokse opp med en så gjennomført egoist. Han tråkker på deg, ødelegger deg, han tar kun hensyn til seg selv - og egentlig så er han ikke glad i hverken deg eller barna.

Barna dine fortjener noe langt bedre!

Det vil være bedre for barna dine å vokse opp med deg som en kjærlig forelder som tar var på ditt liv og barnas liv - enn om du fortsetter å la deg selv og barna leve med en som lett kan kåres til årets størte egoist og drittsekk.

Og så må du bare glemme en ting først som sist! Det er IKKE du som gjør dette mot barna!!!!!!

Den eneste som gjør dette mot barna er HAN!

Det er han som velger å være utro, det er han som velger festing og andre damer langt foran både deg og barna. Det er han som sier at han egentlig gir f... i barna.

For kutter han kontakten med dem om du går fra ham - da er han ikke glad i barna.

Det du forteller om denne mannen er så ille at jeg tenker at han kan umulig ha noen som helst empatiske evner. Han er en iskald mann som gir blaffen i alle sine barn, både datteren og guttene.

Kun hans egen tilfredsstillelse teller, ikke noe annet!

Du skylder barna å ikke bli i dette forholdet!!!

Skrevet

Han høres ut som en følelseskald ansvarsløs drittsekk, muligens en psykopat!

Gå fra han, for din skyld og for barna sin skyld

Anonymous poster hash: 7e0a2...9c2

Skrevet

Han kom i dag og sa han hadde truffet en ny dame og ville skilles, så slapp lett unna,jeg kunne beholde huset og han flyttet til henne, skulle ha barna anhver helg og en gang i uka.

Skrevet

Han kom i dag og sa han hadde truffet en ny dame og ville skilles, så slapp lett unna,jeg kunne beholde huset og han flyttet til henne, skulle ha barna anhver helg og en gang i uka.

Jøss!

Men vet du, dette tror jeg blir riktigst for deg og barna. Det skaper sikkert masse forskjellige tanker og følelser hos deg, men du er den heldige her - blir kvitt en mann som ikke er bra for hverken deg eller barna.

Stakkars nye dama. Håper for hennes del at de ikke får barn sammen!

Du burde nesten takke din lykkestjerne for at han har truffet en annen. Bearbeid det du har vært gjennom og alle følelsene rundt mannen og forholdet, og så bestemmer du deg for at heretter skal du få det godt. Neste mann som skal inn i livet ditt skal være en helt annen type, både for din del og for barna dine sin del.

Jeg tror dere alle på sikt får det mye bedre nå. Når du ikke blir nedpsyket av denne mannen så vil du få mer krefter i deg selv, og du vil begynne å se på resten av livet med lysere blikk. Og det vil barna dine få nytte av også etter hvert.

Lykke til i prosessen videre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...