Anonym bruker Skrevet 20. juni 2014 #1 Skrevet 20. juni 2014 Hvordan løse denne? Gutt nr 1 sa sparkesykkelen var noe dritt til alle på den lille skolen og kastet den fra seg. Etter et viss antall uker bruker gutt nr 2 sparkesykkelen som har ligget i buskene siden da. Sykkelen blir gjenlagt en plass når gutt nr 2 var ferdig med den. Flere mnd senere vil far ha sykkelen tilbake, og mener den var ny da den forsvant. (Krever full betaling 1000 kr.) Sparkesykkelen var ny i august og dette skjedde nå i mars. Gutt nr 2 nekter å betale hele summen, da sparkesykkelen var et "vrak". Han har selv hatt flere sparkesykler, så så den ikke var ny. Sparkesykkelen ligger ikke der den ble gjenlagt, og uansett nekter far å ta den tilbake om gutt nr 2 hadde funnet den. Far har involvert politiet, så blir vel forlikssak? Politiet har ringt og sa de ikke så gutt nr 2 som noen kriminell eller som var ute etter å være slem å stjele med vilje. Han er en snill gutt. Jeg har pengene liggende...skal jeg bare betale? Full pris? De er 13-14 år. Anonymous poster hash: 1862f...9d1
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2014 #2 Skrevet 20. juni 2014 Gutten kastet sykkelen fra seg, og så skal dere betale for det? Uaktuelt. Faren høres jo rett og slett litt mindre intelligent ut! Anonymous poster hash: 51db1...d76
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2014 #3 Skrevet 20. juni 2014 Hvis det stemmer at sparkesykkelen lå i buskene i mange uker er det jo helt fjernt å kreve erstatning! Han burde jo være glad for at han har funnet sønnens sparkesykkel. Tror han ikke på at det var sønnen selv som kastet den fra seg, kanskje? Anonymous poster hash: 64d85...267
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2014 #4 Skrevet 20. juni 2014 Her har far ingen sak. Anonymous poster hash: 9445f...3ab
Serepta Skrevet 20. juni 2014 #5 Skrevet 20. juni 2014 Er du moren til gutt nr 2 ? Jeg hadde ikke betalt en krone. Vet faren at sønnen hans kastet sykkelen fra seg og lot den ligge ute i ukesvis ? Det kan nesten virke som om gutt nr 1 har dradd en løgn for foreldrene sine her altså.
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 20. juni 2014 #6 Skrevet 20. juni 2014 Dette er det dummeste! Dere skylder ikke en krone til denne faren! At han ikke har lært sønnen sin å ta bedre vare på sine eiendeler, er da ikke deres problem? Han kastet den fra seg, og et annet barn velger å leke med den. Helt ok! Å kreve erstatning fra dere er direkte smålig!
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2014 #8 Skrevet 20. juni 2014 Jo far vet at gutt nr 1 har kastet den fra seg. Gutt nr 2 har hatt kontakt pr sms. Jeg har ikke involvert meg enda..tenker det kan være en lærepenge for min sønn, ja er mor til gutt nr 2. Har ikke lyst å tverre heller men - gutt nr 1 hadde sagt til alle at han ville ha ny. La han den der med vilje og ga blaffen? Og deretter ville ha den når foreldrene spurte hvor den var? Lurer på om det er noe sånt.. Og siden det er liten skole var det lett å finne "synderen". HI Anonymous poster hash: 1862f...9d1
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2014 #9 Skrevet 20. juni 2014 Lå syklende i buskene i gutt nr. En sin hage bør dere betale. Lå den et annet sted synes jeg ikke dere skal betale noe. Anonymous poster hash: b0021...6c7
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2014 #10 Skrevet 20. juni 2014 Dere skal ikke betale noe, gutt nr 1, behandlet sykkelen dårlig, tok ikke vare på den og kastet den fra seg. Så lenge den ikke lå på eiendommen til gutt nr. 1, har de ingen sak. Anonymous poster hash: b9c34...242
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2014 #11 Skrevet 20. juni 2014 Be faren om å lære sønnen å ta vare på tingene sine så hadde den ikke blitt ødelagt. En sparkesykkel blir ikke ødelagt av at en gutt låner den litt, men blir ødelagt når den som eier den slenger den fra seg ute i vær og vind. Anonymous poster hash: 33c6d...c6e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå