Gå til innhold

Legging ettåring hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fine lille er 1 år og 1 mnd. Var glad for å legge seg og sovnet raskt til hun var ca 9 mnd. Da ville hun heller øve seg på å stå. Ok. Og så kom det tenner. Ok. Byssing. Ok. Men så vil hun ikke bysses mer. Vil ikke være i senga. Vil drikke vann. Se ut vinduet. Få kos. Vil ikke ha kos. Opp i senga igjen. Osv. Har oftest endt med at jeg har bysset henne til søvn uansett når hun har slitt seg ut. Ofte tatt en time m hele leggeseansen. Ikke morsomt for lille. I kveld tenkte jeg at jeg må senke servicen. Vann, se ut vindu, klem, seng, synge sang, kos, og en kos til - og så la jeg meg på senga ved siden av hvor hun ser meg. Hun skrek i en time før hun la seg ned og sovnet. Da la jeg henne til rette, også fikk hun en kos da hun gløtter opp.

Ok eller ikke ok?

Min teori er at hun må bli avvent bysserunden, og at det ikke funker på annet vis enn ikke å respondere mer enn som så. Sang innimellom, snakket innimellom, for å roe henne. Uaktuelt å gå ut fra rommet, da blir hun stressa.

Eller, bedre forslag?

Anonymous poster hash: 7dd17...221

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må ikke ta henne opp i allefall, med mindre det er smerter pga tenner. Gi paracet/dentinox. Rommet skal være kjedelig. Ingen leker, til nød en uro som er søvndyssende. Men man må være konsekvent, er det sengetid, så er det sengetid. Da kan man ikke skrike til seg å se ut av vinduet, få kos eller leke. Da skal man sove. Kos, spennende ting og lek skal utelukkende foregå på dagtid :) så sørg for å kose ferdig før sengetid.

Gjerne en kosebamse/klut i senga, riktig temperatur, en time før sengetid sørger du for å gi henne all oppmerksomheten. Kun rolige aktiviteter, ingen skjermtitting, men gjerne rolige sanger og masse kos.

Faste rutiner.

Alt det gjør du sikkert, men verdt å nevne uansett.

Anonymous poster hash: 576ce...330

Skrevet

Har vært gjennom mye av det samme som deg. Det som funker her, er å sitte ved siden av sengen hans, og holde på han til han sovner :) 

Anonymous poster hash: d4bfe...c4f
Skrevet

Takk for svar. Følte meg slem da hun skrek så lenge i dag. Men noen kvelder med hyl er forhåpentligvis bedre enn kveld på kveld med forhandling og misnøye, uansett..

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...