Gå til innhold

Når søker man permisjon/foreldrepenger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

5 måneder på vei. Bør jeg sende søknad allerede nå?

Anonymous poster hash: 0b398...f76

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. behandlingstid varierer, men kan være opptil 12 uker.

Anonymous poster hash: dbaf4...aa6

Skrevet

Det anbefales å søke 6 uker før du starter permisjonen. Du kan uansett ikke søke før etter uke 26 pga du må ha terminbekreftelse datert etter uke 26...

Skrevet

De behandler ikke søknader som ikke kan bekrefte at du er 26 fulgåtte uker. Så hvis du sender før det lager du bare mye jobb for deg selv

Anonymous poster hash: 03537...9d8

Skrevet

I permisjonspapirene står d at det ikke er noen vits å sende inn søknaden før det er 6 uker igjen til du skal ut i permisjon (har nettopp levert), da dette bare vil føre til at du må sende inn nye inntektsopplysbknger bår det er 6uker igjen. Men NAV forbeholder seg retten til å bruke 2månder å behandle søknaden din, så det er sannelig ikke godt å si når du bør sende inn papirene..

Skrevet

Fikk papir i posten i dag, med beskjed om 2 mnd saksbehandlingstid... Så søk for all del i god tid, men man kan ikke søke før man er i uke 32 tror jeg, fordi de må ha bekreftelse på termin etter den uka..

Skrevet

Må vente til etter uke 26, men så kan du søke. Kommer jo litt an på hvor du bor, men f.eks i Oslo advarer de om opptil 12 ukers behandlingstid. Jeg søkte 12 uker før termin og fikk svar etter fire uker, så det er bare tull at de automatisk vil be om inntektsopplysninger på nytt dersom man søker før 6 uker før termin.

Anonymous poster hash: 5e7ff...9d1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...