Gå til innhold

Når fikk/får deres barn mobiltelefon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei jente som blir 8 år neste måned og vi vurderer å kjøpe en Samsung av et eller annet slag til henne. Hun har ønsket seg det siden hun begynte på skolen og skal nå opp i 3 klasse. Vi har en gammel Nokia liggende som vi bruker som hustelefon og som vi kan sende med henne dersom vi ønsker det, så hun TRENGER strengt tatt ikke noen egen telefon, men hun ønsker seg en... Noen synspunkter?

Anonymous poster hash: 73dd2...1e0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da han begynte i 5 kl og ikke hadde SFO tilbud lenger

Anonymous poster hash: da835...ddf

Skrevet

Vi kjøpte en Nokia til han da han var 9. En billig, type 249 på Clas Olson. Det var kun får å se om han klarte å ta vare på den. Han er litt av et "surrehue" og mister ting hele tiden 😳

Etter å ha sett at han klarte å ta vare på den, fikk han min iPhone da jeg kjøpte meg ny. Og den passer han godt på 😊

Skrevet

Kjøpte en Samsung Young (tror jeg den het) med kontantkort og Fri Familie da hun gikk i første klasse. Nå begynner hun i tredje og jeg tror faktisk ikke vi har kjøpt påfyll en eneste gang. Så for vår del har det ikke skadet i det hele tatt. Ikke sitter hun og spiller, og ikke klatrer hun bort kontantkort. Men er det noe, kan vi alltid få tak i hverandre (Fri Familie funker også hvis kortet skulle bli tomt).

Skrevet

Jeg fikk mobiltelefon med kontantkort da jeg gikk i 1. klasse.

Det var kanskje litt annerledes for 15 år siden, med kun Snake som spill og bare mamma/pappa/besteforeldre på kontaktlista. Men vi hadde aldri hustelefon og mamma var "alene" med oss, så det var vel enklest slik.

Anonymous poster hash: 5d743...7c8

Skrevet

Begge fikk en vanlig (kjip) telefon når de begynte på skolen. Vi har ikke hustelefon og de kommer noen ganger hjem alene.

De fikk hver sin samsung young til jul med kontantkort. Da var de 6 og 8 år.

Skrevet

Kun eldste så langt og hun fikk en Samsung da hun var 8 år og begynte i 3.klasse

Skrevet

Vår fikk sommeren før skolestart i første klasse. Kameratlf med enkle spill. Fikk ny med to års mellomrom i årene etter dette. Smartphone som 10-11 åring, den lå like mye ubrukt som de foregående.

Først som 12 åring ble det mer mobilbruk. Nå 15, men overlever uten spill og sosiale medier hvis jeg inndrar tlf som konsekvens for noe.

Anonymous poster hash: e3723...23a

Skrevet

Får ikke før ungdomsskolen. 

Anonymous poster hash: 47341...d42
Skrevet

Fikk min gamle iphone 4 som åtteåring. Brukes kun hjemme.

Anonymous poster hash: 5aa60...452

Skrevet

Min fikk arve min manns gamle telefon da hun ble 9 og begynte å ta toget alene til trening.

Anonymous poster hash: e737b...981
Skrevet

Min er 14 mnd og fikk sin første i går :P Den er svart med bilde av en katt i bildeskjermen. Den lager lyder når man trykker på knappene :P veldig moro! Veldig lik iPhone egentlig :)

Anonymous poster hash: 393d2...f50

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...