Anonym bruker Skrevet 20. juni 2014 #1 Skrevet 20. juni 2014 Noen psykologer her? Jeg har noen spørsmål angående spesialisering. Har søkt på psykologiforeningen sine sider, men finner ikke noen konkrete svar på spørsmålene mine. Jeg er utdannet psykolog. Første året jobbet jeg i barnepsykoatrien i nesten ett år. Jeg spurte om å få påbegynte spesialisering, men fikk ikke dette i vikariat. Jeg har imidlertid jevnlig veiledning i dette året som vi skrev kontrakt på. Kan. Dette telle som "barneåret" i spesialiseringen, eller teller det ingenting? Nå har jeg fått vikariat på døgnavdeling. Igjen, jeg får ikke påbegynt spesialisering, og denne gangen får jeg ikke individuell veiledning engang. De her startet veiledning gruppe for meg og to til i vikariat, men dette godtar vel ikke psykologiforeningen som veiledning? Vil jeg ikke ha noe utbytte av dette året som praksis ift spesialisering når jeg ikke er i veiledning eller spes.program? Bor i en by hvor det er arbeidsgivers marked fortiden, så det var enten godta eller vi finner en annen da jeg fikk stillingene. Kjipt, siden legger glipp av to fine år i voksenspesialisering (hvor både barnesenester og praksis fra døgnavdeling kreves). Får jeg virkelig ikke noe utav disse årene bortsett fra fin erfaring? Anonymous poster hash: 96363...5df
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2014 #2 Skrevet 20. juni 2014 psykol.no Anonymous poster hash: c1239...05d
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2014 #3 Skrevet 20. juni 2014 Jeg har lest på psykologiforeningens sider, men får ingen gode svar. Det står at man kan ha hatt mye praksis før man starter på spesialisering, men ingenting om hvordan denne praksisen blir tilgodesett, om om man må ha veiledning eller ikke? Anonymous poster hash: 96363...5df
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2014 #4 Skrevet 20. juni 2014 Jeg har lest på psykologiforeningens sider, men får ingen gode svar. Det står at man kan ha hatt mye praksis før man starter på spesialisering, men ingenting om hvordan denne praksisen blir tilgodesett, om om man må ha veiledning eller ikke? Anonymous poster hash: 96363...5df Jeg begynte på spesialisering etter ett års praksis. Har gruppeveiledning med psyk.spes som veileder. Vet vi må ha noe individuell veiledning etter hvert. Har du jobbet ett år med barn kan det selvsagt telle som "barneåret" men tror det må være et helt år. Anbefaler deg å maile Rita S. i psyk.foremingen med dine spm. Hun er rå på spesialisering, krav og reglement. Anonymous poster hash: 9dae4...c5c
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2014 #5 Skrevet 20. juni 2014 Har du et etternavn på denne Rita? Får du godkjent gruppeveiledning som veiledning? Anonymous poster hash: 96363...5df
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2014 #6 Skrevet 20. juni 2014 Forresten, tusen takk for svar!! Hi Anonymous poster hash: 96363...5df
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2014 #7 Skrevet 20. juni 2014 Har du et etternavn på denne Rita? Får du godkjent gruppeveiledning som veiledning? Anonymous poster hash: 96363...5df Mener det var Standahl, men har ikke dobbeltsjekket. Du finner henne på hjemmesiden til psyk.foreningen. Ja vi får godkjent gruppeveiledning, men mener man må ha individuell veiledning senere, men noe gruppeveiledning går. Er akkurat ferdig med fellesprogrammet så har ikke satt meg helt inn i videre gang. Mener forresten at praksis er praksis, selv om du ikke følger spesialisering akkurat nå. Anonymous poster hash: 9dae4...c5c
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2014 #8 Skrevet 20. juni 2014 Veiledning Det er krav om totalt 240 timers veiledning. Minimum 60 timer veiledning skal være knyttet til fellesprogrammet. Minimum 180 timers veiledning skal være knyttet til fordypningen hvorav 40 timer skal foregå individuelt, g å til utfyllende bestemmelser for veiledning . Fra psykol.no Da er det vel mer usikkert om du får godkjent veiledning du har hatt før du begynner på spesialisering uansett da veiledningen må knyttes opp mot denne. Men som sagt...send dem en mail Anonymous poster hash: 9dae4...c5c
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2014 #9 Skrevet 21. juni 2014 Skal se om jeg finner henne på lista. Hi Anonymous poster hash: 96363...5df
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2014 #10 Skrevet 21. juni 2014 Skal se om jeg finner henne på lista. Hi Anonymous poster hash: 96363...5df
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå