Gå til innhold

Spiste utgåtte pølser:-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen klarte å ta feil pølsepakke og kokte pølser som var utgått for ei uke siden....jeg spiste en pølse før jeg merka at den var sur...full av hormoner så ble jeg skikkelig sur på mannen og nå sitter jeg her å lurer på om jeg trenger å bekymre meg?(gikk på do å kastet opp etterpå........)

Anonymous poster hash: 5e2e5...45d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er forresten 5 mnd på vei........

Skrevet

Så lenge de har vært oppvarma tror jeg ikke du har noe å frykte i forhold til farlige bakterier for fosteret. Kaaaanskje du blir litt uggen i magen, men det har ikke noe å si for fosteret.

Anonymous poster hash: a6595...a8e
Skrevet

Om pølsepakken var uåpnet så holder den en uke over dato.

Rart du spise enhel pølse før du merket det da. Regner med du da så på pakka, og ikke kjente det på smaken.

Anonymous poster hash: ff24d...193
Skrevet

Takk for svar:-)blir jo livredd når man har hørt om bakterier som kan gi missdannelser på barn...og med min "flaks"...........

Skrevet

For å si d sånn:jeg var utsulta og skulle _sluke_i meg ei pølse før jeg skulle videre...mannen som sjekka dato...

Skrevet

Pølsene hadde nok ligget et par uker åpnet...........

Skrevet

Listeria dør ved noen og 70 grader, og det er kanskje den du tenker på? Det går sikkert helt fint, og hvis du i tillegg kastet opp er det ikke mye igjen av den pølsa i magen din.

Skrevet

Om du har klart å spise en hel pølse uten å merke noe, tror jeg neppe du har noe å frykte! Hadde pølsa vært dårlig hadde du brekt deg eller spydd ved første tygg!

Skrevet

Du har nok ingen grunn til å være bekymret, selv om jeg har full forståelse for at du ble det. Sjansen for listeria (som jo er det som kan være farlig, andre bakterier vil bare gi deg oppkast og diaré) er temmelig liten i Norge, selv om man jo selvfølgelig skal passe seg. Og jeg antar at du har varmet pølsene, og da dør bakterien.

Mange spiser salami hele svangerskapet, da de ikke tenker på det som speket. Og det går bra med de aller aller fleste. :-)

Anonymous poster hash: c1760...880

Skrevet

Uff ja listeria og toxoplasma eller hva det heter(tør ikke google det!)....håper virkelig magen holder seg og det går bra, uff kjenner jeg er langsint idag:p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...