Anonym bruker Skrevet 20. juni 2014 #1 Skrevet 20. juni 2014 Har en ettåring som spyr i natt, spydd 3 ganger på tre kvarter-en time. Ikke feber. Men vi gir vann, og litt saft. Vil ikke drikke så mye. Forsøkte å legge igjen, men kastet opp. Dakar, er veldig trøtt, men spyr jo. Ellers i fin form! Godt humør. Men det jeg lurer på er om det er noe annet som hjelper mot kvalmen? Tør nesten ikke legge oss heller, føler vi må passe på at hun ikke blir kvalt Anonymous poster hash: 55c61...7ef
Honningmelon Skrevet 20. juni 2014 #2 Skrevet 20. juni 2014 (endret) Om du har, så bland eplejuice og farris 50/50. Rist ut kullsyren først. Gi drikke ofte, men lite om gangen. Blir det for mye på en gang bare spyr han det opp igjen. Endret 20. juni 2014 av Honningmelon
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2014 #3 Skrevet 20. juni 2014 Ikke gi drikke. La magen få fred. Anonymous poster hash: cf962...328
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2014 #4 Skrevet 20. juni 2014 La henne få litt fred før hun må drikke noe særlig. Ofte kaster de opp to-fem ganger i løpet av kort tid, så er selve oppkastet over. Prøver du å gi væske eller mat før det har roet seg, kommer det bare opp igjen. Etterpå kan du gi litt og litt væske til du ser at hun beholder det. Trenger ikke være våkne dersom hun sovner. Legg henne med dere og ha en bøtte ved siden av sengen. Ikke kjekt med spysjuke barn Anonymous poster hash: 33570...38c
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2014 #5 Skrevet 20. juni 2014 Enig med ho over, vent litt med drikke. Det kommer bare opp igjen. De blir ikke så fort dehydrert. Når det har gått noen timer, kan du prøve deg frem med noen få slurker, bare litt av gangen. Mase god bedring!:-) Anonymous poster hash: 740ed...858
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2014 #6 Skrevet 20. juni 2014 Takk for tips! Hun nekter dessverre å sove med oss, men skal ikke tilby noe mer enda. Kommer nok til å stå opp noen ganger ila natta og se hvordan hun har det. Har ikke farris osv, men har litt appelsinsaft. Nei, ikke kjekt med spysjuke, huff. Håper hun sovner og slipper å spy mer i natt. Anonymous poster hash: 55c61...7ef
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2014 #7 Skrevet 20. juni 2014 Og tak for god bedring, ja Anonymous poster hash: 55c61...7ef
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2014 #8 Skrevet 20. juni 2014 Du kan jo ta en madrass, og legge deg på gulvet ved siden av sengen hennes? Min erfaring er at de kan spy mye 2-3 ganger, etter det er det bare magesyre som kommer, tynn gugge..... Ikke stress med drikke enda, vent litt. :-) God bedring til den syke, ikke noe kjekt med syke barn altså.... Been there, done that... Mange ganger.... ;-) Anonymous poster hash: 3df76...e00
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2014 #9 Skrevet 20. juni 2014 Tusen takk! Ja, er kun blankt som kommer opp nå, vannaktig. Har spydd en fjerde gang, men hun forsøker å sove. Er ikke plass til madrass ved siden av, men skal følge godt med!! får sette på vekkerklokka,og følge med på vakt. Hører heldigvis hosting når hun spyr. Anonymous poster hash: 55c61...7ef
Julie (: Skrevet 20. juni 2014 #10 Skrevet 20. juni 2014 Datteren min har vært innlagt to ganger grunnet magevirus og det viktigste tipset vi har fått er å gi væske oftest mulig, men lite av gangen. Noe vil alltid gå ned i magen, selv om ungen spyr. Du må ikke finne på å høre på de over som foreslår å ikke gi noe, det er det dummeste du kan gjøre. En ts hvert femte minutt hun er våken er det beste. GEM fra apoteket er det mest optimale med tanke på at løsningen skal være riktig balansert, men det meste duger. Anbefaler dog noe med salt og sukker fremfor vann. Melkeprodukter bør unngås, men du kan gjerne amme. Det var sistnevnte som redda min snuppe fra å få sonde. God bedring. Håper at det snart går over og at dere slipper unna.
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2014 #11 Skrevet 20. juni 2014 Takk ammer ikke. Men kan gi saft! Sover foreløpig. Anonymous poster hash: 55c61...7ef
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2014 #12 Skrevet 20. juni 2014 Vi er våkne på skift da, har spydd 6 ganger nå. Jeg tar første skift! Så var det det å holde seg våken, da... Håper spyongen gir seg straks så gullet mitt kan slappe av og sove. Anonymous poster hash: 55c61...7ef
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2014 #13 Skrevet 22. juni 2014 Fortsatt dårlig mage (diaré), 38 i feber (i rumpa). Litt nedsatt allmenntilstand: slapp og blek. Leker og smiler, men tydelig slapp og trøtt. Anonymous poster hash: 55c61...7ef
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå