Anonym bruker Skrevet 20. juni 2014 #1 Skrevet 20. juni 2014 Er hun kjent utenfor Norge? Må si at jeg ikke helt skjønner den typen kunst hun driver med, som å stenge seg selv inne i et hus i 14 dager...hvorfor det liksom? Maler hun noe? Eller lager skulpturer? Anonymous poster hash: 02246...7aa
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2014 #2 Skrevet 20. juni 2014 Jeg bodde i nærheten av Unni og må si jeg alltid var fascinert av henne i oppveksten. Hun så akkurat likedan ut da, med Marilyn Monroe hår og rød leppestift - jeg ser jo nå hvordan alderen tar henne igjen her. Hun syklet rundt med røde lepper og stort glis, alltid hyggelig. Husker jeg synes hennes amerikanske kjekke kjendismann var fryktelig spennende å møte på veien... Men har faktisk aldri brydd meg om hva hun faktisk produserer - men kan ikke unngå å se overskriftene jevnlig der hun har et eller annet 'stunt' på gang. Hun er ikke tilgjort engang, alltid vært sånn. Positivt egentlig, å drite i hva andre synes og fullstendig kjøre sitt eget løp. Med 4 barn på slep. Så jeg litt motvillig beundrer :-) Anonymous poster hash: 06fc3...e03
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2014 #3 Skrevet 20. juni 2014 Unni Askeland er en kjent, anerkjent kunstner innenfor kunstinstutisjonen. Nasjonalmuseet har kjøpt verk av henne. Hun gjør ikke bare performance nei, men de arbeider innen de mange medier innen billedkunst. Mange, (som deg?) forstår ikke dagens kunst - tror at kunst må være malerier og skulpturer? Når det er sagt, er jo heller ikke perfomance eller konseptkunst noe nytt. Leser en seg gjennom kunsthistorien (frem til i dag), går på utstillinger og leser litt kunstteori og kunstkritikk får en ofte en annen forståelse for kunstbegreper, et annet blikk på kunst, en annen forutsetning for hvordan du opplever,analyserer og forstår seg på ulike verk. Hvis du er nysgjerrig på Unni Askeland kan du jo f.eks. Google henne og kikke litt på hva hun har gjort, og også lese om henne og kritikker av hennes verk og utstillinger. Jeg er ikke kjempefan av henne selv, men likte godt hennes munchadopsjoner. Håper du ble klokere, det var det jeg kom på i farten om henne. Anonymous poster hash: 37c70...a1e
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2014 #4 Skrevet 20. juni 2014 hun burde lufte hunden sin oftere, (vi er naboer) hunden er utrolig kjukk... jeg er ikke fan & kan lite om henne men hun er veldig hyggelig da. mormor var nabo med henne i 10+ år. & vi er det nå. syntes det er flott hva hun gjorde med det gamle huset hun/de bor i, ser kjempe bra ut & kosta vist en absurd sum penger å fikse.. hun mater løs kattene i nabolaget & er alltid blid & hyggelig å prate med om vi går ut med hundene samtidig. Anonymous poster hash: 147b7...624
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2014 #5 Skrevet 20. juni 2014 Jeg jobber i en butikk nær der ho bor og har blitt litt kjent med henne over de siste årene. Ho har alltid gjort et godt inntrykk som ei spennende, morsom og litt vill dame - et skikkelig friskt pust. Ante ikke at ho var kjent for noe før jeg så ho i avisa for et år siden, så aner egentlig ingenting om kunsten hennes. Men Unni i seg selv er genuin og virker veldig spontan, så føler ikke ho trenger å gjøre noe ekstra ut av seg gjennom kunsten, alt er nok bare sånn ho er Ble så glad hver gang ho kom innom, en skikkelig gledesspreder. Anonymous poster hash: 58c03...b1b
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2014 #6 Skrevet 20. juni 2014 Fantastisk dame Anonymous poster hash: bd6ca...0fb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå