Anonym bruker Skrevet 20. juni 2014 #1 Skrevet 20. juni 2014 Den er medfødt. Under mulige grunner for hjertefeilen står det at den kan komme av røyking og alkohol under svangerskapet. Dette er også noe legene på sykehuset har sagt opp gjennom årene. Når den ble oppdaget da jeg var barn ble min mor spurt om hun røyket og drakk under svangerskapet. Jeg vet at min mor nirøyket da hun gravid med meg, vet også hun drakk alkohol noen ganger. Men som hun sier selv, det var bare litt. Jeg kjenner jeg bærer litt nag, hadde hun vært litt mer raus og sagt at hun angrer på sine valg hadde det sikkert blitt lettere for meg å godta. Jeg vet jo at hun ikke ønsket at jeg skulle få en hjertefeil. Men til saken, jeg også vil ikke at noen skal røyke i samme rom eller i nærheten av mine barn. Min mor mener jeg er hysterisk. Og det har jo på tross av gått bra med meg selv om jeg har hjertefeil som hun sier. Åhhhh, jeg blir så sint. Ja jeg ble litt inspirert pga det andre røykeinnlegget. Hvorfor er denne røyken så himla viktig og nødvendig? Kan den ikke legges til sies i noen timer? Det er jo ikke slik at jeg ber de om å slutte, bare å la være å røyke i nærheten av meg og mine barn.... Anonymous poster hash: dd71e...e09
ærlig talt Skrevet 20. juni 2014 #2 Skrevet 20. juni 2014 Om hun ikke klarer å la være å røyke inne når du og barna er i nærheten får dere bare slutte å dra til henne. Hvorfor skal dere forpestes når hun fint kan gå ut og røyke?
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2014 #3 Skrevet 20. juni 2014 Sier hun det?!?! Er sååå enig med deg. Hun burde gå ut å røyke når dere er der. Med røykejakke på.. og vaske hendene etterpå. Hennes uvane skal ikke gå ut over dine barn-og hun burde tenkt så langt selv. Anonymous poster hash: e6d89...1e8
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2014 #4 Skrevet 20. juni 2014 Ja det er det jeg mener også, og hun har forpestet meg med røyking i alle år. Den røyken var alltid så viktig husker jeg. Røyk og kaffe HI Anonymous poster hash: dd71e...e09
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2014 #5 Skrevet 20. juni 2014 Da hadde jeg nekta å komme på besøk, enkelt å greit. Her sliter både mannen med astma og jentungen med astma på vinterstid og ved forkjølelse. Svigermor og mannen hennes fyrte opp hver sin røyk da vi var på besøk der og jentungen var 6 mnd. Mannen sa klart ifra at enten måtte de røyke ute, vente til vi hadde dratt eller så dro vi med en gang. Etter det røyka de aldri inne lenger Ingen av de andre barna har turt å si ifra så barnebarna har vært i stue full av røyk i mange år helt til vi fikk barn. Mannen min er ikke redd for å si ifra så derfor sa han det rett ut Anonymous poster hash: 98cde...022
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2014 #6 Skrevet 20. juni 2014 Og som hun også så fint kan si noen ganger, du er jo operert frisk. Så du har da ikke mer feil på hjertet ditt nå lengre. Men det er da slik at jeg har måttet ta medisiner og må ta medisiner resten av mitt liv. Og det er større sjangse for at jeg får hjerteinnfark ol. Kanskje jeg en gang i framtiden må operere på nytt. Anonymous poster hash: dd71e...e09
ærlig talt Skrevet 20. juni 2014 #7 Skrevet 20. juni 2014 Ja det er det jeg mener også, og hun har forpestet meg med røyking i alle år. Den røyken var alltid så viktig husker jeg. Røyk og kaffe HI Anonymous poster hash: dd71e...e09 Jeg husker selv hvordan det var i barndommen, min mor var superavhengig av røyk og kaffe. Jeg har vært med i røykerom på tog, fly, cafe osv. Hver gang spurte jeg om jeg kunne gå derifra så jeg slapp den grusomme lukta av røyk. "Å, slutt å syt så fælt, du skal være her hvor jeg ser deg". I dag er jeg voksen og JEG bestemmer hva jeg og barna skal og ikke skal utsettes for når det kommer til røyk. Og moren min aksepterer det, selv om hun mener jeg er hysterisk Still krav og drit i hva hun mener om det. DU bestemmer om du og barna skal utsettes for passiv røyking!
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2014 #8 Skrevet 20. juni 2014 Ja det er det jeg mener også, og hun har forpestet meg med røyking i alle år. Den røyken var alltid så viktig husker jeg. Røyk og kaffe HI Anonymous poster hash: dd71e...e09 veldig egoistisk. Hvorfor har hun røyka forran deg?! Har hun alltid bare røyka inne? Jeg hadde protestert. Hun må få seg en skikkelig lærepenge. I 2014 har man så mye kunnskaper om farene med passiv røyking at røyking inne burde ikke vært et tema. Sleng noen fagartikler i tryne på henne der det står hva hun potensielt kan bidra med av sykdom hoa deg, og dine barn. Si du kommer på besøk igjen når hun kan gjøre en så ENKEL ting som å røyke ute! Anonymous poster hash: e6d89...1e8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå